ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین، شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰

بیت کوین (BTC) و بیشتر آلت کوین های اصلی همراه با بازارهای جهانی سهام و نفت خام در ۲۶ نوامبر شاهد فروش بودند. بازارها با انتشار اخباری مبنی بر کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی که باعث نگرانی دانشمندان شده است، دستخوش تغییرات زیادی شدند.

سقوط شدید منجر به لیکوئید شدن بیش از ۷۵۰ میلیون دلار در بازه زمانی ۲۴ ساعته شده است، اما نرخ های تامین مالی در صرافی ها همچنان بالاست. این نشان می دهد که فروش ممکن است هنوز تمام نشده باشد.

نمودار-بازارعملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

بسته شدن ماهانه بیت کوین در ماه نوامبر به احتمال زیاد به بدترین سناریوی ۹۸،۰۰۰ دلاری تحلیلگر PlanB نخواهد رسید. این اولین اشتباه پس از پیش‌بینی دقیق سطح قیمت‌های پایان ماه برای آگوست، سپتامبر و اکتبر خواهد بود. با این حال، خالق مدل سهام به جریان معتقد است که هدف ۱۰۰،۰۰۰ دلاری بیت کوین در این چرخه هاوینگ همچنان قابل دسترس است.

BTC/USDT

خریداران بیت کوین را به بالای سطح شکست در ۵۸،۰۰۰ دلار در ۲۵ نوامبر بازگرداندند اما نتوانستند مانع را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) (59510 دلار) برطرف کنند. این ممکن است ذخیره سود معامله گران را منجر شود.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

فروش پس از شکستن به زیر ۵۵,۳۱۷ دلار در ۲۶ نوامبر شتاب بیشتری گرفت و توقف بعدی می تواند حمایت روانی در ۵۰,۰۰۰ دلار باشد.

اگر قیمت از این سطح بازگردد، خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر آنها موفق شوند، نشان می دهد که فشار فروش ممکن است کاهش یابد.

از طرف دیگر، اگر بازگشت بعدی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، نشان می دهد که این احساسات منفی شده است و معامله گران در حال فروش در رالی هستند که احتمال شکست به زیر ۵۰،۰۰۰ دلار را افزایش می دهد.

اگر این اتفاق بیفتد، جفت BTC/USDT ممکن است شاهد فروش وحشتناکی باشد که ممکن است قیمت را تا ۴۰،۰۰۰ دلار کاهش دهد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا