فارکستحلیل جفت ارز

دلار به کدام سمت می رود؟ تحلیل تکنیکال دلار، چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰

این روزها همه از یک سو چشم به نرخ دلار و از سوی دیگر چشم به قیمت کالاها دوخته اند! اما سوال اینجاست چه بر سر قیمت دلار خواهد آمد؟!

نرخ دلار در کشور ما بسیار متاثر از رویدادهای سیاسی و به خصوص مذاکرات وین بوده که طی روز های گذشته با رسیدن اخبار ضد و نقیض از مذاکرات شاهد نوسانات شدید بازار ارز بوده ایم، بر طبق اصول تکنیکال رویدادهای بیرون پیشاپیش تاثیر خود را در چارت تکنیکال نمایان می کنند، همانطور که در چارت دیده می شود بعد از رسیدن قیمت به قله ۳۱ هزار تومان بلافاصله به عقب رانده شده بنابراین محدوده ۳۱ هزار مقاومت مهمی در پیش روی این ارز می باشد که هم از نظر تکنیکال و هم از نظر روانی محدوده بسیار مهمی است.

در روند صعودی دلار فعلا ضعفی رویت نمی شود اما برای شکست محدوده ۳۱ هزار نیز قدرت کافی در روند دلار دیده نمی شود، بنابراین سناریوی محتمل در کوتاه مدت نوسان در حوالی قیمت ۲۹تا ۳۱ هزار دلار می باشد.

دلارمنبع: tradingview

توجه به این نکته که رویدادهای سیاسی پیش رو تاثیر بسزایی بر نرخ ارز خواهد داشت حائز اهمیت است.

در نتیجه گیری کلی می توان اینطور بیان کرد که نوسان در محدوده ۲۹ تا ۳۱ هزار دلار در کوتاه مدت سناریوی محتمل برای این ارز دانست.

محدوده ۳۱ هزار، محدوده مقاومتی بسیار مهم و کف حمایتی ۲۹ هزار همراه با خط روند صعودی، محدوده حمایتی مهمی برای دلار می باشند.

نکته مهم و پایانی: توجه به این نکته که کوچکترین رخداد سیاسی تاثیر به سزایی بر قیمت دلار خواهد گذاشت حائز اهمیت است.

این تحلیل به هیچ عنوان سیگنال خرید یا فروش نبوده و تنها نظر شخصی تیم فیماچارت می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا