ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

آموزش استیک کردن در کوکوین

نحوه استیک کردن در کوکوین

صرافی کوکوین از جمله صرافی هایی می باشد که به کاربران امکان اشتراک گذاری ارزهای دیجیتال خود در ازای دریافت درصد سالیانه را می دهد. همچنین کاربران می توانند در ازای داشتن ارزهای دیجیتال، بازده دریافت کنند.

pool-x چیست؟

در مرحله اول کاربران باید به قسمت finance و pool-x بروند. در این قسمت تمام گزینه ها برای کسب درآمد از این صرافی مانند: وام دهی، استخراج یا استقراض و استیک کردن وجود دارد.

در pool-x می توان ۳ گزینه برای استیک کردن در کوکوین، انتخاب کرد که شامل این گزینه ها می باشد:

شرایط انعطاف پذیر

استیک کردن انعطاف پذیر که فقط برای نگهداری ارزهای دیجیتال در pool-x می باشد و کاربران می توانند در آن، درصد سالیانه ای دریافت کنند و هر زمان که خواستند، آنها را برداشت نمایند. شرایط انعطاف پذیر از جمله گزینه های استیک کردن در کوکوین می باشد.

استیکینگ

قرار دادن ارزهای دیجیتال برای یک دوره زمانی مشخص، که میزان پاداش و زمان مسدود شدن توکن ها در آن مشخص شده است. استیکینگ نیز گزینه دیگری برای استیک کردن در کوکوین می باشد.

تبلیغات

استیک کردن محدود ارزهای دیجیتال خاص، با زمان محدودی که امکان استیک کردن آن ارز دیجیتال را فراهم می کند. این گزینه درصد سالانه بالایی برای کاربران دارد و گزینه ای برای استیک کردن در کوکوین محسوب می شود.

کاربران برای استفاده از هر یک از این سه گزینه، ابتدا باید ارزهای دیجیتال خود را از حساب های دیگر مانند حساب تجاری یا حساب اصلی خود، به حساب pool-x منتقل کنند. برای این کار باید ابتدا در قسمت دارایی ها، گزینه انتقال دارایی را کلیک کنند و مشخص کنند که از کدام حساب ها می خواهند ارزهای دیجیتال خود را منتقل کنند.

در واقع pool-x پلتفرمی است که برای استقرار ارزهای دیجیتال، نقدینگی را فراهم می کند. همچنین ادغام ارزهای دیجیتال متنوع و نودها را در بلاک چین عمومی امکان پذیر می کند. کاربران می توانند بر روی این پلتفرم به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند و نقدینگی به دست آورند. همچنین مکانسیم pool-x، به گره ها قابلیت ارتباط با بازار معاملات نقدینگی pool-x ارائه می دهد. در نتیجه قدرت رقابتی کاربران افزایش می یابد و می توانند آرای گره بیشتری را جمع کنند.

 بررسی مفصل تر شرایط انعطاف پذیر، استیکینگ و تبلیغات

pool-x

شرایط انعطاف پذیر

در این قسمت، کاربران می توانند در ازای نگهداشتن دارایی های خود، پاداش دریافت کنند. همچنین کاربران می توانند ارزهای دیجیتال مختلفی را در این قسمت پیدا کنند، اما تنوع آنها کم می باشد و ارزهای دیجیتال چرخشی هستند که انعطاف پذیرند.

در این قسمت کاربران برای دریافت سود به صورت سالانه در توکن های خوب، باید به درصد سالانه در بازده سالانه مرجع یا بازده سالانه ۷ روزه جهت استیک کردن در کوکوین توجه کنند.

یک مرجع دیگر نیز وجود دارد که صرافی کوکوین می باشد و به این صورت عمل می کند که کاربران مبلغ روزانه ای برای قرار دادن ۱۰۰۰۰ توکن از ارز دیجیتال دریافت می کنند. بنابراین صرافی کوکوین از این نظر کمک زیادی به کاربران می کنند. زیرا کاربران می دانند که با ۱۰۰۰۰ توکن در یک روز چه چیزی دریافت می کنند. به طور مثال اگر فردی ۱۰۰۰۰ توکن داشته باشد و با ۱۰۰۰۰ توکن ۰.۸۵ هایدرا (معادل ۱۶.۳۸دلار) دریافت کند، روزی HYDRA ۰.۰۸۵ معادل (۱.۶۴دلار) دریافت خواهد کرد.

بنابراین کاربرانی که در حساب pool-x ارزهای دیجیتال ندارند، با کلیک بر روی گزینه انتقال، می توانند هر روز ارزهای دیجیتال خود را در استیک کردن انعطاف پذیر قرار دهند.

استیک کردن

کاربران در استیکینگ، باید یک استیکینگ ثابت که در قالب اشتراک کار می کند، پیدا کنند. سپس می توانند توکن های خود را به اشتراک بگذارند و بعد از مدت مشخصی آنها را به همراه جوایز برداشت کنند. در صورتی که زودتر از زمان مشخص اقدام به برداشت توکن های خود کنند، پاداش های استیکینگ را دریافت نخواهند کرد.

همانطور که در انعطاف پذیری، کاربران از سودهای سالانه ارزهای دیجیتال می توانند بهره ببرند، در این بخش نیز دوره بازخرید وجود دارد. بازخرید به این معنی می باشد که پس از پایان دادن یا متوقف کردن اشتراک گذاری ارزهای دیجیتال، چقدر طول می کشد تا ارزهای دیجیتال پس گرفته شوند.

گاهی این زمان، فقط یک روز است اما گاهی ممکن است ۲۱ تا ۲۸ روز طول بکشد تا توکن ها پس گرفته شوند و کاربران باید بدون دریافت پاداش، منتظر پس گرفتن توکن های خود بمانند زیرا آنها فرآیند اشتراک گذاری را متوقف کرده اند. برای دریافت ارزهای دیجیتال، دوره بازخرید به شبکه ارز دیجیتال بستگی دارد، نه به صرافی کوکوین. به عنوان مثال کاربری که بخواهد Luna را در شبکه teera استیک کند و بعدا Luna را از استیکینگ خارج کند، چه در کوکوین و چه در پلتفرم های رسمی مانند terra station، باید برای دریافت توکن های خود، ۲۱ روز صبر کنند. این راهی برای تشویق کاربران به استیک کردن و جلوگیری از خارج کردن توکن ها از استیکینگ در شرایط افزایش ناگهانی قیمت می باشد زیرا آنها باید برای دریافت ارزهای دیجیتال خود ۲۱ روز صبر کنند.

در قسمت اشتراک، کاربران می توانند قبل از قرار دادن ارزهای دیجیتال، تمام اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند. کاربران در این قسمت باید مقدار سرمایه ای را که می خواهند وارد کنند، میزان حداقل سرمایه، اطلاعاتی مانند درصد سالانه دریافتی، حداکثر میزان استیک کردن (به عنوان مثال در Cardano ADA حداکثر ۵۰۰ ADA می توان استیک کرد)، نحوه برداشت سهام ( معمولا توسط خود افراد در زمان تقسیم سود، انجام می شود) و تخمین روزانه سود را مشاهده کنند. برای عضویت، کاربران باید مبلغ را مشخص کنند و تایید را انجام دهند و سپس روی گزینه اشتراک کلیک کنند.

در استیکینگ گزینه های زیادی وجود دارد، کاربران می توانند هر زمان که می خواهند برداشت کنند و یا دریافت پاداش را متوقف کنند اما همیشه باید مدت زمان بازخرید را در نظر داشته باشند تا توکن های خود را پس بگیرند.

تبلیغات

تبلیغات برای ارزهای دیجیتال انحصاری برای یک دوره زمانی، معمولا ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روزه می باشد. در این مدت زمان، ارزهای دیجیتال را می توان استیک کرد و پس از پر شدن سهمیه، این ارزهای دیجیتال دیگر توسط کسی استیک نمی شود. در این قسمت اطلاعاتی در رابطه با استیکینگ ارزهای دیجیتال وجود دارد و عملیات آن مشابه با subscribe می باشد. در این بخش کاربران می توانند هر زمان که می خواهند توکن های خود را سپرده گذاری کنند و یا هر زمان که می خواهند آنها را برداشت کنند، زیرا پاداش ها به صورت روزانه دریافت می شود و هیچ دوره زمانی وجود ندارد که کاربران را مجبور به قرار دادن توکن های خود باشند و نتوانند آنها را برای دریافت جوایز خود، برداشت کنند. در این بخش، کاربران می توانند بین انعطاف پذیر بودن و ثابت بودن، یک گزینه را انتخاب کنند.

در حالت ثابت، دوره استیکینگ قابل مشاهده می باشد و کاربران می توانند در هر کدام از این دوره ها، ارزهای دیجیتال خود را قرار دهند و پاداش های استیکینگ دریافت کنند. این دوره ها معمولا ۲۰، ۶۰، ۹۰ یا ۱۰۰ روزه هستند. استیکینگ ثابت یا مسدود شده، معمولا خیلی سریع سهمیه را پر می کند زیرا پروژه‌هایی با پشتیبانی عالی و درصد سالانه بالا در دوره‌ها و توسط صرافی کوکوین ارائه می دهد.

POL چیست؟

POL

با استیکینگ ارزهای دیجیتال در صرافی کوکوین، این امکان وجود دارد که توکن POL به عنوان پاداش توسط کاربران دریافت شود. همچنین این توکن در قسمت های خاصی از pool-x کاربرد دارد. توکن proof of liquidity) POL) بر pool-x غیر متمرکز می باشد که توسط صرافی صادر می شود. کاربران می توانند در صرافی ها امکان استفاده از POL را مشاهده کنند.

ارز های رمزنگاری شده POL به کاربران این امکان را می دهد که بین کاربران P2P قفل شده را در بازار آزاد مبادله کنند. همچنین کاربران می توانند به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند یا ارزهای دیجیتالی را که قبلا در آنها سرمایه گذاری شده‌اند را خریداری کنند و ارزهای دیجیتال خود را به دیگران بفروشند. همچنین توکن POL این اجازه را می دهد که با دارایی های سهامدار، کاربران بتوانند آنها را بفروشند و گزینه های نقدینگی بیشتری را برای کاربرانی که رمز ارزهای خود را به اشتراک گذاشته اند، اضافه می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا