ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰

بیت‌کوین و اکثر آلت‌کوین‌های اصلی از سطح حمایت قوی خود برگشتند، اما چالش واقعی برای خریداران حفظ حرکت و گذر از سطح مقاومت ۶۰،۰۰۰ دلاری است.

بازارهای کریپتو و بازارهای سهام جهانی در ۲۹ نوامبر علیرغم عدم اطمینان از جهش تازه کشف شده کووید-۱۹ با نام Omicron، بهبودی قوی را تجربه کردند.

به نظر می رسد سرمایه گذاران بلندمدت افت اخیر را به عنوان یک فرصت خرید اصلی می دانند. پرونده اخیر توسط MicroStrategy نشان داد که این شرکت ۷۰۰۲ بیت کوین (BTC) را با قیمت متوسط ​​۵۹،۱۸۷ دلار خریداری کرده است. این امر مجموع موجودی MicroStrategy را به ۱۲۱,۰۴۴ بیت کوین افزایش داد که با میانگین قیمت حدود ۲۹,۵۳۴ دلار برای هر سکه خریداری شد.

نمودار-بازارعملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

BTC/USDT

رالی بیت کوین در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) (58،۷۱۲ دلار) با مقاومت مواجه است. این نشان می‌دهد که احساسات منفی باقی می‌ماند و فروشنده ها تلاش می‌کنند در رالی‌ها تا سطح مقاومت بالایی بفروشند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

اگرچه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به شیب نزولی خود ادامه می دهد، RSI به بالای ۴۶ رسیده است که نشان می دهد حرکت نزولی ممکن است در حال تضعیف باشد.

خریداران باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) (60،۸۰۵ دلار) فشار دهند تا نشان دهند که فاز اصلاحی ممکن است به پایان برسد. سپس این رالی می تواند منطقه مقاومت بالایی را در ۶۷،۰۰۰ تا ۶۹،۰۰۰ دلار به چالش بکشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت به شدت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، فروشنده ها تلاش خواهند کرد تا حمایت قوی SMA 100 روزه (۵۴،۱۸۴ دلار) را بشکنند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت BTC/USDT می تواند به سطح مهم روانی در ۵۰،۰۰۰ دلار سقوط کند.

انتظار می رود خریداران به شدت از این سطح دفاع کنند زیرا شکستن زیر آن می تواند منجر به فروش وحشتناک شود. سپس بیت کوین می تواند به حمایت مهم بعدی در ۴۰،۰۰۰ دلار سقوط کند.

ETH/USDT

اتر (ETH) در ۲۸ نوامبر از خط گردن الگوی سر و شانه‌ها (H&S) برگشت و نشان می‌دهد که خریداران با تمام توان از سطح خود دفاع می‌کند. خرید پایدار قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۳۱۶ دلار) در ۲۹ نوامبر رساند.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

شکستن و بسته شدن بالاتر از مقاومت بالایی در ۴۵۵۱ دلار نشان می دهد که ممکن است اصلاح به پایان رسیده باشد. جفت ETH/USDT پس از آن می تواند به بالاترین حد خود در ۴۸۶۸ دلار برسد. شکست بیش از این سطح، پیش بینی نزولی را باطل می کند و درها را برای افزایش احتمالی تا ۵۷۹۶ دلار باز می کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر SMA پنجاه روزه (۴۲۴۳ دلار) برسد، فروشنده ها یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا این رمزارز را به زیر خط گردن فرو ببرند. بسته شدن زیر این سطح، روند نزولی را کامل می کند و حرکت رو به پایین را آغاز می شود.

فروش ممکن است زیر SMA 100 روزه (۳۷۹۴ دلار) شتاب بگیرد. سپس این جفت می تواند سفر خود را به سمت هدف الگوی ۳۰۴۷ دلار آغاز کند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا