بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش بینی بورس فردا ۹ آبان ۱۴۰۰

بورس امروز شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که شاخص کل بورس چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ در نهایت با افزایش ۹۵۰۰ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۴۹۶ واحد آرام گرفت.در صورت از دست دادن حمایت یک میلیون و ۳۷۰ هزار واحد احتمال تداوم ریزش برای شاخص کل وجود دارد.بازار سهام امروز در اولین روز معاملاتی هفته با افت گسترده شاخص بورس رو به رو شد و در پایان معاملات در محدوده یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد قرار گرفت. پیش‌بینی کارشناسان از بازار فردا به چه صورت است؟

بازار سهام امروز در اولین روز معاملاتی هفته با افت گسترده شاخص بورس رو به رو شد و در پایان معاملات در محدوده یک میلیون و  ۳۷۵ هزار واحد قرار گرفت. پیش‌بینی کارشناسان از بازار فردا به چه صورت است؟

محمد آرام بنیار، کارشناس بازار سرمایه درباره علت افت شاخص بورس در اولین روز معاملاتی گفت: علت اصلی که در هفته‌های گذشته باعث افت شاخص شده است انتخاب نشدن مدیران شرکت‌های بزرگ است. با وجود کلیه اخبار مثبت در حوزه بنیادی بازار و درآمد خوب شرکت‌ها اما روند بازار سهام همچنان منفی است.بنابراین تنها علتی که برای پایین بودن حجم معاملات می‌توان در نظر گرفت عدم تایید مدیران بورسی به خصوص مدیران بانک‌ها است.

وی ادامه داد: ناشرین بورسی که صندوق‌های بازارگردان دارند یا مدیرانی که نسبت به قیمت سهام خود حساس بودند چون هنوز مدیریت آن‌ها تعیین تکلیف نشده است نسبت به روند سهام خود بی‌تفاوت شده‌اند. دلایلی مثل دلار و مذاکرات برجام قبلا در بازار اثرگذاری خود تثبیت کردند و در حال حاضر بیشترین اثر را در بازار عملیاتی نشدن انتخاب مدیران بورسی است. آرام بنیار درباره وضعیت بازار فردا گفت: مقطعی ممکن است روند بازار درست شود اما تحرکات مثبت و متعادل در بازار به وجود نمی‌آید.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا