ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

صرافی پاراسواپ (ParaSwap) از ایردراپ توکن بومی خود خبر داد

صرافی غیرمتمرکز پاراسواپ (ParaSwap) امروز از راه اندازی ارز دیجیتال بومی پلتفرم DeFi به نام PSP خبر داد.

این صرافی امروز اعلام کرد که ۱۵۰ میلیون توکن PSP بومی خود را به کاربران اولیه تحویل می‌دهد.

ParaSwap پلتفرمی است که نرخ های مختلف معاملات ارزهای دیجیتال را از سراسر فضای DeFi جمع آوری می کند. یک معامله ممکن است از طریق Uniswap انجام شود، در حالی که معامله دیگر ممکن است توسط شبکه Kyber اجرا شود. گاهی اوقات، حتی ممکن است یک معامله تقسیم شود و از طریق دو یا چند صرافی غیرمتمرکز مختلف (DEX) برای دستیابی به بهترین نرخ هدایت شود.

بر اساس بیانیه ای که با Decrypt به اشتراک گذاشته شده است، ایردراپ امروز تقریباً ۷.۵ درصد از کل عرضه توکن را تشکیل می دهد. کل عرضه به تدریج طی چهار سال آینده باز خواهد شد.

ایردراپ‌های قبلی مشابه ParaSwap به یک مدل توزیع توکن بسیار محبوب تبدیل شده‌اند. برای مثال، Uniswap به دلیل راه‌اندازی توکن UNI خود به روشی مشابه، سال گذشته خبرساز شد. یکی دیگر از پلتفرم های معروف DeFi 1inch Network توکن ۱INCH خود را در روز کریسمس از طریق یک ایردراپ مشابه راه اندازی کرد.

بسیاری از این ایردراپ ها صدها هزار دلار ارزش داشته اند.

این تفکر به این صورت است که با دادن توکن به پذیرندگان اولیه، آنها تمایل بیشتری به مشارکت در توسعه مستمر پروتکل خواهند داشت. این به این دلیل است که این نوع توکن‌ها همگی دارای قابلیت‌های حاکمیتی هستند و به کاربران اجازه می‌دهند در مورد مسائل مختلف مربوط به پلتفرم رای دهند.

همین امر در مورد توکن PSP نیز صادق است، با این حال، کاربرد اصلی آن تشویق بازارسازان روی پلتفرم برای حفظ رقابت در هنگام ارائه نرخ خواهد بود.

مونیر بنچملد، بنیانگذار پاراسواپ گفت که این پروژه به زودی یک DAO را نیز راه اندازی خواهد کرد.

پاراسواپ و PSP چگونه کار می کنند؟

ParaSwap توسط شبکه ای از سازندگان بازار که به تطبیق سفارشات برای معامله گران ارزهای دیجیتال کمک می کنند، پشتیبانی می شود. آنها با ارائه نقدینگی برای یک جفت معاملاتی خاص، به معامله گران کمک می کنند تا از اسلیپیج جلوگیری شود. برای این خدمات، بازارسازان هزینه ای دریافت می کنند.

اگر حجم بالایی برای یک بازار خاص وجود داشته باشد، بازارساز کارمزد بیشتری دریافت می کند.

با توکن PSP، تیم پاراسواپ می خواهد این مکانیسم را دو برابر کند.

اکنون، دارندگان توکن می‌توانند دارایی‌های خود را با سازندگان بازاری که یا قیمت مناسبی برای خدمات خود ارائه می‌کنند یا به یک جفت توکن منحصربه‌فرد خدمات ارائه می‌دهند، به اشتراک بگذارند. همانطور که مقدار سهام PSP افزایش می یابد، جوایز اضافی که به بازارساز اعطا می شود نیز افزایش می یابد. به این ترتیب، سازندگان بازار برای حجم معاملات بالا و از طریق اعتماد دارندگان توکن PSP درآمد کسب می کنند.

جوایز دوم، آنهایی که از استیکینگ به دست می آیند، هر دو هفته یکبار بین بازارسازان و سهامداران تقسیم می شوند. این همچنین سهامداران را وادار می‌کند که پول خود را روی بهترین بازارساز بگذارند، و همچنین بازارسازان را تشویق می‌کند تا بهترین نرخ‌ها را برای یک معامله ارائه کنند.

Benchemled گفت:

ما برای معرفی یک مدل کاملاً جدید هیجان زده هستیم که به سهامداران و سازندگان بازار پاداش می دهد و پاراسواپ را به مکان معاملاتی بهتری برای کاربران، dApps و پروتکل ها تبدیل می کند.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا