ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین، ۲ آذر ۱۴۰۰

بیت کوین (BTC) همچنان زیر ۶۰،۰۰۰ دلار قرار دارد که نشان دهنده فروش در سطوح بالاتر توسط معامله گران است.

شاخص S&P 500 در ۲۲ نوامبر به بالاترین حد خود رسید، زیرا گزارش هایی مبنی بر اینکه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، جروم پاول را برای دومین بار به عنوان رئیس فدرال رزرو معرفی کرده است، منتشر شد. این خبر همچنین شاخص دلار آمریکا (DXY) را به بالاترین سطح خود از جولای ۲۰۲۰ رساند.

معمولاً سودهای شدید DXY با بیت کوین همبستگی معکوس دارد و همین امر را می توان در نوامبر سال جاری نیز مشاهده کرد. در حالی که DXY در ماه نوامبر حدود ۲.۳ درصد افزایش یافته است، بیت کوین در همان دوره تقریباً ۵.۵ درصد کاهش یافت.

نمودار-بازارعملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

TechDev، تحلیلگر مستقل بازار، گفت که عملکرد بیت کوین در سال ۲۰۲۱ از قیمت سال ۲۰۱۷ پیروی می کند اما با تاخیر ۵ تا ۸ روزه. اگر این همبستگی ادامه پیدا کند، احتمالاً مرحله نهایی شکوفایی بیت کوین رخ خواهد داد.

BTC/USDT

بازیابی بیت کوین از ۵۵،۶۰۰ دلار در ۱۹ نوامبر به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) (60،۳۵۰ دلار) در ۲۰ نوامبر رسید، اما خریداران نتوانستند این مانع را برطرف کنند. این نشان می‌دهد که فروشنده ها در تلاش هستند تا SMA پنجاه روزه را به مقاومت تبدیل کنند.

بیت-کوین
نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک در شرف تکمیل یک کراس نزولی هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی قرار دارد که نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت نزول است.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۵۵،۶۰۰ دلار برسد، نشان دهنده شروع یک اصلاح عمیق تر در منطقه حمایتی ۵۲،۵۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ دلاری خواهد بود.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از خط روند نزولی عبور کند، این دیدگاه منفی باطل می شود. چنین حرکتی نشان می دهد که ممکن است اصلاح به پایان رسیده باشد.

سپس جفت BTC/USDT می تواند حرکت خود را به سمت منطقه مقاومت بالایی از ۶۷،۰۰۰ تا ۶۹،۰۰۰ دلار آغاز کند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا