ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

این ۵ ارز دیجیتال را این هفته دنبال کنید

بیت کوین (BTC) در ۴ فوریه از مقاومت روانی ۴۰۰۰۰ دلاری عبور کرد و در آخر هفته با موفقیت این سطح را حفظ کرد. بر اساس داده های CoinGecko، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را از ۱.۷۸ تریلیون دلار در ۳ فوریه به حدود ۲ تریلیون دلار در ۶ فوریه افزایش داد.

افشای مالی جدید سناتور تد کروز (Ted Cruz) نشان می دهد که او در کاهش اخیر، بیت کوین را در ۲۵ ژانویه از طریق کارگزاری ریور خریداری کرده است. در آن روز، بیت کوین تقریباً بین ۳۵۷۰۰ تا ۳۷۶۰۰ دلار معامله شد. اگر سناتور تگزاس خرید خود را متوقف کرده باشد، در حال حاضر در سود است.

نمودار-بازار

BTC/USDT

بیت کوین در ۴ فوریه بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹،۶۰۰ دلار) افزایش یافت و بسته شد که نشان می دهد خریداران در تلاش برای بازگشت قوی هستند. محدوده کوچک در ۵ فوریه نشان می دهد که معامله گرانی که ممکن است در سطوح پایین تر خرید کرده باشند، هنوز عجله ای برای سیو سود ندارند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده مثبت جهش کرده است که نشان می دهد حرکت به نفع خریداران است. فروشنده ها احتمالاً مقاومت سختی در منطقه بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۲۸۶۰ دلار) و ۴۴۵۰۰ دلار خواهند داشت.

اگر قیمت از آن ناحیه کاهش یابد اما به زیر ۳۹۶۰۰ دلار سقوط نکند، نشان می دهد که سطح به سمت حمایت تغییر کرده است و خریداران دوباره سعی می کنند این جفت ارز را به بالای منطقه ببرند. اگر آنها موفق شوند، توقف بعدی می تواند SMA 200 روزه (۴۹،۱۱۵ دلار) باشد.

بیتکوین

نمودار ۴ ساعته یک شکل مثلث صعودی را نشان می دهد که بالای ۳۹۳۲۰ دلار بسته شد. این ستاپ صعودی دارای هدف الگوی ۴۵۷۲۲ دلار است. قیمت در حال حاضر در محدوده بین ۴۲۱۶۸ تا ۴۰۸۴۳ دلار گیر کرده است.

شکستن و بسته شدن بالاتر از این محدوده، نشانه از سرگیری روند صعودی خواهد بود. این جفت ارز پس از آن می تواند تا ۴۴۵۰۰ دلار صعود کند. در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۴۰۸۰۰ دلار برسد، این ارز می‌تواند به سطح شکست در ۳۹۳۲۰ دلار سقوط کند.

بیتکوین

ETH/USDT

اتر (ETH) در ۴ فوریه به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸۳۹ دلار) رسید و به خط مقاومت کانال نزولی رسیده است. این سطح قبلاً به عنوان یک مقاومت قوی عمل کرده است، از این رو فروشنده ها ممکن است دوباره سعی کنند با تمام توان از آن دفاع کنند.

اگر قیمت از ناحیه بین خط مقاومت و SMA 50 روزه (۳۲۵۶ دلار) کاهش یابد، نشان می دهد که فروشنده ها به فروش خود در سطوح بالاتر ادامه می دهند. جفت ارز ETH/USDT می تواند ابتدا تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سپس به ۲۶۵۲ دلار کاهش یابد.

اگر قیمت از این منطقه بازگردد، نشان دهنده تغییر در تمایل از فروش در به خرید در کف است. سپس خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت ارز را به بالای ناحیه بالای سر ببرند. اگر این اتفاق بیفتد، تغییر روند ممکن است مناسب باشد.

از طرف دیگر، شکست به زیر ۲۶۵۲ دلار نشان می دهد که این جفت ارز ممکن است برای چند روز دیگر به معامله در داخل کانال ادامه دهد.

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت در داخل یک الگوی کانال صعودی در حال افزایش است. ۲۰-EMA و ۵۰-SMA تغییر کرده اند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می دهد خریداران قدرت بیشتری دارند.

اگر خریداران قیمت را به بالای کانال هدایت کنند، مومنتوم می تواند بیشتر شود و این جفت ارز ممکن است به ۳۴۰۰ دلار برسد، جایی که انتظار می رود فروشنده ها مقاومت سختی داشته باشند. برعکس، اگر قیمت به زیر ۲۰-EMA بشکند، ممکن است به خط حمایت کانال سقوط کند.

اتر

NEAR/USDT

پروتکل نیر (NEAR) از منطقه حمایت روانی ۱۰ دلار به ۹.۵۰ دلار برگشت و مانع متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲.۵۸ دلار) در ۴ فوریه را برطرف کرد. فروشنده ها سعی کردند قیمت را به زیر متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۵ فوریه برسانند اما خریداران منطقه مربوطه را حفظ کردند.

حرکت صعودی امروز از سر گرفته شده است و خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به بالاتر از SMA 50 روزه (۱۴ دلار) برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز NEAR/USDT می تواند به سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰% در ۱۵.۰۵ دلار و سپس به سطح اصلاحی ۶۱.۸% در ۱۶.۳۶ دلار صعود کند. فروشنده ها احتمالاً در این منطقه مقاومت قوی خواهند داشت.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، فروشنده ها تلاش خواهند کرد این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، نشان می دهد که فروشنده ها به فروش خود ادامه می دهند و این جفت ارز می تواند یک بار دیگر به ۱۰ دلار کاهش یابد.

نیر

نمودار ۴ ساعته تشکیل یک مثلث متقارن را نشان می دهد که عموماً به عنوان الگوی ادامه دهنده عمل می کند اما در این مورد به عنوان یک الگوی معکوس عمل می کند.
در حال حاضر، بازیابی با مقاومت سختی در ۲۰۰-SMA مواجه است. اگر قیمت از ۲۰-EMA برگشت، نشان می دهد که گاوها در حال انباشتن هستند. اگر این اتفاق بیفتد، حرکت صعودی می تواند به هدف الگوی راه اندازی در ۱۶.۳۶ دلار برسد.

اگر قیمت به زیر ۲۰-EMA برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل می شود. در چنین حالتی، جفت ارز می‌تواند سطح شکست را از مثلث پایین بیاورد و دوباره تست کند.

نیر

MANA/USDT

دیسنترالند (MANA) در ۳۱ ژانویه بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲.۷۰ دلار) شکست اما از SMA 50 روزه (۲.۹۳ دلار) در ۱ فوریه رد شد. فروشنده ها سعی کردند قیمت را به زیر متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند اما ناموفق بودند. این نشان می دهد که متحرک نمایی ۲۰ روزه ممکن است به حمایت تبدیل شده باشد.

حرکت صعودی از سر گرفته شد و خریداران در ۵ فوریه قیمت را به بالای SMA 50 روزه رساندند. اگر خریداران قیمت را بالاتر از SMA 50 روزه حفظ کنند، جفت ارز MANA/USDT می تواند تا مقاومت در ۴ دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین های متحرک برسد، نشان دهنده این است که فروشنده ها در سطوح بالاتر به شدت در حال فروش هستند. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند حمایت قوی را در SMA 200 روزه (۲.۰۳ دلار) دوباره تست کند.

مانا

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که هم ۲۰-EMA و هم ۵۰-SMA تغییر کرده اند و RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد. این نشان می دهد که خریداران قدرت بیشتری دارند. هر نزولی از سطح فعلی احتمالاً در میانگین متحرک حمایت خواهد شد.

در روند صعودی، خریداران ممکن است با مقاومت ۳.۴۰ دلاری و بعداً در ۴ دلار مواجه شوند. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و از میانگین متحرک کمتر شود، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. سپس این جفت ارز می تواند تا ۲.۴۰ دلار کاهش یابد.

LEO/USD

LEO با شکستن و بسته شدن بالای ۳.۹۲ دلار در ۱ فوریه، یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل کرد. فروشنده ها سعی کردند قیمت را به زیر سطح شکست در ۲ و ۳ فوریه برگردانند، اما خریداران تسلیم نشدند.

خرید در ۴ فوریه از سر گرفته شد و قیمت به بالاترین حد خود در ۵.۴۴ دلار رسید و همچنین پولبک، RSI را از منطقه ی بیش خرید خارج کرد.

معمولاً اصلاحات در یک روند صعودی کوتاه مدت هستند. سایه بلند روی کندل روزانه نشان دهنده خرید در سطوح پایین تر است. خریداران اکنون تلاش خواهند کرد جفت ارز LEO/USD را به بالای ۵.۴۴ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز می تواند به سمت هدف الگوی ۵.۸۱ دلار و بعداً به ۶ دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۴.۵۰ دلار برسانند، این جفت ارز می‌تواند به EMA 20 روزه (۴.۰۶ دلار) اصلاح شود.

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در یک روند صعودی اصلاح می شود. خریداران با موفقیت از ۲۰-EMA دفاع کردند و تلاش می کنند این جفت ارز را به بالاتر از سطح روانی ۵ دلار برسانند. اگر این کار را انجام دهند، این ارز می تواند سقف تاریخی خود را در ۵.۴۴ دلار دوباره تست کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۲۰-EMA برسد، نشان می دهد که معامله گران به شدت در سطوح بالاتر سیو سود می کنند. اگر قیمت به زیر ۴.۳۸ دلار سقوط کند، این جفت ارز می تواند تا ۴.۲۰ دلار کاهش یابد.

لئو

منبع:cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا