ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، پنج شنبه ۱۱ آذر

بیت کوین (BTC) ماه نوامبر را با کاهش حدود ۷ درصدی به پایان رساند. این امر در تضاد شدید با پیش‌بینی «بدترین سناریو» ۹۸،۰۰۰ دلاری توسط PlanB، خالق مدل محبوب سهام به جریان بود.

نمودار-بازار

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

در یک خبر مثبت دیگر برای افزایش قیمت بیت کوین، اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بلومبرگ گفت که “Fidelity Advantage Bitcoin ETF” در انتظار تاییدیه نظارتی است تا در بورس کانادا لیست شود. اگر این اتفاق بیفتد، Fidelity تبدیل به بزرگترین شرکت مدیریتی خواهد شد که ETF مبتنی بر بیت کوین را ارائه می دهد.

BTC/USDT

بیت کوین در دو روز گذشته به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) (58463 دلار) چسبیده است. این نشان می دهد که فروشنده ها از متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع می کنند اما خریداران خیلی عقب نشسته اند.

بیتکویننمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

خریداران دوباره در تلاش هستند تا قیمت را از اول دسامبر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر موفق شوند، این نشان می دهد که فشار فروش ممکن است در حال کاهش باشد. جفت BTC/USDT می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) (60828 دلار) برسد.

این یک سطح مهم برای دفاع فروشنده ها است، زیرا شکستن بالاتر از آن مسیر رالی را به سمت منطقه مقاومت بالای ۶۷،۰۰۰ تا ۶۹،۰۰۰ دلار باز می‌کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا SMA پنجاه روزه کاهش یابد، نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال فروش در رالی هستند. این جفت می تواند دوباره به SMA صد روزه (۵۴،۳۴۳ دلار) کاهش یابد. شکستن و بسته شدن به زیر ۵۳,۲۵۶.۶۴ دلار می تواند اصلاح عمیق تری را آغاز کند.

ETH/USDT

اتر (ETH) شکسته شد و در ۳۰ نوامبر بالای مقاومت ۴,۵۵۱ دلار بسته شد. خرید پایدار در ۱ دسامبر قیمت را نزدیک به بالاترین حد تاریخ در ۴,۸۶۸ دلار رساند.

اترنمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۳۸۰ دلار) شروع به افزایش کرده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه مثبت افزایش یافته است، که نشان می دهد خریداران دوباره کنترل اوضاع را بر عهده دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۴۸۶۸ دلار برسانند، الگوی سر و شانه ها (H&S) که ممکن است در آینده تشکیل شود را باطل می کند.

سپس جفت ETH/USDT می تواند حرکت خود را به سمت هدف مورد نظر با قیمت ۵۷۹۶ دلار آغاز کند. برعکس، اگر قیمت از مقاومت بالایی کاهش یابد، فروشنده ها تلاش خواهند کرد این جفت را به زیر SMA 50 روزه (۴۲۸۹ دلار) برسانند. اگر آنها این کار را انجام دهند، جفت ممکن است به ۴۰۰۰ دلار کاهش یابد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا