فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل تکنیکال طلا، چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰

ایالات متحده اخیرا اعلام کرد که در اعتراض به نقض حقوق بشر توسط چین و اقدامات اخیر این کشور علیه مسلمانان اویغور (Uyghur)، بازی های المپیک زمستانی پکن را تحریم می کند. به علاوه، پس از این که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده تهدید کرد که در صورت تهاجم روسیه به اوکراین، ایالات متحده تدابیر اقتصادی و اقدامات جدی علیه روسیه اعمال خواهد کرد، روابط این دو کشور دچار تنش شد. این امر مانع از حرکت های خوش بینانه اخیر در بازارهای مالی شده است.

از منظر تکنیکال، احتمالا خریداران پیش از هرگونه موضع گیری جدید، منتظر یک حرکت پایدار بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه خواهند ماند. این ناحیه محل تلاقی میانگین متحرک ساده ۱۰۰ با این مقاومت هم هست. شکست قاطع مقاومت فوق منجر می شود قیمت طلا از مرز ۱۸۰۰ دلار، به سمت مقاومت بعدی در نزدیکی منطقه عرضه ۱۸۱۰تا ۱۸۵۰ دلار حرکت کند. مومنتوم این حرکت می تواند به سمت مانع افقی قدرتمند ۱۸۳۲ تا ۱۸۳۴ دلار گسترش یابد، که باد به عنوان یک نقطه پیووت کلیدی برای معامله گران کوتاه مدت عمل می کند.

طلا

از طرف دیگر، به نظر می رسد که منطقه ۱۷۸۳ دلاری در قالب یک حمایت قوی، از ریزش فوری قیمت در حدود منطقه ۱۷۷۲ دلاری محافظت می کند. در صورت عبور از این تراز، حمایت بعدی نزدیک به منطقه ۱۷۶۲ دلاری که پایین ترین سطح قیمت ماهانه است مانع از ریزش قیمت می شود. سقوط به زیر حمایت آخر می تواند جفت XAU/USD را به سمت حمایت ۱۷۵۲ تا ۱۷۵۱ دلاری سوق دهد.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا