ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ رمزارز برتر که این هفته باید دنبال کنید: BTC ETH BNB MATIC FTM

بیت کوین شاهد ذخیره سود متوسطی است، اما روند بلندمدت دست نخورده باقی می ماند و آلتکوین هایی مانند ETH، BNB، MATIC و FTM ممکن است در کوتاه مدت در کانون توجه قرار گیرند.

تعطیلات آخر هفته نتوانست مومنتوم صعودی را از سوی سرمایه‌گذاران کریپتو ایجاد کند و هر دو ارز بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) در ۳۱ اکتبر ریزش داشتند. خریداران اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را برای سومین هفته متوالی صعودی و بالاتر از سطح روانی ۶۰،۰۰۰ دلار نگه دارند.

نمودار-بازار

نمای روزانه داده های بازار رمزنگاری. منبع: Coin360

بیت کوین یک الگوی پرچم را تشکیل داده است اما خریداران نتوانسته اند قیمت را بالاتر از آن ببرند. شکست در شکستن مقاومت بالایی می تواند باعث فروش معامله گران کوتاه مدت شود که قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۹۶۷۹ دلار) رسانده است.

بیت-کویننمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

اگر فروشنده ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشند، جفت BTC/USDT می‌تواند به خط حمایت الگو سقوط کند. این یک حمایت مهم برای خریداران برای دفاع است زیرا شکستن زیر آن، پیش بینی ها را باطل می کند. سپس این جفت می تواند به حمایت بعدی در ۵۲،۹۲۰ دلار سقوط کند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کند، خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت ارز را بالای پرچم قرار دهند. اگر آنها موفق شوند، این جفت می تواند بالاترین قیمت تاریخ خود را در ۶۷,۰۰۰ دلار دوباره آزمایش کند و سپس به سمت هدف الگوی ۸۹,۴۷۶.۱۲ دلار حرکت کند.

بیت-کویننمودار ۴ ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشنده ها به طور تهاجمی از خط مقاومت دفاع می کنند. این جفت به زیر میانگین متحرک سقوط کرده است و شکست به زیر ۶۰،۰۰۰ دلار می تواند منجر به کاهش خط حمایت شود.

انتظار می رود این سطح خرید قوی از سوی خریداران را به خود جلب کند. جهش از خط حمایت می تواند جفت را در داخل کانال نزولی نگه دارد. خریداران باید قیمت را بالای خط مقاومت فشار دهند و حفظ کنند تا پایان احتمالی فاز اصلاحی را نشان دهند.

ETH/USDT

اتر در ۲۹ اکتبر به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۴۳۷۵ دلار رسید، اما خریداران نتوانستند به روند صعودی خود ادامه دهند. فروشنده ها قیمت را به زیر سطح شکست در ۳۰ اکتبر بازگرداندند، که نشان می‌دهد فروشندگان در سطوح بالاتر فعال هستند.

اتر

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

جفت ETH/USDT می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۰۱۰ دلار) کاهش یابد که حمایت مهمی برای خریداران برای دفاع است. اگر قیمت از این حمایت جهش کند، خریداران سعی خواهند کرد این جفت را به بالای ۴،۴۶۰.۴۷ دلار برسانند.

اگر این اتفاق بیفتد، این جفت می تواند سفر خود را به سمت قیمت روانی ۵۰۰۰ دلار از سر بگیرد. در مقابل، شکستن زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می تواند منجر به کاهش تا ۳۸۸۸ دلار شود. اگر قیمت از این سطح بازگردد، ممکن است جفت برای چند روز در نوسان باقی بماند.

فروشنده ها باید قیمت را به زیر ۳۸۸۸ دلار بکشند و حفظ کنند. این می تواند درها را برای کاهش SMA 50 روزه (۳۵۶۴ دلار) باز کند.

اتر

نمودار ۴ ساعته ETH/USDT. منبع: TradingView

این جفت در چند روز گذشته در یک کانال صعودی معامله می‌ شد. اگر قیمت از ۵۰-SMA برگشت، خریداران تلاش خواهند کرد این جفت را به بالای ۴۴۶۰.۴۷ دلار برسانند. سپس این جفت می تواند به خط مقاومت کانال صعود کند. شکستن و بسته شدن بالای کانال می تواند روند صعودی را تسریع کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر ۵۰-SMA نزول کند، افت به خط حمایت کانال محتمل است. جهش از این سطح می تواند روند صعودی را دست نخورده نگه دارد، اما شکستن زیر کانال اولین نشانه ای است که خریداران ممکن است کنترل خود را از دست بدهند.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) در ۲۹ اکتبر بالاتر از مقاومت بالایی ۵۱۸.۹۰ دلار شکست اما خریداران نتوانستند از این برتری استفاده کنند. این نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

بایننس-کویننمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

فروشنده ها قیمت را به زیر ۵۱۸.۹۰ دلار بازگردانده اند. اگر جفت BNB/USDT زیر این سطح باقی بماند، توقف بعدی می تواند حمایت روانی در ۵۰۰ دلار و سپس متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۸۰ دلار) باشد. این یک حمایت مهم برای خریداران برای دفاع است.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، نشان می دهد که احساسات مثبت باقی می ماند و معامله گران با کاهش قیمت خرید می کنند. خریداران دوباره سعی خواهند کرد با بالا بردن قیمت بالای منطقه بالایی بین ۵۱۸.۹۰ تا ۵۴۰.۵۰ دلار، روند صعودی را از سر بگیرند.

برعکس، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این اصلاح می تواند عمیق تر شود و این جفت به SMA 50 روزه (۴۳۱ دلار) سقوط کند.

بایننس-کوین

نمودار ۴ ساعته BNB/USDT. منبع: TradingView

قیمت به ۲۰-EMA بازگشته است که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل می کند. اگر این جفت از این سطح برگردد، خریداران تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را از سر بگیرند و قیمت را به هدف الگوی ۵۵۴ دلار و سپس به ۶۰۰ دلار برسانند.

اگر قیمت به زیر ۲۰-EMA بشکند، نشان می دهد که حرکت صعودی ممکن است در کوتاه مدت ضعیف شود. سپس این جفت می تواند به ۵۰-SMA و در کنار خط گردن الگوی معکوس سر و شانه کاهش یابد. شکستن زیر این سطح نشان دهنده تغییر احتمالی روند است.

MATIC/USDT

پلیگان (MATIC) سر به فلک کشید و در بالای منطقه مقاومت بالایی در ۱.۷۱ دلار به ۱.۷۹ دلار در ۲۸ اکتبر بسته شد که نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید بود.

متیکنمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

معمولاً پس از اینکه قیمت از یک مقاومت قابل توجه بالا رفت، پایین آمده و سطح شکست را دوباره آزمایش می کند. خریداران اکنون سعی خواهند کرد منطقه ۱.۷۹ دلاری را به ۱.۷۱ دلار تبدیل کنند و از آن به عنوان سکوی پرتاب برای از سرگیری روند صعودی استفاده کنند.

شکست و بسته شدن به بالای ۲.۲۲ دلار می تواند مسیر رالی را به ۲.۴۳ دلار و در نهایت آزمایش مجدد بالاترین قیمت تاریخ در ۲.۷۰ دلار باز کند. افزایش متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۶۵ دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران کنترل را در دست دارند.

اگر فروشنده ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشند و حفظ کنند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. چنین حرکتی نشان می دهد که شکست اخیر بالای ۱.۷۹ دلار ممکن است یک تله گاوی باشد.

متیکنمودار ۴ ساعته MATIC/USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت به ۵۰-SMA کاهش یافته است که احتمالا به عنوان یک حمایت قوی عمل می کند. اگر خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی هدایت کنند، نشان می دهد که فشار فروش ممکن است کاهش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر ۵۰-SMA برسد، این جفت می تواند تا ۱.۷۱ دلار کاهش یابد. این سطح احتمالاً دوباره به عنوان یک حمایت قوی عمل می کند، اما اگر شکست بخورد، فروش می تواند تشدید شود. این جفت ممکن است پس از آن به ۱.۵۰ دلار کاهش یابد.

FTM/USDT

فانتوم (FTM) در ۲۸ اکتبر به بالاترین حد خود رسید، اما خریداران نتوانستند شکست را حفظ کنند. سایه بلند روی کندل روزانه نشان می دهد که معامله گران سودهای خود را در سطوح بالاتر ذخیره کرده اند.

فانتوم

نمودار روزانه FTM/USDT. منبع: TradingView

در یک روند صعودی، خریداران به طور کلی نزول های متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲.۵۲ دلار) را خریداری می کنند. اگر قیمت از سطح فعلی برگشت، نشان می دهد که احساسات صعودی باقی می ماند و معامله گران در حال خرید در افت هستند. خریداران سپس تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت بالایی در ۳.۴۸ دلار برسانند.

اگر آنها موفق شوند، جفت FTM/USDT می تواند روند صعودی خود را با هدف بعدی در ۴.۱۰ دلار و به دنبال آن حرکت به سطح روانی در ۵ دلار از سر بگیرد.

برخلاف این فرض، شکست زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که معامله گران همچنان به کاهش پوزیشن های خود ادامه می دهند. سپس این جفت می تواند به SMA 50 روزه (۱.۸۶ دلار) کاهش یابد. واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که حرکت صعودی می تواند ضعیف شود.

فانتوم

نمودار ۴ ساعته FTM/USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک یک کراس نزولی را در نمودار ۴ ساعته کامل کرده اند و RSI در منطقه منفی فرو رفته است که نشان می دهد فروشنده ها برتری دارند. اولین حمایت در جهت نزولی، سطح شکست قبلی در ۲.۴۵ دلار است.

یک برگشت قوی از این سطح نشان می دهد که خریداران در تلاش هستند تا این سطح را به حمایت تبدیل کنند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز می تواند دوباره به ۳ دلار و سپس به ۳.۴۸ دلار افزایش یابد. اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۲.۴۵ دلار بکشند، این دیدگاه مثبت باطل می‌شود.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا