ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه اتریوم، بایننس کوین، سولانا،کاردانو (سه شنبه ۱۶ آذر) آیا می توان به بازگشت آلتکوین ها امید داشت؟

اتر (ETH) در ۴ دسامبر به زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (SMA) (3،۸۷۳ دلار) سقوط کرد اما فروشنده ها نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. این نشان می دهد که معامله گران در حال کاهش هستند.

اترنمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

تلاش برای ریکاوری با مقاومت سختی نزدیک به ۴۲۵۰ دلار مواجه است. فروشنده ها دوباره تلاش کردند تا قیمت را به زیر سطح حمایت ۳۹۰۰ دلاری در ۶ دسامبر برسانند، اما سایه بلند روی کندل نشان می‌دهد که خریداران در حال دفاع از این سطح هستند.

اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۳۱۵ دلار) رسانده و حفظ کنند، جفت ETH/USDT می تواند تا مقاومت بالایی در ۴۸۶۸ دلار افزایش یابد. شکست و بسته شدن بالاتر از این مقاومت نشان دهنده از سرگیری روند صعودی خواهد بود.

برعکس، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، فروشنده ها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت را به زیر SMA 100 روزه برسانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ممکن است به ۳۴۰۰ دلار کاهش یابد.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) در ۳ دسامبر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۹۲ دلار) بسته شد. پس از آن فروش شدیدی در ۴ دسامبر به دنبال داشت که قیمت را به SMA 100 روزه (۴۹۶ دلار) رساند.

بایننس-کویننمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

همانطور که از سایه بلند کندل روزانه دیده می شود، خریداران به شدت از SMA صد روزه  دفاع کردند. این بهبود می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد که در آن فروشنده ها احتمالاً مقاومتی قوی خواهند داشت.

اگر قیمت از مقاومت بالایی کاهش یابد، جفت BNB/USDT می‌تواند بین میانگین‌های متحرک گیر کند.

یک شکست و بسته شدن بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می تواند مسیر را برای حرکت صعودی به منطقه مقاومت بالاسری در ۶۶۹.۳۰ دلار تا ۶۹۱.۸۰ دلار باز کند. این دیدگاه مثبت در کاهش کمتر از SMA صد روزه نفی خواهد شد. سپس این جفت می تواند تا ۴۳۵.۳۰ دلار کاهش یابد.

SOL/USDT

سولانا (SOL) در ۳ دسامبر دوباره وارد مثلث شد. این می‌توانست خریداران تهاجمی را که در ۱ و ۲ دسامبر خریده بودند به دام بیاندازد.

سولانانمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

پس از شکست جفت SOL/USDT و بسته شدن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰۹ دلار)، فروش شتاب بیشتری گرفت. فروشنده ها قیمت را به زیر خط حمایت مثلث و SMA 100 روزه (۱۸۱ دلار) در ۴ دسامبر کشیدند.

اگرچه خریداران در این ریزش خریدند و مجدداً در ۵ دسامبر از SMA صد روزه دفاع کردند، اما نتوانستند بر اساس این ریکاوری کار کنند.

فروشنده ها از این فرصت استفاده کردند و در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت را به زیر SMA 100 روزه کاهش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت می تواند به منطقه حمایت قوی در ۱۲۰ تا ۱۴۰ دلار سقوط کند.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) از متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۶۳ دلار) در ۳ دسامبر برگشت که نشان می دهد احساسات منفی باقی می ماند و معامله گران در رالی ها می فروشند.

کاردانونمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

فروش در ۴ دسامبر تشدید شد و جفت ADA/USDT به ۱.۱۸ دلار سقوط کرد. اگرچه خریداران این ریزش را خریداری کردند، اما نتوانستند ریکاوری را حفظ کنند. این نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کم می شود.

اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۱.۱۸ دلار کاهش دهند، جفت می‌تواند تا سطح حمایت قوی در ۱ دلار سقوط کند، جایی که انتظار می‌رود خریداران با تمام توان از سطح خود دفاع کنند. بسته شدن بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، اولین علامتی است که فروشنده ها ممکن است کنترل خود را از دست بدهند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا