ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

آشنایی با چین لینک و نقش آن در رشد بلاکچین

بنابر گزارش تحقیقاتی که در روز چهارشنبه منتشر شد، این شرکت معتقد است که چین لینک در حال حاضر عمل اصلی رشد سرمایه قفل شده در حوزه اقتصاد غیر متمرکز (دیفای) است. بنابر DeFiLlama، در حال حاضر بیش از ۲۰۵ میلیارد دلار سرمایه در دیفای قفل شده که رشدی ۳۰۰ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

به گزارش وب سایت کریپتو پوتی‌تو، چین لینک را به عنوان «اوراکل» بلاکچین می‌شناسند، یعنی دستگاهی که داده‌های آنچین و آفچین را به هم متصل می‌کند. این به قراردادهای هوشمند اجازه می‌دهد تا بر اساس ورودی‌های دنیای واقعی عمل کنند و فقط به متغیرهای بلاکچین متکی نباشند. رشد این پلتفرم در سال گذشته بسیار چشمگیر بود و سرمایه قفل شده (TVL) آن از پایان ۲۰۲۰ و ۷ میلیارد دلار به این عدد خیره کننده رسیده است.

این گزارش به توانایی چین لینک برای اجرای قراردادهای هوشمند هیبریدی یا توافق‌های دیجیتال خود اجرایی و ضد دستکاری برای دسترسی امن و قابل تایید به داده‌های دنیای واقعی از طریق نودهای اوراکل مثل قیمت‌های بازار، زمان روز، وضعیت آب و هوا و مکان GPS اشاره کرده و آن را عواملی مهم در رشد دیفای معرفی کرده است.

رشد چین لینک

شرکت‌های بزرگی مثل Associated Press و AccuWeather در حال حاضر از چین لینک استفاده می‌کنند و با ارائه اطلاعات خود به قراردادهای هوشمند از آن درآمدزایی می‌کنند. لازم به ذکر است که هم اکنون بیش از ۱۱۰۰ پروژه در این شبکه فعالیت می‌کنند.

توکن بومی این بلاکچین، LINK، در حال حاضر رتبه ۲۲ با ارزش ترین ارز دیجیتال بازار را به خود اختصاص داده و مارکت کپ آن حدود ۷.۵ میلیارد دلار است. در سپتامبر سال گذشته، این شبکه با کاردانو همکاری کرد تا داده‌های این اوراکل را وارد قراردادهای هوشمند این بلاکچین کند.

با وجود مخالفت‌ها و کشمکش‌های بانک‌ها با حوزه ارز دیجیتال، Bank of America همواره یکی از حامیان این حوزه بوده است. در گزارشی که در اکتبر سال گذشته منتشر شد، این موسسه مالی اظهار داشت که «کریپتو در حال حاضر قابل نادیده گرفتن نیست.» البته این تغییر نگرش بسیار تندی نسبت به اظهارات مارس ۲۰۲۱ این نهاد است که در آن بیت کوین را «بیش از حد پر نوسان» خواهند و کارایی آن به عنوان ذخیره ارزش را زیر سوال برد.

حالا اما به نظر می‌رسد که این نهاد بیشتر به اکوسیستم گسترده تر کریپتو علاقه دارد و تمرکز خود را روی تکنولوژی کلی بلاکچین جمع کرده است. در بیانیه اکتبر این نهاد آمده:

بیت کوین مهم است ولی اکوسیستم ارز دیجیتال فرصت‌های بسیار بیشتری ارائه می‌کند.

منبع: cryptopotato

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا