ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

چگونه در بازار ارزهای دیجیتال سیو سود کنیم؟

یک استراتژی سیو سود چگونه باید باشد؟

لازم است در مورد نحوۀ استراتژی خود برای سیو سود از قبل تصمیم بگیرید. برخی از تریدرها ترجیح می‌دهند پوزیشن خود را یکباره ببندند. اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند با تنظیم سفارش‌های حد ضرر در طیفی از قیمت‌های مختلف از معامله خارج شوند. لازم است رویکردتان را از قبل تعیین کنید و به آن پایبند باشید. به یاد داشته باشید اگر قائل به خروج تدریجی هستید، باید از سفارش‌های حد ضرر یا همان استاپ لاس استفاده کنید؛ زیرا از زیان بیش از حد شما جلوگیری خواهد کرد.

اما یک سفارش حد ضرر چگونه کار می‌کند؟ فرض کنید در ۴۳۰۰۰ دلار خرید بیت‌ کوین انجام داده‌اید و خروج از معامله را روی ۴۸۰۰۰ دلار تنظیم کرده‌اید. در این صورت می‌توانید در ۴۳۰۰۰ دلار استاپ لاس بگذارید تا در نقطه سر به سر از زیان خود جلوگیری کنید. اگر متوجه شدید که قیمت بیت کوین در حال سقوط آنی است، می‌توانید سفارش اصلی را به طور کامل ببندید.

از آنجا که نمی‌توان با قطعیت حرکت بعدی ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کرد، لذا ممکن است قیمت، بی‌ارتباط به روند‌ها و داده‌های تاریخی بالا و پایین شود. راه‌حل در این است که نسبت به اعداد خام بی‌توجه باشید و به جای آن بر درصدها تمرکز کنید. افراد در سیو سود ذائقه‌های متفاوتی دارند، اما اغلب تریدرها هدف خود را روی ۵۰ % قرار می‌دهند. سود ۱۰۰ % رؤیایی است و بیش از آن پاداشی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

پرسش‌های اساسی پیش از سیو سود

در راه سیو سود سؤالاتی مطرح می‌شود که بهتر است معامله‌گران از خود بپرسند:

چرا باید این ارز دیجیتال را بخرم؟

برای انجام هر سرمایه‌گذاری باید دلیلی داشته باشید. به یاد داشته باشید که ماهیت ارزهای دیجیتال با سهام متفاوت است. در خرید سهام معیارهایی برای سنجش ارزش دارید، اما در اینجا ارزش هر رمزارز وابسته به تعداد افرادی است که یک رمزارز خاص را ارزشمند می‌دانند. داشتن دلیل باعث می‌شود هدف داشته باشید. آیا رمزارز جدید و پُرهیاهویی است؟ آیا زیادی گران نیست؟ آیا صرفاً اسم باحالی ندارد؟

از این معامله چه می‌خواهم؟

بدیهی است که از هر معامله‌ای سود می‌خواهیم؛ اما چه مقدار سود برایتان کافی است؟ این جایی است که اکثر مردم گیر می‌افتند؛ زیرا نمی‌دانند حرکت بعدی یک رمزارز چیست. اگر رمزارز خود را بفروشید، ممکن است همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد و در این صورت چگونه می‌توانید با حسرت خود کنار بیایید؟

سیو سود مکرراً شما را بر سر دوراهی قرار می‌دهد که آنچه را به دست آورده‌اید به سود تبدیل کنید یا ادامه دهید و همه چیز را در معرض ریسک قرار دهید.

آیا رمزارز دیگری برای سرمایه گذاری سراغ دارم؟

در هر مرحله از سرمایه‌گذاری با موقیعت‌هایی به مراتب بهتر از آنچه انتخاب کرده‌اید مواجه می‌شوید و باید بتوانید تصمیم بگیرید که می‌توانید انتخابتان را کنار بگذارید و به سراغ کشف جدید خود بروید یا نه. خیلی‌ها می‌توانند هم‌زمان چندین سرمایه‌گذاری را مدیریت کنند، اما اگر شما تنها یک سبد و یک تخم‌مرغ دارید، باید نهایتاً تصمیم بگیرید. اوضاع اینجا پیچیده‌تر می‌شود که سرمایه‌گذاریتان هنوز به هدف نرسیده باشد و تردید شما بیشتر خواهد شد که صبر کنید یا آن را رها کنید. سود هر چقدر هم کم باشد، بالأخره سود است و در هر چیزی که ریسک می‌کنید فرصتی نهفته است.

با احساس افسوس و پشیمانی‌ام چگونه کنار بیایم؟

بخواهید یا نه، پشیمانی جزء لاینفکی از فرصت‌ها است. سیو سود از ارزهای دیجیتال با سرمایه‌گذاری در یک فرصت خوب پیش می‌آید. پشیمانی زمانی سراغتان می‌آید که متوجه می‌شوید می‌توانستید بیشتر به دست آورید. کنار آمدن با پشیمانی به برنامه شما بستگی دارد.

بی‌خیال از پیشامدها هدف خود را دنبال کنید. هر چیزی خارج از برنامه و هدفتان به شما مربوط نیست.

استراتژی‌های سیو سود

تصمیم شما برای اتخاذ استراتژی‌های سیو سود بستگی به این دارد که در میان ریسک و سود در کجا موضع می‌گیرید. اما با این حال، چند استراتژی وجود دارد که به آن اشاره خواهیم کرد:

سیو سود

زیر نظر داشتن واگرایی (Divergence)

واگرایی اختلاف میان اندیکاتور و قیمت است. مثلاً  قیمت اوج می‌گیرد، ولی اندیکاتور چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. در چنین وضعیتی احتمال بازگشت قیمت وجود دارد، لذا تشخیص آن می‌تواند به تریدر کمک کند که نسبت به تغییر قیمت واکنش مناسب نشان دهد. هنگام وقوع واگرایی، تریدر باید تصمیم بگیرد که سیو سود کند یا از حد ضرر استفاده نماید. توانایی شما در تشخیص واگرایی به افزایش سودآوری می‌انجامد.

سیو سود

توجه به سطوح فیبوناچی (Fibonacci Levels)

بازار ارزهای دیجیتال بنا به ماهیتی که دارد فشار قیمت را در سطوح فیبوناچی منعکس می‌کند. به همین دلیل اگر بر این سطوح، به‌ویژه بر حرکت بازگشتی قیمت، متمرکز شوید، منتفع خواهید شد. ارزهای دیجیتال تا حدی تحت‌تأثیر ربات‌ها و الگوریتم‌های معاملاتی‌اند و تمایل دارند قیمت‌ها را به سطوح فیبوناچی برسانند.

رصد نقاط پیوت (Pivot Points)

می‌توانید با استفاده از نقاط پیوت تغییر در احساسات بازار را از صعودی به نزولی تشخیص دهید. تریدرهای روزانه از نقاط پیوت برای تعیین سطوح سیو سود و همچنین ورود و خروج بهره می‌گیرند. هنگامی که تمام کارها را انجام دادید، نقاط پیوت را به عنوان اندیکاتورهای تکنیکال روزانه در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا