اخبار گوناگون

چگونه در خانه وسایل الکترونیکی کاربردی و جالب بسازیم ؟

اگر به کارهای برقی ، الکترونیکی و سر و کله زدن با قطعات الکتریکی علاقه دارید، جالب است که بدانید می توانید خیلی ساده و راحت ایده های خود را در خانه پیاده سازی و اجرا کنید.

فقط کافیست تا با کمی شناخت از قطعات الکتریکی و وسایل الکترونیکی مورد نظر خود، کارایی ها و نمونه های کاردستی ساخته شده با آن ها ، به ساخت پروژه های الکترونیکی عالی در خانه خود مشغول شوید.

نوشته های مشابه

می توانید با دیدن ویدئو های آموزشی و دیدن ایده های آموزش الکترونیک، مانند ساخت ماشین، تولید وسایل برقی و ایده های خاص برقی را بهتر بشناسید.

تماشای ویدئوهای مختلف در زمینه ساخت وسایل الکترونیکی، ترفند های جالب استفاده از قطعات الکترونیکی و ساخت مدارهای ساده برقی می تواند در این زمینه بسیار به شما کمک کند.

می توانید خیلی راحت در گوگل به جست و جو بپردازید و ایده ها و ترفند های مختلف ساخت وسایل الکترونیکی و اختراعات بی نظیر برقی را بهتر بشناسید.

مطمئنن تماشای ویدئو های مختلف در زمینه ساخت وسایل الکترونیکی می تواند به تشکیل ایده ها و خلاقیت ذهن شما نیز کمک کند.

ما در ادامه نیز چندین قطعه الکترونیکی معروف و کاربردی را به شما معرفی خواهیم کرد و چندین ایده و پروژه های ساختنی با آن ها را به شما معرفی می کنیم تا خودتان با عملکرد و نحوه استفاده از آن ها بیشتر آشنا شوید.

  • آرمیچرها یا موتور دی سی

موتورهای دی سی کوچک که به آن ها آرمیچر نیز گفته می شود، یکی از بهترین وسایل الکترونیکی موجود در خانه اکثر ما هستند.

حنما باید بدانید که بیشتر ماشین های اسباب بازی و وسایل چرخشی ساده از این قطعه الکترونیکی استفاده می کند می کنند.

شما نیز می توانید برای اجرای ایده های خلاقانه مد نطر خود از این وسیله جالب و کاربردی استفاده کنید.

می توانید با موتوهای دی سی انواع و اقسام کاردستی الکترونیکی را درست کنید و از ایده های خلاقانه الکتریکی خود لذت ببرید.

می توانید با آن ها موتورسیکلت، ماشین اسباب بازی، هواپیما ، قایق و بسیاری از وسایل سرگرم کننده دیگر را درست کنید.

حتی می توانید برای پروژه های علمی، ساخت ماکت، ساخت ربات های ساده، ساخت ابزار، وسایل مفید و بسیاری از چیزهای کاربردی دیگر از این قطعه الکترونیکی ساده استفاده کنید.

موتور های دی سی با مقدار ولتاژ و جریان های متفاوتی در بازار در دسترس هستند و بسته به نوع کار خود، می توانید هر یک از آن ها را که لازم دارید، انتخاب کنید.

همچنین جالب است که برای راه اندازی اکثر آن ها به چیزهای زیادی نیاز ندارید و فقط با یک باتری ۳ تا ۹ ولت ، مقداری سیم و برخی از چیزهای دیگر قادر خواهید بود تا موتورهای دی سی ۳ تا ۹ ولت را راه اندازی کنید.

  • چراغ های ال ای دی

یکی دیگر از بهترین وسایل ساخت کاردستی های خلاقانه و جالب الکترونیکی، لامپ های کوچک ال ای دی هستند که نقطه مناسبی برای آموزش الکترونیک به نظر می رسد.

این چراغ های ساده و عالی در بسیاری از پروژه های مختلف الکترونیکی به شما کمک خواهند کرد.

شما می توانید با آن ها مدار های هشدار دهنده بسازید، یا اینکه می توانید از ساخت چراغ خواب های شیک و جذاب، لامپ رقص نور و بسیاری از ایده های خلاقانه و ساده دیگر لذت ببرید.

ولتاژ قابل مصرف ال ای دی ها معمولا ۲ ولت به بالا است، پس می توانید با یک باتری کوچک نیز آن ها را روشن کنید و از یک تجربه الکترونیکی عالی بهره ببرید.

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، می توانید با جست و جو در گوگل ایده های خلاقانه و بی نظیر ساخت وسایل الکترونیکی را مشاهده کنید و خودتان با ترفند های متنوع ساخت وسایل جذاب برقی بیشتر آشنا شوید.

  • آردوینو

بردهای الکترونیکی آردوینو نیز یکی از بهترین و کارآمد ترین قطعات الکتریکی هستند که حتی برای هوشمند سازی و ساخت مدار های هوشمند نیز عالی می باشند.

این تک بردهای میکروکنترلر در اصل دارای پایه های ورودی و خروجی هستند و شما می توانید نسبت به تعریف خود در حافظه آن ها ، عملکرد و نوع اقدامات هوشمند آن ها را برنامه ریزی کنید.

می توانید خیلی راحت با اجرای فرمان های ۰ و ۱ در خروجی های این برد الکترونیکی، بسیاری از قطعات هوشمند دیگر را کنترل کنید.

مطمئنن برای استفاده از برد های آردوینو نیز به آموزش نیاز خواهید داشت و همانطور که گفتیم، می توانید با سرچ در گوگل بسیاری از ویدئو های آموزشی را در این زمینه مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا