ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

معرفی پروتکل میرور (Mirror Protocol) و امکانات جذاب آن

پروتکل میرور (Mirror Protocol) یک راه حل دیفای است که به کاربران اجازه می دهد تعهدات بدهی وثیقه (CDO) را در بلاک چین ترا ایجاد و خریداری کنند. این پلتفرم به لطف Mirrored Assets (mAssets) و رمز بومی پلتفرم Mirror، عصر جدیدی را در تجارت CDO آغاز کرد. یک راه حل دیفای است که به کاربران اجازه می دهد تعهدات بدهی وثیقه را در بلاک چین ترا ایجاد و خریداری کنند. این پلتفرم به خاطر داشتن دارایی میرور و رمز بومی پلتفرم MIR، عصر جدیدی را در تجارت CDO آغاز کرد. از آنجایی که تعهدات بدهی وثیقه ای از جمله محصولات مالی مورد تقاضا در تامین مالی سنتی است. با این حال فناوری بلاک چین در مورد پروتکل میرور، امکان برداشت غیرمتمرکزتری را در CDO فراهم می کند.

mAssets چیست؟

mAssets پلتفرم غیرمتمرکز دارد و به کاربران این قابلیت را می دهد تا بتوانند وثیقه کافی برای قراردادهای شبکه برای تسلط بر mAssets داشته باشند. به علاوه این پلتفرم، mAssets را در تراسواپ با پشتوانه TerraUSD (UST) مدیریت می کند. پروتکل میرور انواع مختلفی از وثیقه را می پذیرد. مهم تر از این، پروتکل به نفع UST است؛ با این حال کاربران می توانند از LUNA، MIR، ANC و aUST برای وثیقه استفاده کنند. از طرف دیگر، این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا پیشنهاداتی را برای قراردادن دیگر دارایی های خود در واچ لیست برای وثیقه ارائه کنند. هنگامی که mAssets ایجاد می کنید، جایی است که فرصت کسب درآمد به وجود می آید. کاربران می توانند توکن‌ های میرور را به اشتراک بگذارند و در پروتکل میرور، جوایزی را دریافت کنند و یا توکن های خود را برای دریافت توکن های SLP بفروشند. حتی می توانند این توکن ها را برای دریافت جوایز MIR به اشتراک بگذارند.

اساس پلتفرم Mirror

پلتفرم Mirror برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ توسط دنیس ظروف ایجاد شد. هدف از ایجاد چنین پلتفرمی، ایجاد کسب درآمد برای سازندگان، هنرمندان و خلاقان است. در صورتی که در طی یک سال گذشته، توانایی نویسندگان برای کسب درآمد به صورت مستقیم از مخاطبین خود، توسط پلتفرم هایی چون ساب استک (Substack)، گوست (Ghost) و لید (Lede) افزایش یافته است و تعداد کمی از آنها ارتباط مستقیمی با طرفداران دارند.

mirror-protocol

چگونه می توان در پلتفرم Mirror عضو شد؟

برای اینکه بتوان در پلتفرم Mirror، عضو شد باید یک واحد توکن WRITE داشته باشید. توکنی است که مبتنی بر شبکه اتریوم است و می توان آن را به عنوان جایگزینی برای دعوت نامه استفاده کرد. در واقع به جای استفاده از دعوت نامه های ارائه شده در اپلیکیشن کلاب هاوس، می توان در فعالیت های حاکمیتی و رای دهی استفاده کرد.

برای دریافت توکن WRITE، باید در مسابقه WRITE RACE که هر هفته ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (ET)، برگزار می شود، شرکت کنید. در این مسابقه، به هر حسابی که آدرس اتریوم خود را به اکانت توییتری متصل می کند، ۰.۰۱ واحد WRITE یا ده رای تعلق می گیرد. به ده نویسنده برتری که هر هفته بیشترین رای را داشته باشند، یک واحد توکن WRITE اهدا می شود و به وسیله آن می توانند نوشته های خود را در پلتفرم میرور منتشر کنند. در واقع هدف پلتفرم میرور، ایجاد یک انقلابی در ابزارهای درآمدزایی برای نویسندگان و ایجاد ارزش مشترک برای آثار آنهاست و تنها مجموعه سرگرم کننده برای بازارهای ارز دیجیتال نیست.

چگونه کیف پول متامسک را به پروتکل میرور وصل کنیم؟

دنیای وب ۳.۰ با کیف پول متامسک شروع می شود و شما می توانید برای اتصال، ابتدا این نوع کیف پول را از گوگل دانلود کنید. بعد از نصب کیف پول متامسک، عبارت بازیابی کیف پول را ذخیره کنید. در مرحله بعدی بعد از وارد کردن رمز عبور، بر روی گزینه connect wallet کلیک کنید تا از این طریق پلتفرم Mirror.xyz را به آدرس متامسک خود متصل کنید. پلتفرم میرور برای حفظ امنیت از شما می خواهد، آدرس متامسک خود را در توییتر به اشتراک بگذارید. در صورتی که می خواهید آدرس اتریوم در کیف پول شما با آدرسی که برای فعالیت های دیگری که از آن استفاده می کنید مرتبط باشد، می توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید.

رای گیری در Mirror.xyz چگونه انجام می شود؟

سخت ترین قسمتی که در پروتکل Mirror وجود دارد، رای دادن مردم به شما در این پلتفرم است. روند بدین شکل است که هر هفته ۰.۰۱ واحد توکن WRITE معادل ۱۰ رای داده می شود که به انتخاب خودتان می توانید آن را مابین دیگر کاندیداها تقسیم کنید. در این پلتفرم قسمت هایی با عنوان «درباره چه چیزی می نویسید» و «اینکه چه ایده ای را برای سرمایه گذاری در میرور مطرح می کنید؟» وجود دارد که می تواند در توزیع رای میان افرادی که آنها را نمی شناسید، کمک کند. زمانی به شما یک توکن WRITE داده می شود که قدرت رای دهی را صد برابر می کند. با هر رای دهی، کیف پول متامسک از شما درخواست می کند تا یک تراکنشی را امضا کنید تا شمارش رای شما تایید گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا