ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ال جی سیستم هویت سنج مبتنی بر بلاک چین می سازد

به گزارش کوین تلگراف، شرکت ال جی توسعه‌ای را به طور مشترک با شرکت امریکایی اورنیم‌ (Evernym) آغاز کرده که مبنای آن روی تکنولوژی هویت بلاک چین است. این غول تکنولوژی کره‌ای با همکاری یک شرکت امریکایی این پروژه را به زودی شروع خواهد کرد.

راهکارهای غیرمتمرکز هویت‌سنج می‌توانند به موثرترین اپلیکیشن‌های بلاک چین بدل شوند.

خبرگزاری اقتصادی آسیایی آجو بیزنس دیلی در ۲۶ می از امضای تفاهم‌نامه بین اورنیم و ال جی سی ان اس، زیرمجموعه فناوری اطلاعات ال جی، خبر داد. همکاری بین این دو شرکت با هدف توسعه استانداردهای هویت دیجیتال بین‌المللی در کنسرسیوم جهانی وب خواهد بود.

یک استاندارد نوین هویت‌سنجی برای وب

برای ایجاد یک استاندارد جدید، دو شرکت تصمیم به توسعه مشترک یک سیستم هویت‌سنج غیرمتمرکز بر پایه بلاک چین گرفته‌اند تا جایگزین پاسپورت‌ها و گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی شود. اورنیم پیش از این سورین (Sovrin) را عرضه کرده است. این پلتفرم امکان صادر، تایید و مدیریت کردن مدارک دیجیتال مانند پاسپورت‌های الکترونیکی را برای دولت‌ها سازمان‌ها فراهم می‌کند.

بنا بر گزارش پیشین کوین تلگراف، اورنیم در سپتامبر ۲۰۱۹ (مهر ۱۳۹۸) توانست سرمایه‌ای ۲ میلیون دلاری را از زیرمجموعه مالی اور استاک (Overstock) یعنی مدیچی ونچرز (Medici Ventures) جذب کند. در آن زمان مدیرعامل اور استاک، جاناتان جانسون گفته‌بود:

پلتفرم اورنیم هر شخص، سازمان و یا چیز متصل را قاد ر می‌سازد تا هویتی مستقل داشته باشد.

گابریل کورمن مدیر استراتژی RIF، یک راهکار مبتنی بر بیت کوین است که سیستم مدیریت هویت خود را توسعه می‌دهد. او به کوین تلگراف گفته است که چنین استانداردی می‌تواند مزیت‌های چشم‌گیری را برای امنیت داده‌های شخصی به‌وجود بیاورد. در حالی‌که امید بسیاری برای موفقیت این سیستم دارد، کورمن اهمیت متن‌باز بودن چنین سیستمی را نیز متذکر شده است:

امیدوارم این استاندارد به نسل‌های آینده کمک کند تا حق حفظ حریم خصوصی خود در تعامل‌های دیجیتال را باز پس گیرند. این حقی است که نسل ما طی پانزده سال گذشته از دست داده است. در عین حال امیدوارم که به کمک این سیستم‌ها، دسترسی به هویت‌سنجی برای جوامع آسیب‌پذیرتر آسان‌تر شود. از سوی دیگر به هیچ‌وجه تمایل ندارم که این ابزار را در حال مورد استفاده قرار گرفتن توسط شرکت‌های تکنولوژی و دولت‌ها به‌منظور نظارت جمعی ببینم. برای پرهیز از این اتفاق، نیاز است این تکنولوژی متن‌باز و در کنار آن مبتنی بر بلاک چین‌های عمومی باشد.

استفاده از بلاک چین در راهکارهای هویت‌سنجی دیجیتال

ساختار ممستحکم و مقاوم در برابر سانسور بلاک چین، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل به‌عنوان زیرساخت راهکارهای هویت‌سنجی دیجیتال که باید هموارد ایمن و در دسترس باشند، مطرح می‌کند. راهکارهای هویت‌سنجی غیرمتمرکز دیجیتال یکی از فعال‌ترین زمینهۀای توسعه تکنولوژی بلاک چین به شمار می‌آیند.

اوایل ماه گذشته میلادی شهر سجونگ در کره‌جنوبی برنامه خود را برای استفاده از بلاک چین در ذخیره و احراز هویت وسایل‌نقلیه خودران اعلام کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا