ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

خبر فوری: شبکه بیت کوین از ارتقاء سافت فورک تپ روت استقبال می کند

شبکه بیت کوین (BTC) پس از توافق ۹۰ درصدی ماینرها و استخرهای استخراج بین بلوک های ۷۰۹،۴۸۸ و ۷۰۹،۶۳۲، سافت فورک تپ روت (Taproot) را با موفقیت فعال کرد. این نقطه عطف نشان دهنده اولین ارتقای بزرگ بیت کوین از آگوست ۲۰۱۷ است که راه حل اصلی لایه دو بیت کوین، شبکه لایتنینگ و SegWit راه اندازی شد.

هدف ارتقاء Taproot بهبود قابلیت های اسکریپت نویسی و حفظ حریم خصوصی شبکه بیت کوین است. برای انجام این کار، سافت فورک مفهوم MAST را معرفی می کند. طبق داده های یک وب سایت اختصاصی Taproot که توسط توسعه دهنده برجسته بیت کوین Hampus Sjöberg اداره می شود:

MAST می‌تواند به کارآمدتر و خصوصی‌تر کردن قراردادهای هوشمند تنها با فاش کردن بخش‌های مرتبط قرارداد در هنگام خرج کردن کمک کند.

Sjöberg در صحبت با Cointelegraph خاطرنشان کرد که فعال‌سازی تپ روت (Taproot) نشان می‌دهد که بیت‌کوین می‌تواند دوباره شبکه را ارتقا دهد، که برای طول عمر شبکه بیت‌کوین بسیار مهم است. او افزود:

من فکر می کنم این بزرگترین پیروزی است.

Sjöberg، که همچنین توسعه‌دهنده کیف پول Blixt Wallet بیت‌کوین لایتنینگ است، معتقد است که ارتقاء تپ روت امکان بررسی قابلیت‌های خارج از زنجیره را فراهم می‌کند تا بار زیادی بر گره‌های بیت‌کوین شبکه وارد نشود.

علاوه بر این، Sjöberg معتقد است که MAST همچنین می‌تواند به بهبود حریم خصوصی شبکه قدیمی‌تر لایتنینگ کمک کند “اگر پیاده‌سازی‌های لایتنینگ تصمیم به اتخاذ تپ روت داشته باشند”. توسعه دهندگان پیاده سازی گره های مختلف شبکه لایتنینگ چند هفته پیش در زوریخ، سوئیس، در نشست LN Summit 2021 ملاقات کردند تا در مورد مسیرهای ارتقای احتمالی بحث کنند:

یکی از مواردی که در جلسه مورد بحث قرار گرفت این بود که آیا بهتر است لایتنینگ را در تکرارهای کوچک ارتقا دهید یا آن را به عنوان یک بسته بزرگ انجام دهید.

علاوه بر این، Sjöberg توضیح داد که چگونه کانال‌های پرداخت در شرایط عادی با استفاده از تپ روت برای شبکه لایتنینگ قابل تشخیص از تراکنش‌های عادی نیستند:

نمی توان تشخیص داد که آیا تراکنش تپ روت فقط یک پرداخت معمولی است یا اینکه متعلق به یک کانال لایتنینگ است. این برای قابلیت تعویض و در نتیجه مقاومت سانسور بیت کوین مهم است.

فعال‌سازی موفقیت‌آمیز Taproot به Speedy Trial نسبت داده می‌شود، یک روش استقرار سافت فورک که به ۹۰ درصد ماینرها نیاز دارد تا به‌روزرسانی را نشان دهند.

با این حال، ارتقاء تپ روت همچنین نشان‌دهنده پایان استقرار آزمایشی سریع است و ارتقاء آینده شبکه بیت‌کوین مستلزم ارائه روش‌های جدید استقرار سافت فورک است.

Taproot دنیایی از امکانات را باز می کند، اما اولین چیزی که من شخصاً دوست دارم ببینم تراکنش “MuSig 2” است.

Sjöberg با به اشتراک گذاشتن مشاوره برای توسعه دهندگان بیت کوین گفت:

اگرچه ما نباید هیچ چیز را در بیت کوین بدیهی بدانیم، من شخصاً مایلم در نهایت «تجمع امضای ورودی متقابل» را به عنوان یک فورک نرم آینده برای بیت کوین ببینم.

در حدود ۱۳ سال عمر بیت کوین، شبکه بیت کوین تحت فورک های سخت و نرم جامعه محور متعددی قرار گرفته است. در حالی که ارتقاء Taproot هنوز ارزش خود را در زمان آینده ثابت نکرده است، شبکه لایتنینگ همچنان به اوج های جدیدی دست می یابد.

در ۲۸ سپتامبر، شبکه لایتنینگ شاهد افزایش ۱۶۰ درصدی تعداد گره‌ها در بازه زمانی ۱۲ ماهه بود، علاوه بر این، جهش ۱۷۰ درصدی در تعداد کانال‌ها از ژانویه ۲۰۲۱ مشاهده شد.

از ۱۱ نوامبر، ظرفیت شبکه بیت کوین قبل از سافت فورک Taproot در بالاترین سطح خود یعنی ۳۲۲۰ BTC، تقریباً ۲۱۰ میلیون دلار بود.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا