اخبار گوناگون

آینده معاملات با تریدینگ ویو

تریدینگ ویو (TradingView)، پلتفرم محبوب تریدرها برای تحلیل تکنیکال است که قابلیت تبدیل شدن به پلتفرم شماره یک در دنیا را دارد. موفقیت در بازارهای مالی به استفاده از چارت های قیمتی دقیق و ابزارها و اندیکاتورهای مختلف وابسته است و تریدینگ ویو قوی ترین پلتفرم در این زمینه، همه امکاناتی را که یک تریدر به آن نیاز دارد، یکجا در خود جمع کرده است اما به نظر شما آینده معاملات با تریدینگ ویو چگونه خواهد بود؟

بازار فارکس در بستر پلتفرم تریدینگ ویو

نوشته های مشابه

سایت تریدینگ ویو به آدرس https://www.tradingview.com، پلتفرمی برای همه معامله گران در انواع مختلف بازارهای مالی در دنیا است. نمادهای معاملاتی ارائه شده در این پلتفرم بسیار زیادند و همه بازارهای مالی از جمله فارکس، سهام، اوراق قرضه، معاملات آتی، ارزهای دیجیتال، شاخص ها و … را پوشش می دهد.

تریدینگ ویو را می توانید روی کامپیوتر خود نصب کرده یا از اپلیکیشن آن در موبایل‌تان استفاده کنید. علاوه بر این نسخه تحت وب آن هم برای کسانی که علاقه‌ای به نصب نرم افزار ندارند، فراهم شده است.

هم اکنون استفاده از امکانات این سایت بی نظیر در اختیار همه قرار دارد و شما می توانید با ثبت نام رایگان در تریدینگ ویو از انواع چارت ها و ابزارهای مختلف آن برای تحلیل تکنیکال استفاده کنید اما خب قبل از آن باید بدانید قصد فعالیت در کدام یک از بازارهای مالی را دارید.

اگر ورود به بازار جفت ارزهای فارکس را در برنامه های خود قرار داده اید، می توانید همزمان با آموزش تریدینگ ویو از آموزش رایگان فارکس هم استفاده کرده تا بتوانید اطلاعات و دانش خود را از صفر به حد مطلوبی برسانید.

بازار فارکس یکی از پربازده ترین و کم ریسک ترین بازارهای مالی در جهان است که روزانه معامله گران بسیاری در سرتاسر دنیا به معامله کردن جفت ارزهایی مثل  EUR/USD(یورو/ دلار) در آن می پردازند. اگر دقت کرده باشید ما از نام جُفت ارز استفاده کردیم چون در فارکس ارزش ارزها در برابر یکدیگر سنجیده می شود.

بازار تبادل ارزهای خارجی یا فارکس، بزرگترین بازار مالی دنیا از نظر حجم معاملات و انتخاب شماره یک بسیاری از تریدرهای حرفه ای در دنیاست.

شما می توانید با استفاده از آموزش فارکس (مراجعه شود به https://amoozesh-boors.com/fa/methods) در بستر پلتفرم تریدینگ ویو وارد امن ترین بازار دنیا بشوید و با حرفه ای شدن در این بازار به کسب درآمد دلاری از آن مشغول شوید.

نحوه کار با تریدینگ ویو

بعد از ساخت اکانت تریدینگ ویو می توانید از اکثر امکاناتی که به صورت رایگان در این سایت قرار دارد استفاده کرده و کار تحلیل تکنیکال را با استفاده از چارت های قیمتی این سایت انجام دهید.

البته برای استفاده از بعضی امکانات آن مثل قرار دادن بیش از سه اندیکاتور به صورت همزمان در چارت قیمت یا نمایش دو چارت در یک صفحه، باید با پرداخت هزینه، یکی از اکانت های pro را بخرید ولی این کار لزومی ندارد چون شما به راحتی می توانید از همه اندیکاتورهای موجود در این سایت با استفاده از دانش و سواد معامله گری خود به صورت جداگانه استفاده کنید و نیازی به خرید اکانت وجود ندارد.

برای شروع کار با تریدینگ ویو، ابتدا با استفاده از گزینه Chart‌ در سایت وارد پنل تحلیلی آن شده و نام نماد معاملاتی مورد نظر خود را در قسمت بالا و سمت چپ صفحه جستجو کنید. با انتخاب نماد دلخواه‌تان می توانید از نمودار قیمت آن در تایم فریم های مختلف استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از پنل اندیکاتورها که در بخش بالای صفحه قرار دارد، اندیکاتور مورد نظر خود را انتخاب کرده تا روی چارت قرار بگیرد. علاوه بر این، در این بخش کاربران زیادی اندیکاتورهای ترکیبی خود را ساخته و قرار داده اند. در صورت نیاز می توانید تحلیل کردن با اندیکاتورهای دیگران را نیز تست کنید.

امکانات بیشماری در منوهای تریدینگ ویو قرار دارد که می توانید از اکثر آن ها استفاده کنید. اما آیا این سایت تحلیلی با امکانات بیشمارش ممکن است در آینده جایگزین تمام پلتفرم های معاملاتی دیگر شود؟

نقش تریدینگ ویو در آینده بازارهای مالی

  

تریدینگ ویو هم اکنون با داشتن بیشترین ابزارها و اندیکاتورها در بین سایر پلتفرم های معاملاتی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و پیشبینی می شود در آینده امکانات بیشتری به آن اضافه شود. به احتمال قریب به یقین پلتفرم تریدینگ ویو در آینده جایگزین بسیاری از پلتفرم های تحلیلی و معاملاتی دیگر می شود. در ادامه مهم ترین دلایل این انتخاب را با همدیگر بررسی می کنیم.

  1. به دلیل دارا بودن اکثر نمادهای معاملاتی بسیاری از تریدها از آن استفاده می کنند.
  2. تریدرها دیگر مجبور نیستند در صورت انتخاب دو بازار مالی متفاوت از دو پلتفرم تحلیلی جداگانه استفاده کنند و مستقیما از تریدینگ ویو برای دسترسی به نمادهای معاملاتی خود استفاده می کنند.
  3. در بعضی از بروکرهای بزرگ این امکان به وجود آمده است که تریدرها اکانت خود در بروکر را به تریدینگ ویو وصل کنند تا بتوانند مستقیما از طریق پلتفرم تریدینگ ویو دستور خرید و فروش خود را صادر کنند.
  4. ساخت جامعه و شبکه ای از تریدرها، خصوصیتی است که فقط در پلتفرم تریدینگ ویو به شکلی قوی و منظم وجود دارد و باعث شده بسیاری از افراد مبتدی به خاطر استفاده از تجارب دیگران از این پلتفرم استفاده کنند.
  5. امکانات معامله با پول مجازی که در بروکرهای فارکس از طریق ثبت نام در حساب آزمایشی یا دمو قابل دسترسی است، در تریدینگ ویو هم با نام معاملات کاغذی (Paper Trading) وجود دارد. این ویژگی باعث جذب بسیاری از تریدرهای مبتدی به این پلتفرم می شود چون همه بروکرها و صرافی ها امکان معاملات آزمایشی را در اختیار کاربران قرار نمی دهند.
  6. دسترسی به اخبار مهم اقتصادی از ویژگی هایی است که باعث شده تریدینگ ویو علاوه بر تحلیل تکنیکال، در بخشی از تحلیل فاندامنتال هم استفاده شود.
  7. امکان نوشتن اسکریپت و به اشتراک گذاشتن آن و استفاده از اسکریپت های دیگران در تحلیل تکنیکال، یکی دیگر از مزیت هایی است که به دلیل شبکه گسترده کاربران تریدینگ ویو، در هیچ پلتفرم دیگری وجود ندارد.
  8. امکان شخصی سازی تنظیمات به صورت پیشرفته، ذخیره آسان تحلیل ها و تعداد زیاد اندیکاتورها و ابزارهای تحلیلی، از دیگر مزیت های تریدینگ ویو در مقایسه با سایر پلتفترم های معاملاتی و تحلیلی است.

اگر تریدینگ ویو این امکان را به وجود بیاورد که تمام بروکرها و صرافی ها در دنیا به آن وصل شوند می تواند به عنوان پلتفرمی بی رقیب که هم امکان تحلیل در آن وجود دارد و هم امکان معامله کردن، به کار خود ادامه دهد. به نظر می رسد آینده معاملات با تریدینگ ویو، به علت قرارگیری همه امکانات در یک پلتفرم، بسیار ساده تر خواهد شد.

منبع: https://amoozesh-boors.com/fa/article/forex

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا