ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

این ۵ ارز دیجیتال را این هفته زیر نظر بگیرید

نمودار-بازار

BTC/USDT

بیت کوین در پایان سپتامبر در میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (۵۴،۴۹۶ دلار) از حمایت قوی برخوردار شده بود و این حمایت مهمی برای خریداران به حساب می آید.

با این حال، فروشندگان نقشه های دیگری داشتند. آنها در ۳ دسامبر قیمت را به زیر SMA 100 روزه رساندند که ممکن است باعث چندین حد ضرر شد که منجر به فروش وحشتناک شد و جفت ارز BTC/USDT در ۴ دسامبر به ۴۲۰۰۰ دلار سقوط کرد. خریداران این کاهش را با قدرت خریدند که از سایه بلند کندل روزانه مشاهده می شود.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۶،۲۱۹ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع فروش، نشان می دهد که فروشنده ها دست برتر را دارند. اگر این جفت ارز از سطوح فعلی پایین تر ادامه یابد، توقف بعدی می تواند حمایت قوی در ۴۰،۰۰۰ دلار باشد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، این جفت ارز می‌تواند به SMA 100 روزه برسد، که ممکن است به عنوان یک مانع قوی عمل کند. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح، اولین نشانه ای از امکان ریکاوری قوی تر خواهد بود.

این جفت ارز در داخل یک الگوی کانال نزولی معامله شده است. فروشنده ها قیمت را به زیر خط حمایت کانال کشاندند، اما خریداران این کف را خریدند و این جفت ارز را دوباره به سمت کانال بالا بردند.

اگر خریداران با موفقیت از خط حمایت دفاع کنند، این جفت ارز می تواند تا ۲۰-EMA بالا رود. انتظار می رود که این سطح دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند. اگر قیمت از ۲۰-EMA کاهش یابد، نشانگر منفی باقی ماندن احساسات است که ممکن است احتمال شکست زیر کانال را افزایش دهد.

اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می تواند به منطقه حمایت قوی در ۴۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار سقوط کند. در مقابل، شکستن و بسته شدن بالاتر از ۲۰-EMA اولین علامتی است که فروشندگان ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. سپس این جفت ارز می تواند تا خط مقاومت کانال افزایش یابد.

بیتکوین

ETH/USDT

اتر (ETH) در چند روز گذشته بین ۴۸۶۸ دلار و ۳۹۰۰ دلار محدود شده است. اگرچه فروشنده ها قیمت را در ۴ دسامبر به زیر محدوده رساندند، اما نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند. خریداران این کف را همانطور که از دم بلند روی کندل روز دیده می شود، به شدت خریدند.

اگر خریداران قیمت بالاتر از ۳۹۰۰ دلار را حفظ کنند، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند تا EMA 20 روزه (۴۳۲۶ دلار) افزایش یابد. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند مسیر رالی احتمالی را به بالاترین قیمت تاریخ ۴۸۶۸ دلار باز کند. خریداران باید بر این مانع غلبه کنند تا از سرگیری روند صعودی خبر دهند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، فروشنده ها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت را به زیر ۳۹۰۰ دلار کاهش دهند و حفظ کنند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ارز می تواند به حمایت قوی در ۳۴۰۰ دلار سقوط کند.

اتر

بازگشت این جفت ارز در نزدیکی سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱.۸% در ۴۲۱۵.۱۲ دلار با مقاومت سخت مواجه است. ۲۰-EMA شیب دار است و RSI در محدوده منفی قرار دارد، که نشان دهنده یک برتری جزئی برای فروشنده ها است.

اگر قیمت حمایت ۴۰۰۰ دلاری را بشکند، این جفت ارز می تواند به ۳۸۲۳.۹۸ دلار کاهش یابد. شکستن و بسته شدن به زیر این سطح می تواند منجر به تست مجدد ۳۵۰۳.۶۸ دلار شود.
برعکس، اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک برانند، این جفت ارز می تواند تا ۴۶۵۴.۸۸ دلار افزایش یابد و سپس سقف تاریخی را به چالش بکشد.

اتر

MATIC/USDT

پالیگان (MATIC) طی چند روز گذشته در یک الگوی کانال صعودی معامله می شود. خریداران قیمت را به بالای خط مقاومت کانال در ۳ دسامبر رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

جفت ارز MATIC/USDT به SMA 100 روزه (۱.۵۴ دلار) سقوط کرد اما خریداران وارد عمل شدند و این کف را خریدند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۸۵ دلار) در حال افزایش است و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان دهنده مزیت برای خریداران است. اگر بازگشت فعلی حفظ شود، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط مقاومت برسانند.

از طرف دیگر، شکستن و بسته شدن به زیر SMA 50 روزه (۱.۷۶ دلار) می تواند قیمت را به SMA 100 روزه بکشاند.

متیک

بهبود این جفت ارز با فروش در سطح اصلاحی فیبوناچی ۷۸.۶% در ۲.۲۱ دلار مواجه است. اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۲۰-EMA برسانند، این جفت ارز می تواند به ۵۰-SMA و سپس به ۱۰۰-SMA کاهش یابد. شکست زیر این حمایت می تواند درها را برای کاهش به ۱.۵۴ دلار باز کند.

برعکس، اگر قیمت از ۲۰-EMA برگشت، خریداران دوباره سعی خواهند کرد این جفت ارز را به بالای ۲.۲۱ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، می تواند تا ۲.۴۰ دلار افزایش یابد. خریداران باید این مانع برطرف کنند تا این جفت ارز به بالاترین قیمت تاریخ ۲.۷۰ دلار برسد.

متیک

ALGO/USDT

الگورند (ALGO) در ۴ دسامبر به زیر سطح حمایت بحرانی ۱.۵۰ دلار سقوط کرد، اما خریداران به طرز کف را همانطور که از سایه بلند روی شمعدان دیده می‌شود، خریدند. خریداران اکنون سعی خواهند کرد قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک بالا ببرند.

اگر این کار را انجام دهند، جفت ارز ALGO/USDT می تواند تا خط مقاومت افزایش یابد. این یک سطح مهم برای دفاع فروشنده ها است زیرا شکستگی بالای آن می تواند الگوی مثلث نزولی را باطل کند. سپس این جفت ارز می تواند تا ۲.۳۶ دلار و بعداً به ۲.۵۵ دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک کاهش یابد، نشان‌دهنده فروش فروشنده ها در رالی خواهد بود. سپس این ارز می‌تواند حمایت خود را با قیمت ۱.۵۰ دلار دوباره آزمایش کند. شکستن و بسته شدن زیر این سطح، راه‌اندازی نزولی را کامل می‌کند. سپس می تواند به ۰.۸۰ دلار کاهش یابد.

الگورند

این جفت ارز برای مدتی بین ۱.۶۰ تا ۲ دلار معامله می شود. خرس ها قیمت را به زیر ۱.۶۰ دلار رساندند اما نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. این نشان دهنده خرید تهاجمی در کاهش قیمت است. خریداران قیمت را به محدوده بازگردانده اند.

اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک برانند، می تواند به مقاومت در ۲ دلار برسد. از سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک کاهش یابد، خرس‌ها دوباره تلاش می‌کنند تا این ارز را پایین‌تر از ۱.۶۰ دلار نگه دارند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ریتست ۱.۳۲ دلار محتمل است.

الگورند

EGLD/USDT

افزایش شدید در الروند (EGLD) از ۲۸۷ دلار در ۱۷ نوامبر به بالاترین سطح تاریخ ۵۴۴.۲۵ دلار در ۳۱ نوامبر، RSI را عمیقاً وارد منطقه اشباع خرید کرد.

جفت ارز EGLD/USDT از بالاترین سطح تاریخ خود نزول کرد و در ۴ دسامبر به ۲۲۴.۶۲ دلار سقوط کرد و اصلاح ۱۰۰% آخرین مرحله رالی را تکمیل کرد. یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران قیمت پایین را در ۴ دسامبر خریداری کردند که از دم بلند شمعدان روز مشاهده می شود. خریداران در حال حاضر تلاش می کنند از خط روند صعودی دفاع کنند و قیمت را به بالای SMA 50 روزه (۳۲۴ دلار) برسانند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶۴ دلار) برسد، جایی که فروشنده ها ممکن است دوباره مقاومت سختی داشته باشند. اگر خریداران بر این مانع غلبه کنند، این جفت ارز می تواند تا ۴۲۵ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر SMA 100 روزه (۲۷۱ دلار) بسته شود، این ارز می تواند کاهش قیمت خود را تا ۲۰۰ دلار افزایش دهد.

الروند

فروش تند قیمت را به زیر خط روند صعودی کشاند اما فروشنده ها نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند. این جفت ارز به سرعت به بالای خط روند صعودی صعود کردند اما خریداران نتوانستند سد را در ۲۰-EMA برطرف کنند.

این نشان می دهد که احساسات منفی باقی می ماند و معامله گران در رالی می فروشند. اگر قیمت در زیر خط روند صعودی باقی بماند، توقف بعدی می تواند ۲۲۴.۶۲ دلار باشد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی بالا برود و از ۲۰-EMA بشکند، نشان می‌دهد که فروشنده ها ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. سپس این جفت ارز می‌تواند بهبودی را آغاز کند، که ممکن است به ۵۰-SMA برسد. شکست و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می‌تواند مسیر رالی احتمالی به منطقه مقاومت ۴۲۵ تا ۴۴۰ دلاری را باز کند.

الروند

منبع:cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا