ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ماینرهای بیتکوین به دنبال انرژی هسته ای!

معاون رئیس GRIID، هری سودوک (Harry Sudok)، در نشست مجازی “بیتکوین و فراتر از آن” در روز گذشته (۱۰ نوامبر) گفت که انرژی هسته ای می تواند فرصتی فوق العاده برای معرفی مقدار عظیم انرژی پاک و بدون کربن ارائه کند.

GRIDD یک شرکت آمریکایی است که انرژی کم هزینه و تجدیدپذیر را برای ایجاد امکانات استخراج بیتکوین به صورت یکپارچه تهیه می کند.

به گفته سوداک، برنامه‌های یارانه‌ای گذشته و گفتمان در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر عمدتاً بر انرژی خورشیدی و بادی متمرکز بوده و از در نظر گرفتن مزایای بالقوه انرژی هسته‌ای غفلت شده است.

نرخ رشد تا حد زیادی در حال حاضر حول محور خورشیدی و باد متمرکز است و این واقعیت برنامه‌هایی است که در ۸ تا ۱۰ سال گذشته اجرا شده است. اما چیزی که ما دوست داریم ببینیم، گسترش بخش هسته ای است.

همچنین سامسون مو (Samson Mow)، افسر ارشد استراتژی Blockstream، در کنار سوداک، در یک میزگرد برای بحث در مورد پیچیدگی‌های استخراج بیتکوین و هزینه انرژی شرکت داشت.

موو می‌گوید:

تصویر بزرگ‌تر واقعا اغلب نادیده گرفته می‌شود، زیرا استخراج بیتکوین درصد کمی از مصرف انرژی در سراسر جهان است – مانند کسری از درصد.

موو همچنین طرفدار انرژی هسته ای برای استخراج بیت کوین است. او می‌گوید:

مشکل این است که ما به‌عنوان جامعه‌ای که در آن انرژی هسته‌ای را رد کرده‌ایم، عقب‌نشینی کرده‌ایم و به سراغ چیزهای دیگری مانند باد و خورشید رفته‌ایم که تولیدشان پرهزینه‌تر است و همیشه کار نمی‌کنند.

ماه گذشته، شورای استخراج بیتکوین (BMC) حدود ۳۳ درصد از شبکه فعلی جهانی بیت کوین را بررسی کرد. BMC تخمین می زند که ترکیب برق پایدار صنعت استخراج جهانی در سه ماهه سوم سال جاری(تابستان ۱۴۰۰) حدود ۳ درصد به ۵۵.۹ درصد رشد کرده است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا