ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

با پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال آشنا شوید

پلتفرم‌های وام ‌دهی کریپتو امروزه فراوان هستند اما همه یکسان ایجاد نمی ‌شوند. این پلتفرم ‌ها به مردم اجازه می ‌دهند تا ارزهای رمزنگاری شده را قرض دهند.

یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب بهترین و پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال، باید رعایت شود امنیت آن است. پلتفرم‌ های کریپتو شخص ثالث به این معنی است که کاربران باید به امنیت دارایی‌ های خود اعتماد کنند و هک یا نقض حریم خصوصی را یک نگرانی مرتبط در این زمینه بدانند. کاربران باید به دنبال ویژگی های امنیتی مانند احراز هویت چند عاملی (MFA) و رمزگذاری باشند.

نرخ بهره یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارزدیجیتال است. وام دهندگان می توانند از نرخ های بالا سود ببرند، اما وام گیرندگان نرخ های پایین تری را برای پایین نگه داشتن سود خود می خواهند.

بهترین پلتفرم ‌های وام ‌دهی کریپتو نیز انعطاف ‌پذیر هستند. پشتیبانی از چندین ارز، فراتر از اصول اولیه بیت کوین (BTC) و اتر (ETH)، و انواع وام ها و سایر خدمات مالی یک پلتفرم را قابل استفاده تر می کند.

عوامل مالی مانند کارمزدهای پایین، مدت زمان انعطاف پذیری وام و فقدان محدودیت های سپرده (که میزان یا مقدار کمی وام دهندگان را می توانند به طور همزمان واریز کنند) نیز از ویژگی های کلیدی هستند که باید در یک پلتفرم وام به دنبال آنها باشید.

با در نظر گرفتن این عوامل، در اینجا برخی از بهترین و پرسودترین پلتفرم‌ های وام ‌دهی ارز دیجیتال وجود دارد.

۱- BlockFi

پلتفرمی با بهترین شرایط و خصوصیات برای وام دهندگان و وام گیرندگان

توکن های پشتیبانی شده: همه توکن های اصلی

هزینه های پلتفرم: هزینه های اداری و برداشت ماهانه

مزایای دیگر: بدون محدودیت سپرده، برداشت انعطاف پذیر، راه اندازی آسان

BlockFi بیش از ۱۰ میلیارد دلار دارایی رمزنگاری شده را مدیریت می کند و به یکی از محبوب ترین و پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال تبدیل شده است. این پلتفرم از طیف گسترده ای از رمزارزها پشتیبانی می کند، هیچ محدودیت حداقل یا حداکثری برای سپرده گذاری ندارد و یکی از تنها خدماتی است که بهره مرکب را ارائه می دهد. برخی از قانع کننده ترین مزایای آن عبارتند از:

  • امنیت بالا: بلاکفای MFA را ارائه می دهد و ثبت نام آن شامل تأیید هویت مشتری (KYC) است.
  • بهره مرکب: وام دهندگان می توانند انتخاب کنند که سود مرکبی را در نظر بگیرند که در طول زمان منجر به افزایش سود می شود.
  • هزینه های اداری پایین: هزینه های مدیریت BlockFi به اندازه ۱٪ است. همچنین هیچ جریمه ای برای برداشت زودهنگام وجود ندارد و فقط یک هزینه برداشت در ماه وجود دارد.
  • تجارت بدون کارمزد: کاربران می‌توانند بدون هیچ کارمزدی بین ارزهای دیجیتال روی پلتفرم معامله کنند.

یک نقطه ضعف BlockFi این است که هزینه برداشت آن نسبتاً بالا است. با این حال، کاربران فقط یک بار در ماه آن را به جای هر برداشت پرداخت می کنند که می تواند هزینه را جبران کند.

۲- Nexo

Nexo

بهترین پلتفرم برای کاربرانی که نگران امنیت هستند.

توکن های پشتیبانی شده: همه توکن های اصلی و چندین ارز دیجیتال دیگر

هزینه های پلتفرم: هیچ

مزایای دیگر: بدون محدودیت سپرده، نرخ بهره رقابتی

در حالی که برخی از پلتفرم‌ ها فقط با چند ارز معامله می ‌شوند، Nexo بیش از ۲۰ واحد در ۲۰۰ قلمرو را پشتیبانی می ‌کند. این پلتفرم همچنین وام های کریپتو به کوچکی ۵۰ دلار ارائه می دهد که آن را برای وام گیرندگان قابل دسترس تر می کند. با این حال، جایی که Nexo بیش از همه در آن برجسته است، امنیت آن است. امکانات نکسو عبارتند از:

ذخیره سرد: Nexo وجوه خود را به صورت سرد نگه می دارد، به این معنی که آنها آفلاین بوده و از هکرها در امان هستند.

بیمه: تمامی حساب‌ های موجود در این پلتفرم تا سقف ۳۷۵ میلیون دلار بیمه شده ‌اند و از کاربران در صورت شکاف محافظت می ‌کنند.

پرداخت های روزانه: وام دهندگان می توانند در صورت تمایل هر روز وجوه خود را برداشت کنند و وام دهی را انعطاف پذیرتر می کنند.

پشتیبانی چندگانه: ارز فیات Nexo از ارزهای مختلف فیات پشتیبانی می کند و گزینه های وام بیشتری را برای مردم در سراسر جهان فراهم می کند.

همه این ویژگی‌ها این پلتفرم را به یکی از امن‌ ترین، منعطف‌ ترین و پرسودترین پلتفرم های وام ‌دهی ارز دیجیتال موجود تبدیل می‌ کند. این پلتفرم در حالی که برای وام دهندگان بهتر از وام گیرندگان است، در کل یک انتخاب عالی است.

۳- شبکه سلسیوس

بهترین برای وام گیرندگان

توکن های پشتیبانی شده: همه توکن های اصلی

هزینه های پلتفرم: هیچ

امتیازات دیگر: بدون محدودیت سپرده، برداشت انعطاف پذیر

شبکه سلسیوس، یکی از وام ‌پسندترین خدمات، ادعا می ‌کند که کمترین نرخ‌ های صنعتی را با تنها ۱ درصد دارد. این پلتفرم همچنین به وام دهندگان اجازه می دهد هر زمان که بخواهند برداشت کنند و همچنین هیچ کارمزدی ندارد. مزایای دیگر عبارتند از:

نرخ بهره پایین: نرخ ‌های بهره سلسیوس، جزو پایین‌ ترین نرخ‌ های موجود است که این پلتفرم را برای وام‌ گیرندگان بسیار مقرون‌ به ‌صرفه می ‌سازد.

گواهینامه ISO 27001: شبکه سلسیوس استانداردهای بالای بین المللی برای امنیت اطلاعات مورد نیاز برای انطباق با ISO 27001 را برآورده می کند.

بیمه: این کیف پول تا سقف ۱۰۰ میلیون دلار را بیمه می کند.

انواع وام انعطاف پذیر: شبکه سلسیوس با چندین ارز معامله می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد برای وثیقه کریپتو وام‌های نقدی بگیرند.

نرخ بهره پایین سلسیوس آن را به انتخاب بهتری برای وام گیرندگان نسبت به وام دهندگان تبدیل می کند، وام دهندگان همچنان می توانند از آن سود ببرند. به طور مشابه، فقدان نسخه دسکتاپ استفاده از آن را محدود می کند اما یک انتخاب کلی عالی باقی می ماند.

۴- بایننس

یکی دیگر از پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال و بهترین پلتفرم برای استفاده از چند ارز دیجیتال، بایننس است.

توکن های پشتیبانی شده: همه توکن های اصلی به اضافه بیش از ۱۰۰ ارز کوچکتر

کارمزدهای پلتفرم: کارمزد معاملات اسپات (نقطه ای)، برداشت و سپرده بر اساس ارز

مزایای دیگر: به روز رسانی منظم ارزش کوین، رابط کاربری آسان

بایننس ممکن است حتی برای مبتدیان نیز نامی آشنا باشد، زیرا بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان است. خدمات وام آن نیز به طور مشابه بزرگ است و بیشتر از هر جایگزین دیگری، از جمله برخی آلت کوین های کمتر شناخته شده، از ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی می کند. همچنین محدودیت سپرده و مزایای اضافی وجود ندارد، از جمله:

دو نوع وام: کاربران می توانند بین سپرده های ثابت و انعطاف پذیر یکی را انتخاب کنند که آزادی بیشتری را ارائه می دهد.

نرخ های بهره انعطاف پذیر: نرخ های بهره بسته به آخرین ارزش یک ارز متفاوت است و تضمین می کند که هر دو طرف منصفانه ترین معامله را دریافت کنند.

وام های فوری بایننس بدون تایید است، بنابراین تا زمانی که کاربران یک حساب کاربری داشته باشند، می توانند بلافاصله شروع به وام دادن و وام گرفتن کنند.

قابلیت استفاده بالا: بایننس در تمامی پلتفرم ها از جمله ویندوز، مک، iOS و اندروید قابل دسترسی است.

در حالی که بایننس از همه ارزهای دیجیتال اصلی پشتیبانی می کند، از ارزهای فیات پشتیبانی نمی کند و این موضوع کمی آن را محدود می کند. همچنین محدودیت‌ هایی برای زمان خروج کاربران وجود دارد، در حالی که بسیاری از گزینه‌ های جایگزین چنین محدودیتی ندارند.

۵- CoinLoan

بهترین پلتفرم وام دهی برای کاربرانی که به دنبال اعتماد و شفافیت هستند.

توکن های پشتیبانی شده: همه توکن های اصلی و چند ارز کوچکتر

هزینه های پلتفرم: هیچ

مزایای دیگر: برداشت نامحدود، تأیید سریع

تجربه نشان می دهد CoinLoan یکی از قدیمی ترین و پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال در این لیست است. این سرویس هزینه های واریز و برداشت صفر و یک رابط کاربر پسند ارائه می دهد. همچنین دارای ویژگی های:

مقایسه نرخ: کاربران می توانند نرخ ها را با سایر وب سایت ها مقایسه کنند و نشان دهند که چقدر رقابتی هستند.

امنیت بالا: CoinLoan امنیت را جدی می گیرد و دارای MFA، بیمه، ذخیره سرد و انطباق با CCSS است.

شرایط وام انعطاف پذیر: وام دهندگان و وام گیرندگان شرایط خود را از جمله طول وام، نرخ بهره و گزینه های بازپرداخت را تعیین می کنند.

دسترسی: اپلیکیشن موبایل CoinLoan، فرآیند ثبت نام سریع و رابط کاربری آسان، آن را به یکی از در دسترس‌ ترین پلتفرم‌ های وام ‌دهی رمزنگاری تبدیل کرده است.

CoinLoan حداقل الزامات سپرده حدود ۱۰۰ دلار و پایگاه کاربر محدودی دارد که کمی سودمندی آن را محدود می کند. با این حال، ویژگی های دیگر پلتفرم مذکور، این محدودیت را جبران می کند.

۶- Aave

بهترین برای وام دهی غیرمتمرکز

توکن های پشتیبانی شده: توکن های مبتنی بر اتریوم

هزینه های پلتفرم: هزینه های متغیر، بسته به پیچیدگی تراکنش

سایر امتیازات: بدون واسطه

Aave از این نظر که یک پلتفرم غیرمتمرکز است با سایر پلتفرم ها در لیست پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال متفاوت است. به جای قرار دادن خود در وسط تراکنش ها، از قراردادهای هوشمند مبتنی بر کد استفاده می کند تا وام دهی مستقیم همتا به همتا را امکان پذیر کند. قراردادهای هوشمند از بلاک چین برای تأیید تراکنش ها استفاده می کنند و کنترل، شفافیت و امنیت بیشتری را در فرآیند وام دهی ارائه می دهند. مزایای دیگر عبارتند از:

نرم افزار متن باز: این پلتفرم منبع باز است که منجر به بهبود امنیت جامعه می شود و به کاربران اجازه می دهد برنامه های خود را بر روی این سرویس بسازند.

محدودیت ناچیز: Aave هیچ محدودیتی برای سپرده گذاری یا دوره قفل ندارد، این محدودیت زمانی است که سرمایه گذاران نمی توانند دارایی های خود را بفروشند.

شفافیت: ممیزی های امنیتی شخص ثالث به صورت عمومی در دسترس است و وام دهی همتا به همتا بدون واسطه بسیاری از مسائل مربوط به اعتماد را برطرف می کند.

حاکمیت جامعه: از آنجایی که Aave کاملاً کاربر محور است، جامعه در مورد مسائل حاکمیتی رأی می دهد و به آنها کنترل بیشتری می دهد.

از آنجایی که Aave به قراردادهای هوشمند متکی است، فقط ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم را می پذیرد و کارمزدهای آن ممکن است گاهی بالا باشد. با وجود این نکات منفی، Aave یکی از بهترین گزینه ‌ها و یکی از پرسودترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال برای وام‌ دهی غیرمتمرکز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا