دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید بیت کوین؛ بهترین روش برای خرید بیتکوین

راهنمای خرید بیت کوین نقشه آسانی برای افراد تازه‌کار و سرمایه‌گذاران مشتاق ارزدیجیتال است. وارد شدن به این معاملات فقط به یک حساب کاربری در صرافی ارزدیجیتال نیاز دارد! اگر چند مرحله ساده را طی کنید، به زودی صاحب سهمی در این بازار خواهید شد. بیت کوین رشد غیر قابل مهاری را در این سال‌ها تجربه کرده است و روز به روز سرمایه گذاران کنجکاو بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند. تحلیلگران بسیاری منتظر انفجار دوباره ارزش بیت کوین هستند، هرچند که توصیه می‌کنند با درصد کمی از سرمایه خود در این بازار مالی پر افت و خیز شرکت کنید.

وضعیت پیچیده تحریم‌ها علیه مبادلات مالی کاربران ایرانی، تجارت رمزارز‌ها در ایران را با چالش‌های بیشتری مواجه می‌کند. کاربران ازیک‌طرف باید لحظه‌به‌لحظه پامپ و دامپ ارز‌های دیجیتال را کنترل کنند و از طرف دیگر باید نگران امنیت دارایی خود باشند. آشنایی با راهنمای خرید بیت کوین تا حد زیادی این نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

روش های خرید بیت کوین

امکان خرید بیت کوین به روش‌های مختلف در سراسر جهان فراهم شده است. شما در بعضی از کشور‌ها با دردست‌داشتن کارت اعتباری خود می‌توانید به‌صورت حضوری یا استفاده از کارتخوان بیت کوین بخرید! به دلیل تنوع در روش های خرید بیت کوین، راهنمای خرید بیت کوین را بادقت بخوانید و به سه فاکتور کلیدی در زمان خرید بیت کوین توجه کنید.

  •     روش پرداخت: روش‌های پرداخت از کارت اعتباری تا پرداخت نقدی متفاوت است! هر روش پرداخت مزایا و معایب متفاوتی در زمینه میزان امنیت، حفظ حریم خصوصی، آسانی و کارمزد دارند. شما باتوجه‌به معیار‌های ذهنی خود و اولویت دادن به میزان بالای امنیت باید روش خرید بیت کوین را انتخاب کنید.
  •      نوع پلتفرم یا محل خرید بیت کوین: این بخش ارتباط زیادی با مکان جغرافیایی شما دارد. به‌هرحال اگرچه بیت کوین در این منع قانونی ندارد، اما قانونی هم برای حمایت از آن تصویب نشده است. انتخاب انواع صرافی‌های مختلف، کیف پول دیجیتال، مبادله همتا به همتا و خرید حضوری بیت کوین نشان‌دهنده میزان تنوع در این قسمت است.
  •   محل نگهداری بیت کوین: در مورد اینکه بیت کوین شما پس از خرید کجا ذخیره شود، این شما هستید که باید تصمیم بگیرد. اهمیت به حفظ حریم شخصی و مخفی نگه‌داشتن اطلاعات مالی برای بعضی از افراد اهمیت زیادی دارد. باتوجه‌به اولویت‌های ذهنی خود می‌توانید از انواع کیف پول بیت کوین استفاده کنید.

    روش‌های خرید بیت کوین در ایران از معامله در گروه‌های تلگرامی تا خرید از صرافی‌های ارزدیجیتال متفاوت است، اما راهی را انتخاب کنید که نگرانی‌های مالی شما را به حداقل برساند. اگر تازه‌کار هستید، عمق استرس معاملات رمز ارز‌ها برایتان قابل درک نیست. به همین دلیل سخت است متوجه اهمیت امنیت مبادلات در این شرایط حساس باشید. با این حال هیچ کسی تمایل ندارد زمانی که نگران دامپ بیت کوین است، همزمان نگران از دست رفتن کل سرمایه خود باشد.

کیف پول بیت کوین

حساب‌های بانکی محلی برای واریز پول، برداشت پول و نگهداری طولانی‌مدت سرمایه‌های ریالی شما هستند. کیف پول بیت کوین نیز همین نقش را در معاملات بین کوین دارد. در راهنمای خرید بیت کوین در قسمت‌های مختلف به کیف پول اشاره می‌شود، به این دلیل که شما به مکانی برای نگهداری بیت کوین خود نیاز دارید. تنوع کیف پول بیت کوین نیز مانند روش‌ های خرید بیت کوین متفاوت است. در این قسمت نیز باید کیف پول را باتوجه‌به اولویت‌های خود انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال در کیف پول سرد شما بدون اتصال به اینترنت به بیت کوین خود دسترسی دارید، اما در کیف پول گرم باید حتماً به اینترنت متصل باشید.

نظارت یا عدم نظارت بر تراکنش‌ها هم عامل مهمی در انتخاب بیت کوین است. یکی از دلایل ورود افراد به معاملات ارزدیجیتال ویژگی غیرمتمرکز بودن آن است. واضح است که این افراد از هر موقعیتی برای پنهان کردن مبادلات مالی خود استقبال می‌کنند. شما می‌توانید کیف پولی را انتخاب کنید که نیاز به تأیید شخص واسط نداشته باشد و بیت کوین خود را هر زمان به هر مکانی بفرستید. در مقابل این کیف پول، بسیاری از کیف پول‌های دیگر محدودیت‌هایی را برای معاملات اعمال می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، ممکن است قبل از ارسال بیت کوین از شما یک آدرس بخواهند یا لازم باشد چند روز برای اجازه برداشت صبر کنید. به‌هرحال انتخاب کیف پول بخش مهمی از راهنمای خرید است.

آموزش خرید بیت کوین در ایران

صرافی‌های ارزدیجیتال مقرون‌به‌صرفه هستند، رابط کاربری آسانی دارند و از همه مهمتر تا حد زیادی امنیت دارایی شما را تضمین می‌کنند. امنیت، اعتبار و حجم معاملاتی سه معیار مهم در انتخاب صرافی ارزدیجیتال است که والکس تمام این ویژگی‌ها را دارد. مراحل خرید بیت کوین از والکس به روش زیر است:

۱ – ثبت‌نام در سایت صرافی

اولین مرحله خرید بیت کوین از والکس ثبت نام در سایت است. ابتدا باید به آدرس سایت والکس https://wallex.ir/  مراجعه کنید و با یک ایمیل معتبر در سایت عضو شوید. دریافت پیام فعال‌سازی نشانه تایید ایمیل شما است.

۲ – احراز هویت

خرید بیت کوین از والکس به اطلاعات شخصی و اطلاعات مالی شما نیاز دارد. حساب بانکی باید حتما به نام فردی باشد که قصد معامله ارزدیجیتال دارد. در نهایت با یک عکس سلفی و تصویر واضحی از کارت ملی مرحله احراز هویت به پایان می‌رسد.

۳ – شارژ کیف پول

قدم مهم بعدی برای خرید بیت کوین از والکس شارژ ریالی کیف پول است. توجه داشته باشید که این قسمت به میزان هدف سرمایه‌گذاری شما بستگی دارد. به این مسئله دقت کنید که شارژ کیف پول در والکس باید از حساب بانکی ثبت شده در مرحله احراز هویت باشد.

۴ ـ خرید بیت کوین از والکس

پس از عضویت در سایت، احراز هویت و شارژ کیف پول، حالا نوبت به مرحله اصلی می‌رسد. در این مرحله شما به دو روش می‌توانید به خرید بیت کوین اقدام کنید. اولین گزینه این است که ثبت سفارش کنید و منتظر فروشنده بمانید. دومین گزینه این است که از خرید سریع بیت کوین در والکس استفاده کنید. با استفاده از روش دوم، بلافاصله کیف پول شما با بیت کوین شارژ می‌شود.

خرید بیت کوین از والکس به همین چهار فرایند ساده نیاز دارد. اگرچه ورود به بازار ارزدیجیتال با پیچیدگی‌ها و نگرانی‌هایی همراه است، اما صرافی‌ها تاحدامکان این مراحل را برای شما بهینه کرده‌اند.

با بیت کوین چه چیزهایی می‌توان خرید؟

ارز‌‌های دیجیتال و بیت کوین با سرعت غیر قابل مهاری در حال تغییر سازوکار تجارت و خرید در دنیا هستند. در ابتدا تصور این روز‌ها برای این رمز ارز محال بود، اما بیت کوین نشان داد که چیز محالی در این دنیا وجود ندارد. راهنمای خرید بیت کوین به شما کمک می‌کند تا زمانی که خرید کالا با بیت کوین در تمام دنیا امکان‌پذیر شد، شما مقداری بیت کوین در کیف پول خود داشته باشید. در حال حاضر در بعضی از کشور‌ها می‌توان بعضی با بیت کوین انواع بازی خرید، به سفر رفت و از خدمات آنلاین استفاده کرد.

منابع:

https://www.investopedia.com/articles/investing/082914/basics-buying-and-investing-bitcoin.asp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا