بورساخبار بورس و اقتصاد

اخبار مهم قبل از معاملات بورس که سهامداران باید بخوانند!

بازار بورس این روز‌ها در تعادل است. شاخص کل در چند روز گذشته حدود ۹ درصد رشد داشته و باید دید در آخرین روز معاملاتی هفته چه اخباری بازار سهام را تحت تاثیر قرار می‌دهد.روز گذشته شاخص کل بورس تهران اندکی رشد کرد. اما همچنان در رسیدن به کانال ۱٫۴ میلیون واحدی ناکام ماند. این در حالی است که با توجه به حجم معاملات پایین در بازار، کارشناسان معتقدند بازار فعلا در بلاتکلیفی به سر می‌برد. اما از پایان بازار روز گذشته تا شروع بازار امروز چه اخباری، معاملات بورس را تحت تاثیر قرار داده است؟

روز گذشته شاخص کل بورس تهران اندکی رشد کرد. اما همچنان در رسیدن به کانال ۱٫۴ میلیون واحدی ناکام ماند. این در حالی است که با توجه به حجم معاملات پایین در بازار، کارشناسان معتقدند بازار فعلا در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

اما از پایان بازار روز گذشته تا شروع بازار امروز چه اخباری، معاملات بورس را تحت تاثیر قرار داده است؟

مهمترین خبر مربوط به بازار سهام را سروش خواجه حق‌وردی، معاون نظارت بازار فرابورس داده است. او گفت️ در حال حاضر با تغییرات فعلی معاملات سه نماد روان شده و ۲۰ نماد نیز حجم مبنا یک دارند و منتظریم که معاملات آنها نیز روان شود تا به شرایط قبل برگردند و حجم مبنا به خود بگیرد. (فرابورس)

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در پیامی توئیتری از تامین ارز ترجیحی دارو خبر داد.

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: متن دوم برای اصلاحیه قانون بازار سرمایه پیشنهادی سازمان بورس بوده و نباید با سربرگ کمیسیون منتشر می‌شد! تنها یک متن با ۱۶ ماده توسط رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برای اصلاحیه قانون بازار سرمایه رونمایی شده است.

دانایی، دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر تاثیر این مصوبه را بر صنایع قندی، در حد «صفر» می‌داند و می‌گوید: با خارج شدن قند و شکر از لیست معافیت مالیات بر ارزش افزوده، کارخانجات سهم ۹ درصدی دولت را از صنایع تبدیلی و خریداران دریافت و به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز می‌کنند. (TSEنیوز)

اوپک پلاس پیش بینی می‌کند، تقاضا برای نفت در جهان در سال جاری میلادی بهبود یابد و آسیب «ملایمی» از شیوع اُمیکرون ببیند. با افزایش رفت و آمد و ترافیک در سراسر کشورهای مصرف کننده آسیایی و کاهش ذخایر نفت در آمریکا، قیمت نفت به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه رسید که این پیش بینی را تقویت می‌کند.(بلومبرگ)

ایران خودرو از افزایش فروش خبر داد و اعلام کرد تا پایان سال ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو فراتر از تعهدات وارد بازار می‌شود.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا