ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال بیت کوین دایموند (Bitcoin Diamond) + توکن BCD

ارز دیجیتال بیت کوین دایموند (BCD) یکی از هارد فورک‌ های بیت کوین (BTC) است. در ابتدا در حوزه ارزهای دیجیتال این ارز را کلاهبرداری می‌‌دانستند. به دلیل همین هجمه‌ها، قیمت آن در همان ماه‌های اول با کاهش بسیار شدیدی روبه‌رو شد و البته هنوز هم Bitcoin Diamond نتوانسته به قیمت عرضه اولیه خود برسد.

بیت کوین دایموند یکی از جنجالی‌ترین هارد فورک‌ های بیت کوین است که در سال ۲۰۱۷ رخ داده است.

در آن زمان گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد این رمزارز وجود داشت. عده‌ای ‌می‌گفتند که این رمز‌ارز برای کلاهبرداری است و برخی ‌می‌گفتند که این ارز فقط برای ضربه زدن به بیت کوین به وجود آمده است.

تاکنون هیچ یک از ادعاهای کلاهبرداری در مورد ارز دیجیتال بیت کوین دایموند اثبات نشده است. برخی این رمزارز را بیت کوین بهتر می‌‌خوانند. در ادامه، این ارز دیجیتال را بیشتر بررسی می‌‌کنیم.

بیت کوین دایموند

تاریخچه ارز دیجیتال بیت کوین دایموند (BCD)

در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷ وقتی بیت کوین به بلاک ۴۹۵۸۶۶ رسید، بیت کوین دایموند راه‌اندازی شد. مشکلی که در آن زمان وجود داشت این بود که مؤسسان بیت کوین دایموند هیچ مقاله یا سندی در مورد این ارز دیجیتال منتشر نکردند. هیچ منبع کد یا حتی یک حساب گیت‌هاب (GitHub) از این پروژه در دسترس نبود.

با وجود تمام سؤالات و ابهامات پیرامون این‌ هارد فورک جدید بیت کوین، طی چند روز قیمت آن تا ۹۴ دلار افزایش یافت که بالاترین رقم برای Bitcoin Diamond نیز بود. از آن زمان به بعد قیمت ارز دیجیتال بیت کوین دایموند به طور مداوم در حال نزول است؛ گرچه جهش‌هایی در قیمت وجود داشته است که بعداً با جزئیات بیشتری در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

تیم پشتیبان Bitcoin Diamond بلافاصله پس از راه‌اندازی این رمزارز، کد منبع را منتشر کردند و همچنین در شبکه‌های اجتماعی فعال‌تر شدند. بنابراین، بسیاری از نگرانی‌ها در مورد کلاهبرداری بودن این پروژه برطرف شدند.

تیم ارز دیجیتال BitCoin Diamond چه کسانی هستند؟

بیت کوین دایموند شباهت زیادی با بیت کوین اصلی دارد. یکی از این شباهت‌ها در ناشناس بودن بنیانگذاران این دو رمزارز است. بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو، نام مستعار یک برنامه‌نویس یا گروهی از برنامه‌نویسان ایجاد شده است. به همین ترتیب، Bitcoin Diamond توسط توسعه‌دهندگان با استفاده از نام مستعار ایجاد شده است.

در مورد تیم BitCoin Diamond سه نفر معرفی شدند که دو نفر خود را به عنوان “Evey” و “۰۰۷” معرفی می‌‌کنند و نفر سوم کاملاً ناشناس است. بعدها ذکر شد که این نام‌ها در واقع به تیم‌های توسعه‌دهنده اشاره دارند و احتمالاً مکان بنیاد بیت کوین دایموند در سنگاپور است.

بیت کوین دایموند چگونه کار می‌‌کند؟

مانند سایر بلاکچین‌ها، Bitcoin Diamond یک شبکه غیرمتمرکز است که هدف آن ارائه راهی برای مبادله دارایی به کاربران است. از آنجا که از بیت کوین فورک شده است، شباهت‌هایی با بیت کوین دارد، اگرچه تفاوت‌هایی نیز دارد.

یکی از شباهت‌ها این است که هر دوی این ارزها از الگوریتم اثبات کار برای استخراج و تأیید تراکنش استفاده می‌‌کنند. همچنین استخراج‌کنندگان به خاطر تأمین توان محاسباتی لازم در شبکه، پاداش دریافت می‌‌کنند. تفاوت آن با بیت کوین این است که از الگوریتم ۲۵۶-SHA استفاده نمی‌کند.

تیم توسعه بیت کوین دایموند از ۲۵۶-SHA استفاده نکرد؛ زیرا تحت کنترل ماینرهای ایسیک (ASIC) قرار گرفته است که بیت کوین را تا حدی متمرکز کرده‌اند. در عوض، Bitcoin Diamond از الگوریتمی به نام X-13 استفاده می‌‌کند که در برابر ASIC مقاوم است و به ماینرها اجازه می‌‌دهد از GPU‌های اساسی برای کمک به امنیت شبکه و تأیید صحت تراکنش‌ها استفاده کنند.

تفاوت دیگری که در بیت کوین دایموند ایجاد شده و هدف آن مشخص نیست، تعداد Bitcoin Diamond است که برابر با ۲۱۰ میلیون است و این تعداد ۱۰ برابر تعداد کل بیت کوین است.

هدفی که سازندگان ارز دیجیتال بیت کوین دایموند اعلام کرده‌اند، رفع سه کاستی بیت کوین است:

  • محافظت از حریم خصوصی ضعیف
  • جهت استخراج بیت کوین سرمایه بالایی برای اعضای جدید مورد نیاز است
  • سرعت پایین تراکنش

از چه صرافی‌هایی می‌‌توان BitCoin Diamond را خرید؟

برای خرید هر ارز دیجیتالی ابتدا باید کیف پولی را که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌‌کند داشته باشید. تیم BitCoin Diamond کیف پول مخصوصی را برای بیت کوین دایموند طراحی کرده‌اند. البته می‌‌توانید از کیف پول‌هایی مثل BitGo و QoinPro نیز استفاده کنید. سپس می‌‌توانید به راحتی از صرافی‌هایی مثل بایننس، هوبی، OKEx و تعدادی صرافی دیگر، بیت کوین دایموند را خریداری نمایید.

استخراج بیت کوین دایموند (BCD)

برای داشتن BitCoin Diamond حتماً نباید آن را بخرید. این ارز را می‌‌توان به راحتی استخراج کرد. برای استخراج آن ابتدا باید Core Client را دانلود و سپس نصب نمایید. با این کار شما کل بلاکچین را روی سیستم خود نصب می‌‌کنید و یکی از نود‌های شبکه می‌‌شوید. سیستم شما باید فضای کافی برای شبکه داشته باشد. بیت کوین دایموند از الگوریتم X11 استفاده می‌‌کند که بسیار آسان‌تر از الگوریتم SHA-256 است.

اگر بخواهید بهره‌وری استخراج شما بیشتر باشد و سود بیشتری کسب کنید، باید به استخر‌های استخراج متصل شوید. در سایت اصلی بیت کوین دایموند تعدادی از استخر‌های این ارز دیجیتال لیست شده‌اند. یک استخر استخراج قدرت هش همه اعضا را با هم ترکیب می‌‌کند و در نتیجه امکان یافتن بلاک‌ها آسان‌تر می‌‌شود. پس از آن پاداش بلاک بین تمام اعضای استخر تقسیم می‌‌شود.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین دایموند

توکن ارز دیجیتال بیت کوین دایموند BCD نام دارد که مخفف BitCoin Diamond است. این ارز دیجیتال در ابتدا با قیمتی حدود ۹۴ دلار ارائه شد ولی از همان ابتدا در سیر نزولی قیمت قرار گرفت و به شدت دچار کاهش قیمت شد تا جایی که به عدد ۲ دلار رسید. BCD در تمام دو سال گذشته با نوسانات کمی‌‌ در همین رنج قیمت قرار داشت تا ابتدای امسال که مقداری رشد قیمت داشت اما باز هم نسبت به ارز‌های دیگر نتوانست رشد خوبی داشته باشد و هنوز بسیار کمتر از قیمت عرضه اولیه‌اش معامله می‌‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا