ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

آشنایی با اتریوم نیم سرویس (ENS) + آموزش ثبت دامنه در اتریوم

ارز دیجیتال ENS فقط به آدرس‌های کیف پول محدود نمی‌شود. می‌توان از آن برای نمایش شناسه‌های تراکنش‌ها، هش‌ها و ابرداده‌ها که همگی معمولاً در دنیای ارزهای دیجیتال یافت می‌شوند، استفاده کرد. شاید از قبل با Domain Name System (DNS) آشنا باشید: یک سیستم نامگذاری که مانند دفترچه تلفن اینترنت عمل می‌کند. سرویس DNS آدرس‌های IP را که به سختی می‌توان به خاطر سپرد، می‌گیرد و آنها را به یک URL با کاربری آسان مانند https://academy.binance.com تبدیل می‌کند. در واقع، ENS همان کار DNS را در  بلاکچین اتریوم انجام می‌دهد.

از آن زمان که ارز دیجیتال ENS به عنوان بخشی از فرآیند تبدیل خود به یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار، یک توکن حاکمیتی راه‌اندازی کرده است، روند رو به رشد خود را آغاز و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است.

ارز دیجیتال ENS چگونه کار می‌کند؟

یک نام دامنه ENS از توکن های غیر قابل تعویض (NFTs) با استاندارد ERC-721 برای نشان دادن یک آدرس منحصربه‌فرد استفاده می‌کند. شما می‌توانید یک دامنه را با انتقال یا فروش NFT به شخص دیگری معامله کنید. آدرس‌های کیف پول و سایر اطلاعات به هر توکن پیوست شده است که به دست مالک آن قابل مدیریت است. دامنه سطح بالایی مانند eth. متعلق به یک قرارداد هوشمند به نام ثبت‌کننده است که ایجاد زیر دامنه‌ها را کنترل می‌کند. اگر می‌خواهید Ramzarznews.eth ایجاد کنید، باید با ثبت‌کننده eth. تعامل داشته باشید.

برای خرید یک نام دامنه اتریوم می‌توانید در دسترس بودن آن را بررسی و سالانه آن را اجاره کنید. با این حال، نام‌های محبوب در ابتدا به حراج گذاشته شدند. پس از آن، بالاترین قیمت پیشنهادی که دامنه را برنده شد، می‌تواند آدرس‌ها را ضمیمه کند، دامنه‌های فرعی ایجاد کند، و نام دامنه خود را قرض بدهد یا بفروشد. به عنوان مثال، اگر شما صاحب Ramzarznews.eth هستید، می‌توانید Learn.Ramzarznews.eth را نیز به صورت رایگان ایجاد کنید.

با ارز دیجیتال ENS چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

اگر تا به حال در هنگام ارسال رمزارزها دچار اشتباه شده باشید، نیاز به ارز دیجیتال ENS را درک خواهید کرد. همان‌طور که شماره تلفن یک دوست را زیر نام آنها ذخیره می‌کنید، اتریوم نیم سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد که اعداد طولانی را به کلماتی که به راحتی می‌توان به خاطر سپرد، تبدیل کنند. در واقع سرویس نام گذاری اتریوم یک تجربه ساده‌تر با شانس  خطای کمتر ایجاد می‌کند.

یک مالک دامنه ENS می‌تواند زیردامنه‌هایی ایجاد کند که داده‌های دیگری را به آنها اختصاص دهد. همیشه نباید آدرس کیف پول باشد. می‌توانید از آن برای هدایت به یک قرارداد هوشمند، تراکنش یا ابرداده استفاده کنید.

ثبت دامنه در اتریوم نیم سرویس

امروزه دریافت نام ENS به سادگی بررسی در دسترس بودن آن در https://app.ens.domains/ و ثبت آن است. بیایید نگاهی به مثالی از نحوه شروع فرآیند بیندازیم. ابتدا به app.ens.domains بروید، کیف پول خود را متصل و دامنه مورد نظر خود را تایپ کنید.

اکنون در دسترس بودن نام انتخابی خود را خواهید دید. در این مورد، BinanceAcademy را می‌توان ثبت کرد.

پس از کلیک روی نام، دستورالعمل‌های مربوط به ثبت دامنه ENS را مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید دوره ثبت نام خود را انتخاب و همچنین برآورد هزینه‌ها را مشاهده کنید. با استفاده از اتر در کیف پول خود، می‌توانید سه مرحله نشان‌داده‌شده را دنبال و درخواست ثبت آدرس کنید.

در روزهای اولیه شروع کار ارز دیجیتال ENS، نام‌های محبوب شش، پنج، چهار و سه حرفی به حراج گذاشته می‌شد. یک قرارداد هوشمند، کل فرآیند را طی پنج روز انجام داد. هر کسی می‌تواند در یک حراج عمومی ‌شرکت کند و سعی کند همان نام دامنه را بخرد. هر یک از طرفین ذی‌نفع در سه روز اول حراج آزاد، تراکنشی حاوی حداکثر پیشنهاد خود را ارسال خواهند کرد.

سپس حراج وارد مرحله افشا می‌شود. همه پیشنهادات خود را فاش می‌کنند برنده مناقصه مبلغی بر اساس اتریوم می‌پردازد و پس از آن، همه پیشنهادات فاش‌شده بازپرداخت خواهند شد.

هزینه ثبت دامنه در اتریوم نیم سرویس چقدر است؟

دو بخش ممکن برای هزینه ثبت دامنه در اتریوم نیم سرویس وجود دارد: هزینه‌های حراج و هزینه‌های اجاره. قیمت یک نام دامنه ENS در یک حراجی به محبوبیت نام بستگی داشت. نام‌های قابل تشخیصی مانند God ،Car یا ETH قیمت‌های بالاتری داشتند و کلمات کوتاه سه حرفی معمولاً گران‌ترین آنها بودند. می‌توانید نمونه‌هایی از برخی از قیمت‌های پرداخت‌شده برای نام‌های دامنه را در زیر مشاهده کنید.

هنگامی ‌که صاحب یک دامنه ENS هستید، باید هزینه تمدید سالانه قابل پرداخت را به صورت ETH بپردازید. کارمزدها به دلار نشان داده می‌شوند. هزینه تمدید سالانه ۵ دلار در سال برای نام‌هایی با پنج کاراکتر یا بیشتر است، اما هر چه تعداد حروف کمتری داشته باشید، هزینه گران‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا