ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین، پنج شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰

بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) سطوح حمایت روانی مهم را به ترتیب در ۶۰،۰۰۰ دلار و ۴۰۰۰ دلار آزمایش می کنند. هر دو این سطوح برای دست نخورده نگه داشتن روند صعودی در کوتاه مدت حیاتی هستند.

در حالی که سقوط ممکن است معامله گران اهرمی را بترساند، به نظر می رسد نهنگ های بیت کوین به این افت به عنوان یک فرصت خرید نگاه می کنند. داده های زنجیره ای نشان می دهد که سومین نهنگ بزرگ بیت کوین، ۲۰۷ بیت کوین را با قیمت متوسط ​​حدود ۶۲،۰۵۳ دلار به ازای هر بیت کوین به ذخایر اضافه کرد.

به گفته روزنامه نگار کالین وو، پس از آخرین خرید، دارایی نهنگ در ماه نوامبر ۶۳۵ بیت کوین افزایش یافته است.

نمودار-بازارعملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

با این حال، این همه اخبار صعودی برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیست. دلار آمریکا به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه تورم فزاینده ممکن است فدرال رزرو ایالات متحده را مجبور به افزایش نرخ ها و تسریع کاهش برنامه خرید ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلاری دارایی خود کند، به بالاترین حد خود در ۱۶ ماه گذشته رسیده است.

جوئل کروگر، استراتژیست ارز گروه LMAX نیز گفت که تقویت دلار ممکن است بیشترین ضربه را به دارایی های پرخطر وارد کند و این می تواند دلیل پولبک اخیر بیت کوین و آلتکوین ها باشد.

BTC/USDT

بیت کوین در ۱۶ نوامبر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) (62،۶۰۷ دلار) سقوط کرد. این اولین نشانه ای است که خریداران ممکن است کنترل خود را از دست بدهند.

بیتکویننمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

خریداران در حال تلاش برای دفاع از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) (59،۱۲۲ دلار) هستند، اما جهش کم عمق نشان می دهد خریداران برای خرید در سطوح فعلی عجله ای ندارند.

اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، فروشنده ها سعی خواهند کرد جفت BTC/USDT را به زیر ۵۷،۸۲۰ دلار کاهش دهند. اگر آنها موفق شوند، فروش می تواند شتاب بیشتری بگیرد و این جفت ممکن است به ۵۲،۵۰۰ دلار سقوط کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی بالا برود و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بالاتر رود، نشان دهنده انباشت قوی در سطوح پایین تر خواهد بود. این جفت پس از آن می‌توانند منطقه بالایی را با قیمت ۶۷،۰۰۰ تا ۶۹،۰۰۰ دلار دوباره آزمایش کنند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا