ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

سولانا پس از قطعی شبکه اخیر با آینده ای آشفته روبروست! چرا این می تواند برای SOL خطرناک باشد؟

بلاک چین سولانا با حمله DDoS مواجه شد که سرعت شبکه را کاهش داد. علاقه مندان به امنیت سایبری می گویند این حمله نقص های امنیتی چارچوب اجماع PoH سولانا را به تصویر می کشد. این حادثه احتمالاً نگرانی ها را در مورد سولانا افزایش می دهد.

شبکه بلاک چین سولانا با حمله DDoS مواجه شده است. این حمله ابتدا در پلتفرم NFT Blockasset مبتنی بر Solana مشخص شد.

Blockasset در توییتی اعلام کرد که توزیع توکن در شبکه سولانا زمان زیادی طول می کشد زیرا زنجیره بلاک به دلیل حملات DDoS بارگذاری شده است. این یک نمونه از این نوع حمله است که معمولاً با تعداد زیادی دستگاه یا یک بات نت مشخص می شود که یک شبکه را با ترافیک بسیار زیاد و اسپم مواجه می کند تا آن را از دسترس خارج کند.

این اولین بار نیست که سولانا مورد حمله این نوع حمله قرار می گیرد. اولین مورد، که در ماه سپتامبر رخ داد، شبکه بلاک چین را برای حدود ۱۷ ساعت قطع کرد و ناشی از ارسال اسپم توسط ربات‌ها به Raydium بود. آخرین حمله DDoS ریشه مشابهی داشت اما شبکه را از دسترس خارج نکرد.

در حالی که حمله اخیر به اندازه قبلی بد و خطرناک نیست اما این اندازه نیز برای شبکه سولانا ظاهر خوبی ندارد. این آشکار است زیرا انتقادات مجددی را از این شبکه به همراه داشته است. به گفته جاستین بونز، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری سایبر کپیتال، حملات مکرر به شبکه سولانا نتیجه نقص های جدی طراحی گواه اثبات تاریخ (PoH) است.

سولانا

این پیامدها شامل این واقعیت است که PoH امکان بلوک های قطعی را فراهم می کند که به راحتی می توانند برای حملات هدف قرار گیرند. سولانا با قاطعیت خود را باز می گذارد تا به راحتی مورد حمله قرار گیرد زیرا مهاجمان می توانند تولید کننده بلوک بعدی را پیش بینی کرده و انتخاب کنند. بونز حدس زد که ملاحظات امنیتی ضعیف مکانیسم اجماع شبکه، ایرادات سولانا را آشکار می کند.

به طور کلی، حادثه حمله DDoS می‌تواند اضطراب و عدم اطمینان را برای فعالان بازار افزایش دهد، به‌ویژه که مدت زیادی بعد از فاش شدن تعداد توکن‌های SOL بیشتر از آنچه توسعه‌دهندگان ادعا می‌کردند، اتفاق می‌افتد. افشاگری که توسط Bons نیز انجام شد، ۱۲ میلیون توکن SOL اضافی را کشف کرد که در یک کیف پول مارکت میکر پنهان شده بودند.

در پاسخ به این ادعاها، توسعه دهندگان سولانا اظهار داشتند که این کوین ها فقط برای اهداف بازارسازی استفاده می شود و قول داده اند که توکن ها را برای بازگرداندن تعادل بسوزانند.

با این حال، شبکه سولانا همچنان امیدوار کننده به نظر می رسد زیرا اکوسیستم آن همچنان در حال رشد است. قیمت SOL نیز امیدوار کننده به نظر می رسد. سالانه تا به امروز، SOL حدود ۱۱۱۱۹٪ افزایش یافته است. SOL در حال حاضر در حدود ۱۶۸ دلار در روز معامله می شود که حدود ۷.۶۶٪ کاهش یافته است.

منبع: zycrypto

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا