اخبار کسب و کارها

کدامیک را بخریم؟ پودر قهوه یا کافی میکس؟

برای تمامی افرادی که عاشق نوشیدن قهوه هستند، امتحان‌کردن آن در حالت‌های مختلف یکی از علاقه‌مندی‌ها برای آن‌ها محسوب می‌شود. بنابراین، نوشیدن قهوه ساده یا کافی میکس که یکی از فراورده‌های قهوه است، می‌تواند برای بسیاری از افراد لذت بخش باشد.

در این ‌بین توضیح دررابطه‌با این موضوع که فرق بین این ۲ نوشیدنی در چیست، می‌تواند سوال مهمی برای خیلی از کاربران باشد که آشنایی زیادی با قهوه ندارند، اما مایل به امتحان انواع این نوشیدنی هستند.

نوشته های مشابه

باید با این موضوع کنار آمد که عطر قهوه میزان استرس را در افراد کاهش می‌دهد و نشاط‌دهنده‌ای عالی برای سپری‌کردن فعالیت‌های روزمره است. در ادامه شما را بیشتر با انواع قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار آشنا می‌کنیم.

قهوه یا کافی میکس؟

قهوه یا کافی میکس، کدام بهتر است؟ در واقع پاسخ به این سوال می‌تواند کمی دشوار و سلیقه‌ای باشد، اما می‌شود به این موضوع اشاره کرد که محصولاتی مثل کافی میکس که یکی از زیرمجموعه‌های قهوه به‌حساب می‌آید، برای ایرانی‌ها طعم خوشایندی دارد. این طعم قهوه به‌دلیل ترکیبات اضافی مثل استفاده از شکرهای متنوع یا طعم‌دهنده‌های عالی از طرفداران زیادی برخوردار است.

معمولا با آمدن اسم قهوه، تلخی و دودی بودن آن بیشتر برای افراد تداعی می‌شود و باید گفت که ایرانی‌ها عاشق دسرها و نوشیدنی‌های شیرین هستند. بنابراین، تولید این فرآورده از نوشیدنی‌های کافئین‌دار، در ایران با استقبال خوبی روبه‌رو شد. شما می‌توانید خرید انواع کافی میکس را در فروشگاه‌های آنلاین معتبر با بهترین برندها انجام دهید.

تهیه این محصول برای نوشیدن، بسیار ساده و در دسترس است. این درحالی است که تهیه قهوه بسته به فرهنگ مردم هر کشور حتی آداب‌ورسوم خاص خودش را دارد. با این‌حال می‌توان گفت که کافی میکس یکی از در دسترس‌ترین محصولات قهوه است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

بهترین قهوه‌های دنیا

عطر و طعم قهوه‌ها معمولا بسته به مکانی که کشت می‌شوند، می‌تواند تغییر کند. با این‌حال بسیاری از قهوه‌ها در دنیا هستند که از معروفیت خاصی برخوردارند. این قهوه‌ها را اغلب با نام‌های قهوه ترک، عربی و یونانی می‌شناسید که نحوه درست‌کردن هرکدام متفاوت است.

باید گفت در تهیه یک قهوه خوب، خیلی از عوامل می‌تواند موثر باشد. عواملی مثل نوع دانه قهوه، نحوه رست‌کردن یا دودی کردن قهوه، نحوه دم کردن آن و بسیاری از موارد دیگر که بیشتر مربوط به آداب‌ورسوم یا سبک زندگی افراد می‌شود. اما این روزها محصولاتی مثل قهوه‌های فوری هم وارد بازار شده که طرفداران خاص خود را دارند و تنوع آن‌ها یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در انتخاب این نوشیدنی‌ها است.

محصولاتی مثل قهوه فوری گلد، قهوه فوری گلد برزیل، میکس کاپوچینو، انواع کافی میکس‌ها از این جمله قهوه‌ها محسوب می‌شوند. برای خرید انواع قهوه فوری هم می‌توانید به‌صورت آنلاین اقدام کنید و با بهترین برندها و طعم‌های این محصولات آشنا شوید. در این‌ صورت متوجه شده‌اید که کافی میکس ازجمله قهوه‌های فوری محسوب می‌شود که انواع آن در حالت کلاسیک با شکر قهوه‌ای تهیه می‌شود.

نحوه ساخت قهوه‌های فوری

قهوه‌های فوری در نیمه دوم قرن بیست به بازار اروپا و آمریکا عرضه شد. اما این رویداد بلافاصله با مخالفت جدی افرادی که عاشق قهوه بودند مواجه شد. آن‌ها معتقد بودند که تولید قهوه فوری کیفیت و طعم قهوه‌های ساییده شده دستی را ندارد.

قهوه‌های فوری شیره تبخیر شده عصاره دانه قهوه است که برای آماده‌شدن نیاز به قهوه‌جوش ندارند. تنها کافی‌است مقداری از آن را در آب جوش بریزید و با حل شدن، قهوه شما آماده نوشیدن می‌شود. این روزها تولید قهوه فوری با توجه به استفاده از فناوری‌های جدید به‌لحاظ کیفیت هیچ فرقی با قهوه‌های پودری ندارد و ازنظر طعم، در رقابت با نمونه‌های غیرفوری هستند.

قهوه‌های فوری به‌دلیل این‌که در معرض حرارت زیاد قرار می‌گیرند، مقدار زیادی از عطر و طعم خود را از دست می‌دهند. برای همین منظور در ترکیبات آن‌ها از شیر، شکر، شکلات، فندق و کارامل هم استفاده می‌شود.

مقدار کافئین در قهوه فوری و قهوه معمولی

براساس تحقیقات انجام شده، متخصصین به این نتیجه رسیده‌اند که میزان کافئین موجود در قهوه‌های فوری کم‌تر از قهوه‌های معمولی است. این درحالی خواهد بود که مصرف ۲ فنجان قهوه فوری با یک فنجان قهوه معمولی در کافئین برابری می‌کند. دقت کنید که به‌طور معمول ۵ یا ۶ ساعت طول می‌کشد تا کافئین از بدن خارج شود. به همین منظور استفاده از یک فنجان قهوه فوری در عصر توصیه می‌شود.

در خرید قهوه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید قهوه حتما دانه درشت‌های آن را انتخاب کنید، زیرا طعم در آن‌ها بیشتر است. اگر تمایل به خرید پودر قهوه دارید، برندی را انتخاب کنید که حروف AA روی بسته‌بندی آن درج شده باشد. این نشان‌دهنده استفاده از دانه قهوه درشت است.

قهوه را هیچ‌وقت ۲ بار نجوشانید، چراکه این‌کار باعث ازبین‌رفتن کیفیت و در اصلاح مردن قهوه می‌شود. از قهوه‌های تازه با رنگ تیره و تلخ استفاده کنید. هرچه قهوه تیره و تلخ‌تر باشد، کیفیت بهتری هم دارد. معمولا نمونه‌های تاریخ گذشته طعمی شبیه به آرد می‌دهند و کدر و روشن هستند.

برای جوشاندن قهوه از آب سرد استفاده کنید و آن را روی شعله ملایم قرار دهید. با این کار نوشیدنی شما کف‌دارتر شده و طعم بهتری خواهد گرفت.

شیوه دم‌کردن قهوه می‌تواند خواص آن را کم یا زیاد کند. به همین دلیل هم بسیاری از مردم در جهان آداب‌ورسوم خود را در درست‌کردن قهوه حفظ می‌کنند. هرچه قهوه بیشتر بجوشد، غلیظ‌تر شده و تیره‌تر می‌شود. پودر قهوه را باید به‌مدت یک‌ ماه مصرف کنید، در غیر این‌ صورت کیفیت خود را از دست می‌دهد.

جمع‌بندی

به‌دلیل علاقه زیاد به نوشیدن قهوه در دنیا، افراد بسیاری هستند که نوشیدن و تهیه یک قهوه مرغوب از دغدغه‌های آن‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل تولید و عرضه متنوع‌ترین دانه‌ها و فرآورده‌های کافئین در بازار بسیار رایج شده است. بهترین آن‌ها انواع قهوه‌های فوری و نسکافه است که طرز استفاده بسیار ساده‌ای دارند و خوش‌طعم هم هستند.

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که قهوه گلد تنها قهوه فوری محسوب می‌شود، درحالی‌که انواع میکس‌کاپوچینو و نسکافه هم نوعی قهوه فوری هستند که از مرغوبیت بالایی در بازار برخوردارند. این محصولات زیر مجموعه قهوه فوری، مطابق با انواع سلیقه‎‌ها تولید می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا