فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، چهار شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰

آشکارساز تلاقی های تکنیکال نشان می دهد که قیمت طلا با مقاومتی قوی در تراز ۱۷۸۰ دلار دست و پنجه نرم می کند که در واقع محل همگرایی پایین ترین سطح قیمت هفته قبل و فیبوناچی ۲۳.۶ درصد یک روزه است. پس از آن قیمت طلا روند بهبود خود به سمت مقاومت بعدی در تراز ۱۷۸۵ دلار را ادامه می دهد که نقطه تلاقی فیبوناچی ۳۸.۲% یک روزه، میانگین متحرک ساده ۵ یک روزه و میانگین متحرک ساده ۱۰ چهار ساعته می باشد.

فیبوناچی ۲۳.۶% یک ماهه در تراز ۱۷۸۸ دلار، مانعی است که مومنتوم این حرکت صعودی را به چالش می کشد؛ خریداران پس از آن، با یک مجموعه متراکم از موانع در حدود ۱۷۹۳ دلار مبارزه خواهند کرد.

میانگین های متحرک ساده ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ یک روزه و انطباق آن با فیبوناچی ۶۱.۸% یک روزه یک مانع صعودی مهم سر راه خریداران ایجاد می کند. در صورت عبور از این موانع، منطقه قیمت ۱۷۹۹ تا ۱۸۰۰ دلار بررسی خواهد شد. گفتنی است که بالاترین قیمت روز دوشنبه و فیبوناچی ۲۳.۶ درصد یک ماهه در همین ناحیه به یکدیگر می رسند.

از طرف دیگر، درصورتی که سناریوی فوق محقق نشود، پایین ترین قیمت در تایم فریم چهارساعته یعنی ۱۷۷۲ دلار هدف قرار می گیرد و در صورت عبور از این سطح، پایین ترین سطح قیمت روز قبل یعنی ۱۷۷۰ دلار مجددا آزمایش می شود.

شکست قاطعانه قیمت پایین تر از تراز مذکور، با افت شدید به سمت نقطه پیووت یک هفته ای S1 در تراز ۱۷۶۰ دلار همراه می شود که نزدیک به پایین ترین سطح قیمت ماه نوامبر (آبان و آذر) قرار دارد.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا