اخبار گوناگون

اسپانسرشیپ کانادا

ویزای خانوادگی کانادا چیست؟ ویزای خانوادگی برای مهاجرت به کانادا از لحاظ کاربردی و عملکردی مشابه سوپر ویزا است. با این تفاوت که در ویزای خانوادگی امکان دعوت از همسر یا سایر اقوام درجه یک نیز وجود دارد و تنها محدود به والدین نمی‌شود.

اهمیت خانواده و بودن در کنار اعضای خانواده بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. دولت کانادا نیز از اهمیت کانون گرم خانواده به‌خوبی مطلع است. از این‌رو قوانین سهل و راحتی برای اخذ ویزای اسپانسرشیپ تعیین کرده است.

دولت کانادا برای افرادی ‌که اقامت دائم کانادا را کسب کرده‌اند این امکان را فراهم آورده است که از طریق اسپانسرشیپ کانادا در کنار اعضای خانواده خود قرار بگیرند. این افراد ممکن است از طریق تحصیل، دریافت پیشنهاد شغلی، ازدواج یا سایر روش‌ها به کانادا مهاجرت کرده باشند.

روش‌ مهاجرتی این افراد چندان اهمیتی ندارد. همین‌که این افراد موفق به کسب اقامت دائم یا شهروندی کانادا شده باشند کافی است. این اشخاص قادر خواهند بود با ارسال دعوتنامه برای پدر، مادر، همسر یا فرزندان خود آنها را برای اخذ ویزای اسپانسرشیپ کانادا و مهاجرت به کانادا آماده کنند.

در ادامه می‌خواهیم درباره شرایط مراحل و مدارک لازم برای اخذ ویزای اسپانسرشیپ کانادا صحبت کنیم. پس دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید.

ویزای اسپانسرشیپ کانادا چیست

ویزای خانوادگی مهاجرت به کانادا مجوزی برای مهاجرت به کانادا از طریق یکی از اعضای خانواده است. تنها کافی است یکی از اعضای درجه یک خانواده شما مانند همسر یا فرزندانتان شهروند یا دارای اقامت دائم کانادا باشد. این فرد با ارسال یک دعوتنامه برای شما مقدمات مهاجرت شما را فراهم خواهد کرد.

پس از دریافت دعوتنامه لازم است مدارک هویتی و مهاجرتی خود را به‌همراه دعوتنامه به سفارت کانادا در ترکیه یا دبی ارائه دهید. مدارک و دعوتنامه شما از جانب افسر مهاجرت بررسی می‌شود. اگر مشکلاتی همچون سوابق کیفری و قضائی وجود نداشته باشد، دیگر مانعی برای اخذ ویزای خانوادگی وجود ندارد.

شرط اصلی برای ارسال دعوتنامه از جانب شخصی که در کاناداست، برخورداری از شرایط تمکن مالی او است. این شخص باید مدارکی جهت اثبات برخورداری از تمکن مالی خود برای شما ارسال کند. شما هنگام مراجعه به سفارت کانادا و اخذ ویزا به این مدرک نیاز پیدا خواهید کرد.

لازم است که شخص میزبان شرایط مالی مناسبی برای تامین مخارج شما داشته باشد. شما برای زندگی در کانادا نیاز به مسکن، موادغذایی، پوشاک و حمل‌ونقل دارید. همه این هزینه‌ها باید از جانب شخص میزبان حمایت شود.

اسپانسرشیپ همسر کانادا

همسر یا شریک زندگی شما صرف نظر از جنسیت قادر خواهد بود از طریق اخذ ویزای خانوادگی در کنار شما قرار بگیرد. منظور از شریک زندگی شخصی است که با او یک ‌سال زندگی مشترک داشته ‌اید.

در کانادا قوانین مربوط به اثبات شریک زندگی متفاوت است. از این ‌رو قادر به ارائه مدارک و اسناد بیشتری برای این اثبات خواهید بود. با ارائه مدارک زیر زندگی مشترک شما و شریک زندگی تان اثبات خواهد شد.

  • عقدنامه
  • عکس ‌های مشترک
  • حساب ‌های بانکی مشترک
  • پیامک‌، نامه، ایمیل
  • توافق‌نامه یا قراردادهای مشترک

ویزای اسپانسرشیپ کانادا برای دعوت از فرزندان

سال‌ها قبل ارسال دعوتنامه برای فرزندانی که ۲۲ سال دارند نیز امکان‌پذیر بود. طبق قوانین جدید از این پس ارسال دعوتنامه تنها برای فرزندان زیر ۱۹ سال امکان‌پذیر خواهد بود. این قوانین شامل حال فرزند معلول نمی‌شود. برای فرزندان معلول محدودیت سنی وجود ندارد.

تنها راه دعوت از فرزندان بالای ۱۹ سال اثبات وابستگی آنها به شخص میزبان در کانادا است.

ویزای اسپانسرشیپ کانادا برای دعوت از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ

در حالت طبیعی اگر شخصی مقیم دائم کانادا نباشد یا شهروندی کانادا را نداشته باشد، قادر به ارسال دعوتنامه برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود نخواهد بود. تنها تحت شرایطی که اثبات کند این اشخاص تحت حمایت مالی او هستند یا وابستگی جسمی به او دارند، امکان صدور ویزا برای این اشخاص فراهم خواهد شد.

درضمن لازم به ذکر است که شخص میزبان در کانادا باید شایستگی مالی خود را اثبات کند. یعنی شخص باید ثابت کند که توانایی مالی لازم را برای تامین نیازهای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود دارد. برای این اثبات لازم است شخص یک فیش حقوقی و پرینت گردش حساب ۶ ماه اخیر خود را تهیه کند.

عوامل محدودیت در ارسال دعوتنامه برای اخذ ویزای اسپانسرشیپ کانادا

شخصی که شهروند یا مقیم دائم کشور کاناداست و می‌خواهد اقدام به ارسال دعوتنامه برای اعضای خانواده خود کند، ممکن است با محدودیت‌هایی روبرو باشد. این محدودیت‌ها به شرح زیر است:

  • پایبند نبودن به حمایت مالی. ممکن است شخص در گذشته موظف به حمایت مالی از یکی از بستگان خود بوده و به تعهد خود پایبند نمانده باشد، در چنین شرایطی امکان ارسال دعوتنامه برای اعضای خانواده خود را نخواهد داشت؛
  • ممکن است شخص از دولت کانادا وام دریافت کرده و بدهی خود را پرداخت نکرده باشد؛
  • اگر شخص در گذشته مرتکب خشونت جنسی یا جسمی علیه یکی از اقوام خود شده باشد، قادر به ارسال دعوتنامه نخواهد بود؛
  • در شرایطی که شخص از لحاظ مالی ورشکسته اعلام شده باشد، بازهم امکان ارسال دعوتنامه برای او وجود ندارد؛
  • اگر شخص در حال حاضر یا درگذشته سابقه زندان داشته باشد، از این امکان محروم است.

کتاب شهروندی کانادا را به صورت آنلاین مطالعه کنید.

ارسال دعوتنامه برای سایر بستگان

در حالت کلی ارسال دعوتنامه برای بستگان شرایط خاصی دارد و به‌جز همسر، فرزندان و والدین شامل حال سایر اقوام نمی‌شود. تنها درصورتی که شرایط خاص این موضوع اثبات شود، شخصی که اقامت دائم خود در کانادا را کسب کرده باشد یا شهروند کانادا باشد قادر به میزبانی از سایر بستگان خود خواهد بود.

منظور از شرایط خاص دعوت از برادر، خواهر، برادرزاده، خواهرزاده‌ یا نوه‌ای است که زیر ۱۹ سال سن دارد و از نعمت والدین محروم است. این قانون درباره معلولین بالای ۱۹ سال نیز صدق می کند.

مهاجرت به کانادا در کنار خانواده

مهاجرت به کانادا در کنار نزدیکان و اعضای خانواده یکی از بهترین ویژگی‌های این سفر است. علاقه زندگی در کنار اعضای خانواده موردی است که در همه مشاهده می‌شود. دولت کانادا این امکان را برای مهاجران فراهم کرده است که با ارسال دعوتنامه اعضای خانواده خود را به کانادا دعوت کنند.

تنها افرادی که شهروند کانادا محسوب می‌شوند یا اقامت دائم کانادا را دارند قادر به استفاده از این ویژگی هستند. دیگر نگران تنهایی و دوری از خانواده در کانادا نباشید. اگر شما مقیم دائم یا شهروند کانادا باشید، به‌راحتی قادر خواهید بود برای اعضای خانواده خود دعوتنامه برای اخذ ویزای خانوادگی کانادا ارسال کنید.

درضمن صدور ویزا از طریق دعوتنامه مراتب و قوانین خاصی دارد که واجدالشرایط بودن هر دو طرف باید اثبات شود. اگر نیاز به مشاوره یا راهنمایی در این زمینه دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت تراست مراجعه کنید. در این سایت از خدماتی همچون مشاوره تخصصی با بهترین وکیل مهاجرت و بهترین مشاوران مهاجرتی بهره‌ مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا