ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

چه بر سر بیت کوین خواهد آمد؟ + تحلیل روزانه ۱۶ آذر

بیت کوین (BTC) در تلاش است تا ریکاوری خود را با بالا رفتن از مرز روانی ۵۰،۰۰۰ دلار افزایش دهد. اما چندین تحلیلگر محبوب معتقدند که بیت کوین می تواند برای چند هفته یا حتی چند ماه در همین محدوده نوسان کند.

شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای CryptoQuant گفت که نهنگ های بیت کوین هنوز در حال انتقال BTC به صرافی ها هستند. این به سادگی نشان می دهد که نهنگ ها خود را آماده می کنند تا بسته به مسیری که قیمت انتخاب می کند، واکنش نشان دهند.

نمودار-بازارعملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

اصلاح شدید چند روز گذشته شاخص ترس و طمع کریپتو را به ۱۶ رساند که نشان دهنده احساس “ترس شدید” است. برخی معتقدند شرایط کنونی شبیه سقوط مارس ۲۰۲۰ است.

BTC/USDT

بیت کوین به زیر خط روند صعودی و حمایت روانی در ۵۰،۰۰۰ دلار رسید که ممکن است منجر به فروش وحشتناک معامله گران شود. اگرچه خریداران در این ریزش اقدام به خرید کردند اما برای آنها دشوار است که قیمت را به بالای ۵۰،۰۰۰ دلار برسانند.

بیتکویننمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) (55،۵۵۱ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع فروش، نشان می‌دهد که فروشنده ها برتر هستند. فروشندگان تلاش خواهند کرد تا خط روند صعودی را به مقاومت تبدیل کنند. اگر این اتفاق بیفتد، فروشنده ها دوباره سعی می‌کنند جفت BTC/USDT را به منطقه حمایتی قوی در قیمت ۴۲۰۰۰ تا ۳۹۶۰۰ دلار کاهش دهند.

از طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالای خط روند صعودی برسانند، این جفت می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعود کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکستن و بسته شدن بالای آن اولین علامتی است که ممکن است فروشنده ها کنترل خود را از دست بدهند. سپس این جفت می‌تواند به مقاومت بالای ۶۱۰۰۰ دلار برسد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا