اخبار گوناگون

۵ روش اصلی کسب درآمد از ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها چند سالیست که سرمایه گذاران بسیار زیادی را جذب خود کرده اند. موج سرمایه گذاران جدید با شروع دوره ها یا سایکل های جدید بیت کوین پس از هاوینگ وارد بازار ارز دیجیتال می شوند چرا که قیمت ها در این دوره افزایش چشم گیر پیدا می کنند.

متاسفانه اکثر این سرمایه گذاران در نهایت با ضرر از بازار خارج می شوند و نمی توانند سودی از آن کسب کنند که علت آن بیشتر مربوط به نداشتن تجربه و دانش کافی از این بازار است. در واقع بسیاری از افراد بدون کسب اطلاعات کافی از بازار ارز دیجیتال شروع به ترید ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در آنها می کنند که در اغلب موارد باعث شکست و ضرر آن فرد می شود.

نوشته های مشابه

 بنابراین بهترین کار قبل از ورود به این بازار پر نوسان گذراندن یک دوره آموزش ارز دیجیتال است که تمامی نکات و مباحث لازم برای ترید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در آن را آموزش داده باشد. یکی از دوره هایی که به شما پیشنهاد می شود دوره پکیج آموزش جامع کهکشان ارز دیجیتال از وبسایت داناپ است که تقریبا تمامی مباحث مورد نیاز را به شما آموزش داده است.

حالا فرض می کنیم که شما یک پکیج ارز دیجیتال را تهیه و تا پایان مشاهده کرده اید و آشنایی کافی به این بازار دارید. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا بهترین روش های کسب درآمد از رمزارز ها را به شما معرفی کنیم تا به انتخاب خود از یک یا چند روش آن برای کسب درآمد و سود از این بازار استفاده کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

  • ترید ارزهای دیجیتال

اولین روشی که برای کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال به ذهن می رسد ترید ارزهای دیجیتال است. شما در این روش باید با استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال و حتی تحلیل سنتیمنتال بهترین موقعیت های ورود به بازار و خروج از آن را شناسایی کنید و ارز دیجیتال مورد نظر را خرید و فروش کنید.

شما برای کسب درآمد از این روش حتما باید به تحلیل تکنیکال تسلط کافی داشته باشید و با استفاده از روش هایی مثل پرایس اکشن (Price Action) چارت قیمتی را تحلیل و بررسی کنید و نقاط ورود و خروج معاملات خود را استخراج کنید.

به طور کلی ترید ۳ نوع مختلف دارد که عبارت اند از ترید اسکالپ (Scalp trading)، ترید روزانه (Daily trading) و ترید سوئینگ (Swing trading) که در ادامه به طور مختصر آنها را معرفی خواهیم کرد.

ترید اسکالپ (Scalp trading) : این نوع از ترید از نظر زمانی بسیار کوتاه است. شما در این نوع ترید پوزیشن خود را حتی می توانید در عرض چند ثانیه یا دقیقه ببندید. هدف از این نوع ترید گرفتن سود از نوسانات ریز بازار است که می توان آن را در بازارهای فیوچر یا همان بازارهای اهرم دار نیز به کار گرفت و به کمک اهرم سود را افزایش داد.

ترید روزانه (Daily trading) : در این نوع ترید شما پوزیشن خود را حداقل یک روز یا همان ۲۴ ساعت باز نگه می دارید. در این نوع ترید می توان به روش اسپات و فیوچر عمل کرد. به این معنی که هم می توانید یکسری ارزهای دیجیتال را به صورت اسپات یا بدون اهرم خریداری کنید و یک الی چند روز در کیف پول خود نگه دارید و سپس در موقعیت مناسب بفروشید و هم می توانید یک پوزیشن خرید یا فروش در بازار فیوچر با یک اهرم مناسب باز کنید و پوزیشن خود را برای یک الی چند روز باز نگه دارید.

ترید سوئینگ (Swing trading) : این ترید از نظر زمانی از دو مدل قبلی طولانی تر است. در ترید سوئینگ شما باید به خوبی کف های قیمتی را شناسایی کنید و بعد از خرید ارز دیجیتال مورد نظر حداقل چند روز و یا هفته تا دستیابی به موقعیت خروج مورد نظر صبر می کنید. قطعا زمانی که از این روش استفاده می کنید باید مهارت خوبی در شناسایی کف ها و سقف های قیمتی در تایم فریم روزانه داشته باشید و بتوانید روند بلند مدت را پیش بینی کنید. پوزیشن شما در ترید سوئینگ می تواند تا ماه ها باز باشد و چون خرید به صورت اسپات انجام می شود بنابراین نگرانی هم از نظر لیکوئید شدن و موارد این چنینی وجود نخواهد داشت.

  • استیکینگ (Staking)

روش دیگری که می تواند در برخی مواقع سودآور باشد استیک کردن ارزهای دیجیتال است. برخی از ارزهای دیجیتال مثل کاردانو قابل استیک کردن هستند و شما می توانید بعد از خرید مقداری از این ارزهای دیجیتال، آنها را در کیف پول مخصوص یا در یک محل مشخص فریز کنید و یک سود مشخص سالیانه از آن دریافت کنید. البته الزامی به نگهداری رمزارزها به مدت یک سال وجود ندارد و بر اساس قوانینی که هر یک از ارزهای دیجیتال قابل استیک دارند، شما می توانید بعد از مدتی دارایی خود را به همراه سود برداشت نمایید.

یکی از مهم ترین ریسک ها در این روش نوسانات بازار است. به این معنی که اگر شما به عنوان مثال ۱۰۰۰ عدد از یک ارز دیجیتال را با قیمت ۱ دلار خریداری کنید و برای سود ۱۵ درصد سالیانه آن را استیک کنید، اگر قیمت این ارز بعد از یکسال حداقل همان ۱ دلار باقی مانده باشد شما ۱۵۰ دلار سود واقعی بدست می آورید. اما در اغلب اوقات به دلیل نوسانات قیمتی، ارزش کل دارایی شما نوسان می کند و محاسبات شما را برهم می زند.

به طور کلی این روش برای افرادی که به دنبال هولد ارز دیجیتال هستند و می خواهند یک ارز دیجیتال را برای بلند مدت نگهداری کنند، بسیار کار مناسبی است چرا که می توانید تعداد بیشتری از آن ارز دیجیتال را در طول زمان بدست آورید.

  • بازی های بلاک چینی (Play to earn games)

در سالی که گذشت صدها پروژه بازی های بلاک چینی ساخته شدند که تعداد کمی از آنها موفق بودند. یکی از محبوب ترین آنها بازی اکسی اینفینیتی (Axie infinity) است که در آن با خرید حداقل ۳ اکسی می توانید بازی را شروع کنید. در این بازی اگر ماهر شوید و برای آن زمان بگذارید واقعا می تواند درآمد خوبی برای شما داشته باشد. درآمد حاصل از این بازی با رمزارز SLP به شما داده می شود که می توانید آن را مانند دیگر ارزهای دیجیتال در مارکت های مختلف بفروشید و تبدیل به پول کنید.

بیشتر پلیرهای این بازی در کشور فیلیپین قرار دارند و برخی از آنها ماهیانه تا چندین هزار دلار از این بازی درآمد کسب می کنند! بنابراین اگر بتوانید ترفندهای این بازی و نحوه گذراندن مراحل و پیروز شدن در مبارزات را بیاموزید، می توانید درآمدهای خوبی از این بازی داشته باشید.

بازی های بلاک چینی بسیار دیگری هم وجود دارند که قطعا در آینده می توانند گزینه های مناسبی برای بازی و کسب درآمد باشند و به طور کلی می توان آینده بسیار روشنی را برای این بخش از بازار ارزهای دیجیتال متصور بود.

  • خرید و فروش و طراحی NFT

یکی دیگر از روش های کسب درآمد در حوزه کریپتوکارنسی، خرید و فروش NFT است. شما در این روش با شناسایی پروژه های با پتانسیل بالا و خرید NFT آنها می توانید سودهای چشم گیری را بدست آورید. همچنین اگر شما یک گرافیست حرفه ای هستید، می توانید خودتان دست به کار شوید و مجموعه NFT خود را طراحی و عرضه کنید. بهترین پلتفرم برای عرضه NFT وبسایت Opensea می باشد که بیشترین حجم خرید و فروش NFT در آن جریان دارد.

  • متاورس (Metaverse)

متاورس به طور حتم یکی از واژه های ترند چند سال اخیر بوده است. از زمانی که فیس بوک به متا (Meta) تغییر نام داد، تمامی پروژه های کریپتوکارنسی که در حوزه متاورس فعال بودند با رشدهای چشم گیر مواجه شدند. شما در متاورس می توانید با خرید زمین و دارایی ها مختلف و سپس فروش آنها کسب درآمد کنید. این دارایی ها در متاورس به صورت NFT هستند و شما می توانید با خیالی آسوده آنها را در کیف پول خود ذخیره و نگهداری کنید. به طور کلی حوزه متاورس بسیار آینده دار خواهد بود و سرمایه گذاری صحیح در آن می تواند سودهای قابل توجهی را برای شما به همراه داشته باشد.

جمع بندی

ما در این مقاله ۵ روش برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال را به شما آموزش دادیم و حالا شما می توانید با یادگیری کامل هر کدام از این بخش ها به فعالیت در آن حوزه بپردازید. یادگیری و تمرین و گذراندن یک دوره آموزش ارز دیجیتال قبل از ورود به این بازار بسیار ضروری است. اگر حتی قصد هزینه کردن برای خرید یک پکیج ارز دیجیتال را ندارید، می توانید با مشاهده ویدئوهای انگلیسی رایگانی که در یوتیوب منتشر شده دانش خود را افزایش دهید و بخش های مختلف از جمله تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل سنتیمنتال را بیاموزید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا