فارکستحلیل جفت ارز

آشفته بازار طلا تا کجا ادامه خواهد داشت؟ تحلیل تکنیکال طلا، دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰

در چشم اندازی وسیع تر می بینیم که قیمت طلا طی یک هفته گذشته معاملات جانبی خود را در بازه ای بین ۱۷۷۰ تا ۱۷۹۵ دلار افزایش داده است. معامله گران اکنون برای تعیین جهت گیری جدید طلا، توجه خود را بر تصمیم نهایی فدرال رزرو در خصوص سیاست ­های انقباضی معطوف کرده اند.

از نظر تکنیکال، اگرچه قبل از رسیدن به سطوح زیر میانگین های متحرک ساده ۱۰۰ و ۲۰۰، شکست قاطعانه خط حمایت قبلی کشیده شده از ۳۰ سپتامبر لازم است، خریداران طلا در کمین یک خط روند صعودی چهار ماهه هستند.

طلا

با توجه به جهت گیری نزولی اندیکاتور MACD و وضعیت نسبتاً ثابت RSI، احتمال می رود خرس ها قدرت خود را تاحدودی از دست بدهند. با این حال، میانگین های متحرک روزانه مذکور در حدود تراز ۱۷۹۰تا ۱۷۹۵ دلار و خط حمایتی که اکنون نزدیک به مارک ۱۸۰۰ دلاری به مقاومت تبدیل شده است، از حرکت قاطع گاوها جلوگیری می کند.

سطوح ۱۸۱۵ دلار و بالاترین سطوح قیمت ماه جولای و همچنین سقف قیمت ثبت شده ماه سپتامبر در حدود ۱۸۳۴ دلار مقاومت هایی هستند که در مسیر صعود طلا قرار می گیرند.

در مقابل، شکست نزولی خط حمایت چند روزه، نزدیک به تراز ۱۷۶۹ دلار برای متقاعد کردن فروشندگان طلا، به تایید فیبوناچی اصلاحی ۶۱.۸% روند صعودی ماه های اوت تا نوامبر در حدود تراز ۱۷۵۹ دلار نیاز دارد.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا