ارزهای دیجیتالاستخراج ارزهای دیجیتال

آموزش استخراج ارز دیجیتال هلیوم (Helium)

شبکه هلیوم از یک الگوریتم جدید به نام اثبات پوشش (PoC) استفاده می‌کند. در این اکوسیستم، استخراج‌کنندگان در ازای استفاده از امواج رادیویی که در واقع برای تأیید پوشش دستگاه‌ها توسط هات‌اسپات‌ها است، در قالب ارز دیجیتال HNT پاداش می‌گیرند.

به عبارت دیگر، مانند اتریوم که از کارت‌های گرافیکی برای اثبات کار مورد نیاز برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند، استخراج‌کنندگان هلیوم باید با استفاده از امواج رادیویی، صحت ارائه خدمات توسط هات‌اسپات خود را تأیید کنند.

فرکانس رادیویی و اثبات پوشش

الگوریتم اثبات پوشش از چندین ویژگی کلیدی فرکانس رادیویی استفاده می‌کند و به استخراج‌کنندگان اجازه می‌دهد که با ارائه شواهدی، درستی و مشروعیت فعالیت هات‌اسپات خود را ثابت کنند. این ویژگی‌ها عبارتند از؛

  • فرکانس رادیویی با سرعت نور حرکت می‌کند؛ به این معنی که تأخیر آن عملاً صفر است.
  • فرکانس رادیویی فقط می‌تواند مسافت فیزیکی محدودی را طی کند.
  • از قدرت سیگنال فرکانس رادیویی می‌توان برای تعیین فاصله منشأ آن استفاده کرد.

این سه ویژگی برای عملکرد الگوریتم اثبات پوشش بسیار مهم هستند؛ چراکه به بلاکچین اجازه می‌دهند که از طریق یک «چالش»، دائماً بررسی کند که آیا هات‌اسپات‌ها به درستی کار می‌کنند یا خیر.

چالش‌های اثبات پوشش

یک چالش، آزمونی است که باید برای قانع کردن الگوریتم اثبات پوشش تکمیل شود. هر چالش شامل سه بخش است: چالشگر، فرستنده و شاهد. هر کدام از این بخش‌ها، عملکرد خاصی برای تأیید داده‌های ارسالی توسط یک هات‌اسپات دارند.

  • چالشگر: چالشگر هات‌اسپاتی است که چالش را ایجاد کرده است. این اتفاق در هر ۲۰۰ بلاک رخ می‌دهد.
  • فرستنده: فرستنده هات‌اسپاتی است که به چالش کشیده می‌شود و مسئول ارسال بسته‌های داده مربوط به چالش است.
  • شاهد: شاهدها هات‌اسپات‌های نزدیک به فرستنده هستند که می‌توانند ارسال داده‌های چالش توسط فرستنده را تأیید کنند.

در هر زمان، هات‌اسپات شما می‌تواند هر یک از این نقش‌ها را انجام دهد و از شبکه، HNT پاداش بگیرد. بنابراین، راه‌اندازی یک ماینر هلیوم در منطقه‌ای که شبکه هلیوم در آنجا فعالیت می‌کند، نسبت به منطقه‌ای که هیچ پوششی ندارد، پاداش بیشتری به همراه خواهد داشت.

نحوه تعیین سود استخراج ارز دیجیتال هلیوم

تعیین سود استخراج ارز دیجیتال هلیوم به سادگی اتریوم یا سایر بلاکچین‌های مبتنی بر اثبات کار نیست. در واقع، سود استخراج ارز دیجیتال هلیوم بسته به وضعیت شبکه هلیوم در منطقه شما می‌تواند به طور قابل‌توجهی متفاوت باشد.

همان‌طور که گفته شد، ماینرهای هلیوم می‌توانند در ازای ارائه سرویس به عنوان یک هات‌اسپات‌ بی‌سیم، شروع/ تکمیل و شاهد بودن برای چالش‌ها، HNT پاداش بگیرند. این بدان معنا است که اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هیچ ماینر دیگری وجود ندارد، درآمد کمتری نسبت به منطقه‌ای که به شما امکان تعامل با هات‌اسپات‌های دیگر را می‌دهد، خواهید داشت.

با این حال، دقت داشته باشید که اینجا بحث تعادل وجود دارد. به عبارت دیگر، اگر یک منطقه از هات‌اسپات‌ها اشباع شده و هات‌اسپات کافی برای پوشش دادن آن منطقه و تکمیل چالش‌ها وجود داشته باشد، هات‌اسپات‌های اضافی دوباره سود کمتری خواهند شد. در واقع، شبکه هلیوم بیشتر از پوشش گسترده حمایت می‌کند تا یک پوشش بسیار متراکم.

نقشه پوشش

بهترین راه برای تخمین سود استخراج ارز دیجیتال هلیوم، استفاده از نقشه پوشش این شبکه است. این نقشه، جست‌وجوی هات‌اسپات‌های موجود در منطقه شما را آسان می‌کند. شما می‌توانید با کلیک کردن روی هر هات‌اسپات‌ نزدیک به خود، ببینید که در ۲۴ ساعت یا ماه گذشته چقدر درآمد در قالب HNT داشته است.

برای مشاهده نقشه پوشش شبکه هلیوم به این آدرس مراجعه کنید.

اگر منطقه شما به شدت از هات‌اسپات‌ها اشباع نشده باشد، اضافه کردن یک هات‌اسپات جدید می‌تواند HNT دریافتی توسط هات‌اسپات‌های جدید و موجود را افزایش دهد؛ چراکه آنها می‌توانند در چالش‌های بیشتری شرکت کنند.

بنابراین، اگرچه معیار خاصی برای تخمین دقیق سود استخراج ارز دیجیتال هلیوم وجود ندارد، اما با بررسی درآمد اخیر هات‌اسپات‌های نزدیک، می‌توان درک بسیار خوبی از سود استخراج HNT در منطقه خود به دست آورد.

سخت افزار مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال هلیوم

هنگامی که صحبت از استخراج ارزهای دیجیتال می‌شود، اکثر مردم به سخت افزارهایی مانند کارت گرافیک فکر می‌کنند؛ چراکه نحوه کار اتریوم و بیت کوین به این صورت است. با این حال، همان‌طور که گفته شد، شبکه هلیوم از الگوریتم اثبات کار استفاده نمی‌کند؛ در عوض از یک سیستم مبتنی بر الگوریتم اثبات پوشش استفاده می‌کند که بر امواج رادیویی برای تأیید فعالیت شبکه متکی است.

این بدان معنی است که استخراج ارز دیجیتال هلیوم باید با سخت افزارهای مخصوص این کار انجام شود. در حال حاضر، شرکت‌های مختلفی ماینر هلیوم می‌فروشند. این دستگاه‌ها شبیه روترهایی هستند که برای اینترنت خانگی خود استفاده می‌کنید، با یک بدنه پلاستیکی و یک آنتن در پشت آن. محبوب‌ترین و کامل‎ترین ماینرها برای استخراج ارز دیجیتال هلیوم حدود ۴۵۰ دلار قیمت دارند. در واقع، استخراج هلیوم رایگان نیست، اما به هزینه اولیه کمتری نسبت به استخراج اتریوم نیاز دارد.

یکی از جنبه‌های مثبت استخراج ارز دیجیتال هلیوم این است که ماینرهای آن با برق بسیار کم می‌کنند؛ به این معنی که تولید گرما یا صدا ندارند. استفاده از یک آنتن رادیویی، مصرف برق بسیار پایینی دارد. در نتیجه دیگر لازم نیست که مانند استخراج اتریوم یا بیت کوین، نگران هزینه‌های برق، گرما و تغییرات آب و هوایی باشید.

بهترین ماینرها برای استخراج ارز دیجیتال هلیوم

اگر تا به اینجای کار به استخراج ارز دیجیتال هلیوم علاقه‌مند شده‌اید، احتمالاً این سؤال برایتان پیش آمده که کدام ماینر برای این منظور بهتر است. در حال حاضر، برندهایی که توسط هلیوم تأیید شده‌اند، عبارتند از: Nebra ،Bobcat ،Rak Wireless و Syncrob.it.

یکی از ماینرهای محبوب برای استخراج ارز دیجیتال هلیوم، Bobcat Miner 300 است. اما، مانند اکثر ماینرهای محبوب، ارسال آن ۱۲ تا ۲۰ هفته پس از سفارش طول می‌کشد. همچنین، امکان پرداخت هزینه آن تنها از طریق سرویس پرداخت دیجیتال کوین بیس کامرس (Coinbase commerce) وجود دارد. در واقع، تنها دلیلی که این نوع ماینر هنوز برای خرید در دسترس است، همین نحوه پرداخت هزینه آن است. این در حالی است که سایر برندها مثل Nebra که کارت‌های اعتباری را قبول می‌کنند، تمامی محصولاتشان به فروش رسیده است.

ماینر خود را کجا قرار دهیم؟

معمولاً کنار بالاترین پنجره موجود در خانه، بهترین مکان برای قرار دادن ماینر استخراج ارز دیجیتال هلیوم است. هرچه ارتفاع مکان قرارگیری این ماینرها بالاتر باشد، بهتر است؛ چون سیگنال‌های رادیویی معمولاً در ارتفاع کمتر دچار اختلال یا قطع می‌شوند. اگر چند فضا برای انتخاب دارید، فضایی را انتخاب کنید که کمترین میزان فلز، الکترونیک یا بتن را داشته باشد.

نحوه ذخیره‌سازی ارز دیجیتال HNT

برای ذخیره ارز دیجیتال HNT بهتر است از برنامه کیف پول رسمی هلیوم استفاده کنید. این برنامه برای سیستم‌های عامل iOS و اندروید عرضه شده و علاوه بر ذخیره راحت و ایمن HNT، امکان مدیریت هات‌اسپات‌ها را نیز فراهم می‌کند.

این کیف پول، کلید خصوصی شما را در اختیار خودتان قرار می‌دهد که باید بسیار مراقب آن باشید و آن را به صورت آفلاین و در یک مکان ایمن ذخیره کنید.

برای فروش HNTهای خود نیز کافی است که آنها را از کیف پول هلیوم خود به یک صرافی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند منتقل کنید و سپس، آنها را بفروشید. البته فراموش نکنید که برای انتقال و فروش کوین‌های خود باید مقداری کارمزد نیز پرداخت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا