ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

۱۱ راهی که بلاک چین می‌تواند روش‌های لینک سازی و سئو را عوض کند!

فناوری بلاک چین در سال‌های اخیر سر و صداهای زیادی ایجاد کرده است و احتمالا شما هم در این مورد زیاد شنیده‌اید. بعضی از افراد این فناوری را در صنایعی مانند سرمایه‌گذاری، بانکداری، املاک و مستغلات و غیره مفید دانسته‌اند. اینک باید بگوییم که بلاک چین یک فناوری انقلابی است و تغییراتی که ایجاد می‌کند بسیار عمیق‌تر از این چیز‌هاست. از این فناوری می‌توان برای تغییر در روش فعالیت‌های اینترنتی کسب و کار‌ها و بازاریاب‌ها استفاده کرد. فناوری بلاکچین همان فناوری انقلابی است که منجر به تولید بیت کوین در سال ۲۰۰۹ شد.

بلاک چین چیست؟

در اینجا به مفاهیم مقدماتی بلاک چین می‌پردازیم و نحوه کار این فناوری و اهمیت آن را بیان می‌کنیم. بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال فساد‌ ناپذیر است که تراکنش‌های مالی و دیگر چیز‌های ملموس را که نیازمند سند قطعی و بدون تغییر باشند، ثبت و ضبط می‌کند. به بیان ساده‌تر، بلاک چین مانند صفحه گسترده اسناد گوگل است که در اختیار همگان قرار دارد و هر زمان تغییری در آن صورت بگیرد، همه از آن مطلع می‌شوند. از آنجا که همه به بلاکچین دسترسی دارند، هیچ وقت نزاع بر سر اموری مانند اینکه چه کسی مقداری دارایی را خریده، چه زمانی اقدام به خرید کرده است و غیره پیش نخواهد آمد.

بلاک چین از مجموعه‌ای بلاک (block) تشکیل شده است که زنجیر‌وار به هم متصل شده‌اند تا یک دفتر کل را تشکیل دهند. هر بلاک اطلاعات تراکنش را ذخیره می‌کند و به جای اینکه این اطلاعات شخصی را در معرض نمایش بگذارد، هر فرد یا هر کسب و کاری دارای امضای دیجیتال مخصوص خود است که با استفاده از آن به اطلاعات دسترسی خواهد داشت. هر بلاک دارای کد متمایز خود بنام هش (hash) است و هر هش رشته‌ای رمزنگاری شده از کاراکتر‌هایی است که توسط الگوریتم خاصی ایجاد شده است.

تاثیر بلاک چین بر ایجاد لینک و سئو

بلاک چین

اگرچه ممکن است تا به حال بیشتر اسم بلاک چین را در فضای ارز دیجیتال و امور مالی شنیده باشید، اما باید بگوییم که این فناوری کاربرد‌های بسیار گسترده‌تری دارد. از این فناوری می‌توان در حوزه ایجاد لینک و سئو (SEO) هم بهره گرفت که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

بلاک چین می‌تواند با ترفند ایجاد لینک‌های جلب کننده ترافیک برای یک وبسایت که بدون توجه به محتوا انجام می‌گیرد و تنها با استفاده از روزنه‌های موجود صورت می‌گیرد، مقابله کند. ایجاد لینک امروزه در فضای اینترنت و برای بازاریابی به صورت‌هایی غیر اخلاقی و دستکاری‌شده انجام می‌گیرد که بلاکچین می‌تواند کاملا با این امور مقابله کند.

مفهومی که امروزه وارد فضای ایجاد لینک و سئو شده است، لینک هوشمند است که مفهومی کاملا جدید است و فناوری بلاکچین می‌تواند این مفهوم را گسترش دهد. این لینک‌ها بسیار شبیه لینک‌های سنتی هستند و تنها یک تفاوت اساسی با آنها دارند. این تفاوت این است که لینک‌های هوشمند به پیگیری زمان اشتراک لینک و افرادی می‌پردازند که لینک با آنها به اشتراک گذاشته شده است. این لینک‌ها با استفاده از قرارداد هوشمند اقدام به این کار‌ها می‌کنند. این لینک‌ها به خالقان محتوا کنترل بیشتری می‌دهند و منجر به تعاملات اخلاقی‌تر خواهند شد.

بازاریابی وابسته امروزه بسیار محبوب شده است و افراد با ایجاد لینک‌ها و صفحات خود در فروش محصولات شریک خواهند شد و درصدی را به عنوان پورسانت دریافت خواهند کرد. با استفاده از لینک‌های هوشمند، کسب و کار‌ها می‌توانند به پیگیری فروش‌ها بپردازند و پورسانت آنی را فراهم کنند. این هم یکی دیگر از حیطه‌هایی است که بلاکچین می‌تواند در آن کمک کند.

امروزه صنعت پرداخت به ازای کلیک یک صنعت چندین میلیارد دلاری است و اکثریت این پول از فیلترینگ پلتفرم AdWords گوگل می‌گذرد. اگرچه بازده این کار برای کسب و کار‌ها بالاست، اما در این میان گاهی رقبا و بات‌ها (bot) به کلیک روی تبلیغات می‌پردازند و هزینه‌ها را بالا می‌برند. بلاکچین در این راستا می‌تواند کمک کند و از تقلب کلیکی بکاهد. این فناوری می‌تواند تضمین کند که تنها افراد واقعی بر لینک‌ها کلیک کنند. اگر تقلب کلیکی کاهش پیدا کند، کسب و کار‌ها هم به سرمایه‌گذاری در این نوع تبلیغات علاقه‌مند می‌شوند و این فرصتی بی‌نظیر را برای وبلاگ نویس‌ها و افراد فعال در این حوزه فراهم می‌کند تا به کسب درآمد بپردازند.

امروزه سئوکاران و مالکان کسب و کار‌ها در زمینه کلمات کلیدی با مشکلات زیادی روبرو هستند و موقعیت مکانی، ابزار، نوع مرورگر و غیره همگی از عوامل تاثیر‌گذار در این میان هستند. بلاک چین در این راستا می‌تواند کمک کند و تحلیل و تحقیق بهتری در زمینه کلمات کلیدی فراهم آورد. بلاک چین به ابزار‌های سئو کمک می‌کند که به پیگیری سریعتر و دقیق‌تر موقعیت کلمه کلیدی بپردازند.

در حال حاضر، گوگل صنعت تبلیغات را در انحصار خود گرفته است و حقیقت این است که گوگل در این میان چیزی جز یک واسطه نیست که از کسب و کار‌ها و تبلیغات‌کنندگان درصد می‌گیرد. بلاک چین واسطه‌ها را از میان برمی‌دارد و شفافیت بی‌نظیری را در این حیطه ایجاد خواهد کرد.

امروزه شاهد تعداد زیادی اخبار جعلی، لینک‌های دستکاری شده و مشکوک در فضای اینترنت هستیم که بلاک چین می‌تواند در این زمینه نیز کمک کند و اعتماد را ایجاد نماید. این باعث می‌شود که خالقان محتوا و کسب و کار‌ها شفافیت بیشتری را نشان دهند و ارتباطات مستحکم‌تری با بازار ایجاد کنند. انتظار می‌رود که گوگل و دیگر موتور‌های جستجو هم در این میان توجه بیشتری به اعتماد برای رتبه‌بندی صفحات کنند که این در نهایت باعث می‌شود که اعتماد و شفافیت عاملی اصلی برای رویت کسب و کار‌ها باشد.

اینک بلاک چین در ابتدای راه است و مردم تنها حرف‌هایی را در مورد آن شنیده‌اند. طولی نخواهد کشید که کاربران و مصرف‌کنندگان انتظار خواهند داشت که صفحات وب در کدگذاری خود از بلاکچین استفاده کرده باشند. این یعنی سیستم‌های مدیریت محتوا بلاکچین را در پلتفرم‌های خود ادغام خواهند کرد. گواهی‌های بلاک چینی در آینده تبدیل به استاندارد طلایی اینترنت خواهند شد.

امروزه تقلب در تجارت الکترونیک بیداد می‌کند و افراد زیادی سالانه میلیون‌ها دلار را در نتیجه این تقلب‌ها از دست می‌دهند. بلاک چین در این زمینه نیز با استفاده از قرارداد‌های هوشمند می‌تواند به کمک بپردازد. بلاک چین می‌تواند مشکل خرید از وبسایت‌های ناشناخته را حل کند و به عنوان یک شخص ثالث دیجیتال عمل کند و پول خریداران را تا موقع دریافت جنس نگه دارد.

در آینده سئوکاران مجبور به بررسی آخرین تغییرات الگوریتم گوگل نخواهند بود و در عوض باید در مورد ظرافت‌های بلاک چین و تاثیر آن بر تجارت و تصمیم‌گیری آگاه باشند. سئو و ایجاد لینک در آینده تبدیل به حوزه‌ای مرتبط و پیچیده خواهد شد و دیگر شاخه‌ای منزوی از جهان بازاریابی نخواهد بود.

بلاکچین به ایجاد یک محیط آنلاین قابل اعتماد کمک می‌کند و به کاربران، کسب و کار‌ها، مشتریان و غیره در ایجاد اعتماد و رفاقت بیشتر یاری خواهد رساند. با وجود این فناوری، ترس کمتری در مورد تقلب و تجسس در فضای آنلاین موجود خواهد بود و افراد از تعاملات آنلاین و تجارت پرسود لذت خواهند برد.

نتیجه‌گیری

در این متن به ۱۱ کاربرد بلاک چین در سئو و ایجاد لینک پرداخته شد و هر یک از این کاربرد‌ها در یک پاراگراف مورد بحث قرار گرفت. نمی‌توان آینده صنعت بازاریابی دیجیتال را دقیقا پیش‌بینی کرد اما مسلم است که بلاک چین تاثیر پایدار و برجسته‌ای بر سئو و ایجاد لینک خواهد داشت. به مرور زمان این کاربرد‌های بلاک چین بیشتر و بیشتر خود را نشان خواهند داد. امیواریم که این مقاله مورد استفاده واقع شده باشد. فراموش نکنید که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: readwrite

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا