اخبار گوناگون

تست کرونا خارج از کشور با آزمایش آنلاین

سفر به خارج از کشور یا بازگشت از خارج کشور نیاز به آمادگی و برنامه‌ریزی‌های متعددی دارد که در حال حاضر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، انجام تست کرونا به این برنامه‌ها اضافه شده است. ازآنجایی‌که هنوز برخی کشورها به‌طور کامل، علیه بیماری کووید-۱۹ واکسینه نشده‌اند، همچنان تست کرونا یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کاهش شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود. به همین دلیل، اگر می‌خواهید به کشوری دیگر سفر کنید لازم است تست کرونا قبل از پرواز را در نظر بگیرید. در ادامه با این تست بیشتر آشنا می‌شوید.

تست کرونا قبل از پرواز چیست؟

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، اگر می‌خواهید به کشوری دیگر سفر کنید لازم است اثبات کنید که به این ویروس آلوده نیستید و بنابراین، برای سفر مناسب هستید. در حال حاضر، بسیاری از کشورها برای اینکه اجازه دهند شما به خاک این کشورها وارد شوید از شما نتیجه منفی تست کرونا را می‌خواهند و شما لازم است این نتیجه منفی را قبل از پرواز به کانتر ایرلاین ارائه دهید. در غیر این صورت، اجازه پرواز نخواهید داشت و تا زمانی که نتیجه تستتان مثبت است نمی‌توانید به کشوری دیگر سفر کنید.

نوشته های مشابه

نتیجه تست کرونا قبل از سفر بسته به سیاست هر کشور، به‌طور معمول لازم است ۴۸ تا ۹۶ ساعت پیش از پرواز صادر شده باشد و این امر به کاهش انتقال ویروس کرونا در بین مسافران هواپیما کمک زیادی می‌کند. بسیاری از کشورها مطرح می‌کنند که برای این تست، حتما باید تست PCR انجام شود زیرا در حال حاضر، معتبرترین و دقیق‌ترین تست کرونا، تست PCR است. این آزمایش، حتی زمانی که علائمی ندارید، مشخص می‌کند که آیا در بدن شما عفونت کرونا فعال است یا خیر. اگر نمونه‌گیری تست به‌درستی انجام شود، آزمایش PCR تا ۹/۹۹ درصد قادر است ویروس کرونا را تشخیص دهد. بنابراین، انجام آزمایش توسط افراد حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد.

نمونه‌گیری برای آزمایش PCR به این صورت است که با استفاده از یک سواب، از مخاط گلو یا پشت بینی شما نمونه گرفته می‌شود و سپس نمونه در آزمایشگاه مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرد. سپس نتیجه آن به یکی از دو شکل مثبت و منفی اعلام می‌شود. درصورتی‌که نتیجه تست شما منفی شود یعنی شما به بیماری کووید-۱۹ مبتلا نیستید و می‌توانید به کشوری دیگر سفر کنید اما اگر نتیجه مثبت شود یعنی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا هستید و اجازه سفر به کشوری دیگر را ندارید و لازم است حداقل ۱۰ روز خود را قرنطینه کنید.

تست کرونا قبل پرواز در کشورهای مختلف چگونه است؟

با توجه به سیاست‌های متفاوت هر کشور در ارتباط با کاهش شیوع ویروس کرونا، تست قبل پرواز در کشورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد که در ادامه با تست کرونا قبل پرواز در لندن، استانبول و دبی آشنا می‌شوید.

تست کرونا قبل از پرواز در لندن

اگر می‌خواهید از لندن به کشور دیگری بروید گزینه‌های متعددی برای انجام آزمایش قبل از پرواز برای شما در دسترس است که می‌توانید بسته به شرایط خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در حال حاضر، این امکان در فرودگاه‌های لندن فراهم شده است که قبل از پرواز تست کرونا بدهید و با ارائه نتیجه منفی تست، اجازه پرواز پیدا کنید. اگر می‌خواهید در فرودگاه تست بدهید حتما به یاد داشته باشید که نیم ساعت قبل از آزمایش هیچ چیزی نخورید یا نیاشامید. همچنین مهم است که به‌موقع برای انجام تست حاضر شوید و ماسک هم زده باشید.

گزینه دیگری که در لندن در دسترس شماست این است که یک روز قبل از پرواز، با استفاده از خدمات آزمایش آنلاین در هتل یا خانه خود تست کرونا بدهید. تستی که در این شرایط برای شما انجام می‌شود تست دقیق PCR است که برای انجام آن نیز نیاز به آمادگی خاصی نیست و شما می‌توانید حداکثر تا ۱۲ ساعت پس از انجام تست از نتیجه آن مطلع شوید. سپس در صورت منفی شدن نتیجه، لازم است آن را به کانتر ایرلاین ارائه دهید.

تست کرونا قبل از پرواز در استانبول

تست کرونا در استانبول نیز همانند لندن این امکان برای شما فراهم شده است که قبل از پرواز و در فرودگاه تست کرونا بدهید. در این صورت با ارائه نتیجه منفی تست اجازه پرواز به شما داده می‌شود و می‌توانید به کشوری دیگر سفر کنید. بااین‌حال، اگر به دنبال گزینه دیگری هستید می‌توانید با استفاده از خدمات آزمایش آنلاین، یک روز قبل از پرواز، در هتل یا خانه تست کرونا بدهید و سپس نتیجه آزمایش را در زودترین زمان ممکن دریافت کنید.

تست کرونا قبل از پرواز در دبی

اگر می‌خواهید از دبی به کشوری دیگر سفر کنید حتما لازم است نتیجه منفی تست PCR را به همراه داشته باشید. این تست حتما باید ۴۸ ساعت قبل از پرواز از دبی انجام شده باشد. بنابراین، قبل از پرواز لازم است نتیجه منفی تست کرونا را همراه داشته باشید و آن را به کانتر ایرلاین تحویل دهید. شما می‌توانید در این شرایط، از خدمات تست کرونا در محل آزمایش آنلاین نیز بهره‌مند شوید و اگر در هتل یا خانه هستید ۴۸ ساعت قبل از پرواز از دبی، درخواست انجام تست کرونا را درخواست کنید. در این صورت می‌توانید نتیجه تست خود را به‌موقع تحویل بگیرید و پروازی بدون دردسر داشته باشید.

درنهایت، انجام تست کرونا در دبی یکی از راه‌های بسیار مهم برای کاهش انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شود. به همین دلیل، کشورهای مختلف، انجام این تست را برای همه مسافران الزامی کرده‌اند. بنابراین، وقتی می‌خواهید از شهرهایی مثل لندن، دبی و استانبول به کشورهای دیگری سفر کنید لازم است نتیجه منفی تست کرونا را به کانتر ایرلاین ارائه دهید. برخی از کشورها در فرودگاه امکان انجام تست را فراهم کرده‌اند اما در برخی دیگر، لازم است تست PCR کرونا توسط آزمایشگاه‌های معتبر انجام شود و نتیجه آن در هنگام پرواز به ایرلاین ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا