ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

آموزش کامل خرید توکن غیر قابل تعویض (NFT) در تراست ولت + تصویر

توکن غیر قابل تعویض (NFT) چیست؟

حتی اگر دانش و اطلاعات شما پیرامون دنیای کریپتو محدود باشد هم احتمالاً نام توکن NFT را شنیده‌اید. این روزها به سختی می‌توان در اینستاگرام و توییتر چرخید و مطلبی پیرامون این توکن‌های منحصربه‌فرد ندید.

یک توکن غیر قابل تعویض یا توکن غیر مثلی (NFT) در واقع یک دارایی دیجیتال همانند ارز دیجیتال است و همان‌طور که از نامش پیدا است، هیچ مانندی ندارد. در واقع بر خلاف بیت کوین، اتریوم یا کوین‌های دیگر که میلیون‌ها نسخۀ برابر دارند، یک توکن غیر مثلی کاملاً منحصربه‌فرد و نایاب است. این توکن‌ها در بلاکچین ثبت می‌شوند و از طریق همین شبکه هم می‌توان آنها را انتقال داد.

آیتم بازی‌های ویدیویی، اقلام کلکسیونی و آنتیک، آثار هنری دیجیتال یا حتی واقعی، بلیط رویدادهای مختلف، نام دامنه وبسایت‌ها، یک خانه یا خودرو و هر چیزی که نتوان یک کپی همانند آن را پیدا کرد، در واقع توکن غیر مثلی هستند.

خرید NFT در Trust Wallet

خرید NFT در تراست ولت رویه کاملاً ساده‌ای دارد. یکی از پلتفرم‌های مناسب و کاربردی برای این کار، پلتفرم BakerySwap نام دارد که در ادامه نحوه کار با آن و خرید NFT را آموزش خواهیم داد.

BakerySwap یک بازارساز خودکار (AMM) و یک پلتفرم صرافی غیر متمرکز در زنجیره هوشمند بایننس یا BSC است که البته بازار NFT آن هم محبوبیت زیادی در بین کاربران شبکه بلاکچین بایننس دارد. توکن این پلتفرم با نماد BAKE به عنوان ارز کاربردی این بازار استفاده می‌شود. با توجه به اینکه سرعت شبکه بایننس به مراتب بالاتر از اتریوم و کارمزد آن هم به مراتب پایین‌تر از دومین بلاکچین بزرگ جهان است، می‌توان انتظار داشت که در آینده پروژه‌های NFT زیادی در این شبکه و بازار BakerySwap راه‌اندازی شوند.

بخش “NFT Supermarket” پلتفرم BakerySwap سری NFT های متنوعی از جمله آثار هنری دیجیتالی، گیف‌ها، سلاح، گربه مجازی و سگ مجازی را به کاربران ارائه می‌کند. از جمله بخش‌های ارائه‌شده در بازار عبارتند از:

  • Musk & Doge: توکن‌های NFT مرتبط با دوج کوین (DOGE) و ایلان ماسک
  • Binance NFTs: توکن‌های NFT صرافی بایننس
  • BSC Artworks: آثار هنری خلق‌شده به دست هنرمندان BSC
  • Battle Pets: حیوانات خانگی جنگی
  • Weapons: اسلحه مجازی
  • Pet Eggs: تخم حیوانات خانگی مجازی
  • Bakery Combos: ترکیبات اختصاصی Bakery

این NFT ها بسته به کمیاب بودن و صفات مختلف، قیمت‌های متفاوتی از ۲ واحد BAKE تا ۱ میلیون واحد BAKE دارند. خبر خوب این است که کاربر می‌تواند قیمت این NFT ها را بر حسب قیمت مرتب کند تا متوجه شود که با سرمایه خود می‌تواند چه چیزهایی بخرد.

بخش “BSC Artists” بخشی ویژه برای آثار هنری هنرمندانی از سراسر جهان است. هر کسی در سراسر جهان می‌تواند یک NFT در شبکه هوشمند بایننس ضرب کند و آن را برای فروش در بازار قرار دهد.

آموزش گام به گام خرید NFT در تراست ولت

اولین کار برای خرید NFT در تراست ولت واریز مقداری کوین BNB در کیف پول است. سپس در مرورگر داخلی تراست والت عبارت Bakeryswap.org را وارد کنید. پس از ورود به صرافی، کوین BNB را با BAKE سواپ کنید؛ زیرا همه NFT های موجود در بازار BakerySwap با توکن BAKE خرید و فروش می‌شوند. البته به خاطر داشته باشید که پرداخت کارمزدها با BNB انجام می‌گیرد؛ بنابراین بهتر است مقداری از آن را در کیف پول خود نگه دارید.

حالا که مقداری توکن BAKE در کیف پول خود دارید، می‌توانید به بخش NFT Supermarket این پلتفرم بروید و انواع NFT های موجود در هر بخش را ببینید و گزینه مناسب خود را خریداری کنید.

برای خرید NFT مورد نظر خود، آن را انتخاب و روی دکمه “Approve NFT Supermarket” کلیک کنید.

به محض اتمام فرآیند خرید و انجام تراکنش، به صفحه اصلی کیف پول Trust Wallet خود بروید و در تب Collectibles توکن غیر مثلی خود را مشاهده کنید.

مزایای خرید NFT در تراست والت

حفظ امنیت NFT یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه نوظهور ولی به شدت پرطرفدار است. تراست والت به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید، فروش یا نگهداری از توکن‌های غیر مثلی، مزایای بیشتری هم دارد که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت:

  • داشتن اپلیکیشن موبایل بسیار کاربردی و ساده
  • داشتن کنترل کامل روی سرمایه و NFT ها
  • خرید و فروش مستقیم NFT در بازارهای مختلف با مرورگر تراست ولت
  • ارسال ساده و سریع NFT ها
  • پشتیبانی از NFT های بلاکچین اتریوم و بایننس
  • دسترسی آسان به اپلیکیشن‌های غیر متمرکز برای استیک کردن NFT ها
  • عدم جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط سازندگان تراست ولت

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا