ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال کاردانو (ADA) و ریپل (XRP)، ۲ دسامبر ۲۰۲۱

کاردانو (ADA) در ۳۰ نوامبر دچار ریزش شد، اما خریداران این کاهش را خریداری کردند و در تلاش هستند تا رالی را در ۱ دسامبر از سر بگیرند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۱.۶۳ دلار برسانند، بهبود می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۷۴ دلار) برسد. فروشنده ها ممکن است دوباره سعی کنند یک چالش سخت را ایجاد کنند.

کاردانونمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در ناحیه منفی نشان می دهد که فروشنده ها برتر هستند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، فروشنده ها دوباره تلاش خواهند کرد تا روند نزولی را از سر بگیرند. حرکت نزولی ممکن است در شکست به زیر ۱.۴۰ دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، نشان دهنده این است که فشار فروش ممکن است در حال کاهش باشد. سپس جفت ADA/USDT می تواند تا سطح شکست در ۱.۸۷ دلار و بعداً به SMA 50 روزه (۱.۹۶ دلار) افزایش یابد.

XRP/USDT

همانطور که از سایه بلند کندل ۳۰ نوامبر مشاهده می شود، بازگشت ریپل (XRP) از حمایت قوی در ۰.۸۵ دلار با مقاومت در متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۰۴ دلار) روبرو است. یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران خیلی عقب ننشسته اند.

ریپلنمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت به سطح روانی ۱ دلار نزدیک شود، خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مانع بالایی را پاک کنند. شکستن و بسته شدن بالاتر از میانگین‌های متحرک ممکن است نشان‌دهنده این باشد که جفت XRP/USDT ممکن است بین ۰.۸۵ تا ۱.۴۱ دلار باقی بماند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان می دهد که معامله گران در رالی نزدیک به سطوح مقاومت بالاسری می فروشند. فروش می تواند در یک شکست سرعت بگیرد و به زیر ۰.۸۵ دلار بسته شود. سپس این جفت می تواند تا ۰.۷۰ دلار کاهش یابد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا