ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

آموزش ساخت NFT با کارمزد پایین

چند ماهیست که توکن های NFT برای فعالان حوزه ارزهای دیجیتال بسیار جذاب شده اند. در این نوشته به معرفی اجمالی این مفهوم و آموزش ساخت آن با کارمزد بسیار پایین می پردازیم.

هزینه گس چیست؟

در حوزه ارزهای دیجیتال، کارمزد تراکنش‌هایی که کاربران برای بستن قراردادهای هوشمند خود در بلاکچین می‌پردازند، به عنوان «کارمزد گس» شناخته می‌شود. مقدار کارمزد با توجه به نرخ تقاضای آن ارز دیجیتال خاص در بازار تغییر می‌کند. علاوه بر میزان تقاضا، وابسته به اینکه شما برای ساخت NFT خود چقدر عجله دارید، باید به بازارهای NFT و شبکه‌های رمزارزی کارمزد بیشتری بپردازید. برای ساخت NFT با کارمزد پایین باید با این مفهوم کاملاً آشنا باشید.

چرا هزینه‌های گس اتریوم اینقدر زیاد است؟

همان‌طور که قبلاً ذکر کردیم، هر چه تقاضا و محبوبیت یک شبکه بیشتر باشد، هزینه گس نیز بیشتر می‌شود. اتریوم یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های بلاکچین است که مردم برای ایجاد NFT و تراکنش‌های ارز دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. نمودار ارائه‌شده در زیر نشان می‌دهد که هزینه‌های گس اتریوم در طول ۳ سال چگونه نوسان داشته است.

اکنون که می‌دانید هزینه گس چیست، احتمالاً به این فکر می‌کنید که آیا راهی برای ساخت NFT با کارمزد کم وجود دارد یا نه!

هزینه گس

ساخت NFT با کارمزد پایین

برای آگاهی از نکات و ترفندهای مختلف کاهش هزینه گس، پیشنهادات ارائه‌شده در زیر را دنبال کنید:

صبور باشید

اولین نکته برای ساخت NFT با کارمزد پایین این است که باید بدانید هزینه گس به شدت به شلوغی شبکه بستگی دارد. هر چه تعداد افرادی که بخواهند تراکنش‌هایشان پردازش شود بیشتر باشد، شبکه بلاک چین باید سریع‌تر کار کند. بنابراین، زمان‌های شلوغ برابر با هزینه‌های بالای تراکنش است. دقیقاً به همین دلیل است که هزینه‌های گس اتریوم سر به فلک کشیده؛ زیرا امروزه همه می‌خواهند NFT‌های آنها از طریق بلاکچین اتریوم ساخته شود. بنابراین اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که برای ساخت NFT خود صبور باشید.

تغییر دادن کارمزد تراکنش

بدیهی است که همیشه نمی‌توان صبر کرد؛ زیرا ممکن است تا زمان ساخت NFT شما قیمت‌ها بالا ‌برود. در چنین مواردی، شما مجبورید هزینه‌های گس را برای ساخت سریع‌تر بپردازید، اما همچنان می‌توانید با تغییراتی در تنظیمات نرم‌افزار خود، اندکی در هزینه تراکنش صرفه‌جویی کنید.

در اینجا، منظور ما از «نرم افزار» بازاری است که می‌خواهید NFT شما در آن لیست شود. واقعاً مهم نیست که برای ساخت NFT با کارمزد پایین کدام پلتفرم یا بازار را انتخاب می‌کنید؛ زیرا همه آنها کم و بیش یکسان کار می‌کنند.

قبل از ساخت آیتم یا NFT خود، باید

  • کیف پول متامسک خود را باز کنید.
  • به Account و سپس Settings بروید.
  • روی تب Advanced کلیک کنید.
  • کنترل‌های گس پیشرفته و تراکنش سفارشی‌شده را روی ON تنظیم کنید.

پس از انجام تمام مراحل بالا، روی Create Item کلیک کنید. در فاصله بارگذاری فایل، تب متامسک باید دوباره ظاهر شود. هنگامی که ظاهر شد، شما باید

  • روی دکمه Edit در بالای بخش هزینه گس خود کلیک کنید.
  • از میان گزینه‌های Slow ،Average و Fast با توجه به اولویت خود یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. روند کندتر به کمترین هزینه گس نیاز دارد و اگر بخواهید تراکنش شما سریع‌تر انجام شود، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

همچنین می‌توانید مقدار کارمزد گس خود را به صورت دستی وارد کنید، اما اگر آن را بسیار پایین تنظیم کنید ممکن است منجر به شکست تراکنش شما شود، زیرا ماینرها به ندرت تراکنش‌های با گس پائین را پردازش می‌کنند.

توصیه ما این است که فقط کمی صبر داشته باشید و تا پایان پردازش تراکنش صبور باشید. ممکن است فرآیند ساخت NFT با کارمزد پایین کمی طولانی شود و تحمل آن سخت باشد، اما این تنها راهی است که می‌توانید NFT‌های خود را با پرداخت هزینه‌های پایین گس تولید کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا