ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

کیف پول‌ دیجیتال چیست؟

شاید هر بار که واژه کیف پول دیجیتال را در حوزه ارزهای دیجیتال شنیده اید این سوال برایتان پیش آمده که این کیف پول‌ها چگونه عمل می‌کنند و هدف از نگه‌داری و حتی ساخت آنها چیست. لازم است بدانید که کیف پول‌های دیجیتالی یکی از کلیدی‌ترین ابزارها در معاملات و سرمایه گذاری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال است که امروزه رو به فراگیر شدن گام برمی‌دارند. در ادامه با فیما چارت همراه باشید تا علاوه بر پاسخ به این سؤال‌ها به معرفی تعدادی از بهترین کیف پول‌های دیجیتالی بپردازیم.

آشنایی با کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول دیجیتالی چیست؟

یک کیف پول نرم‌افزاری است که کلیدهای عمومی و خصوصی مرتبط با بلاک چین را در خود نگه می‌دارد. از این کلیدها برای ارسال و دریافت داده‌های دیجیتالی در بلاک چین و ردیابی مانده‌حساب ارزهای دیجیتالی استفاده می‌شود. اگر شما بخواهید بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگری را استفاده کنید حتماً به یک کیف پول دیجیتالی نیاز خواهید داشت.

این کیف پول‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

میلیون نفر از مردم جهان از کیف پول‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند، اما سردرگمی های زیادی در رابطه با این کیف پول‌ها در میان جامعه ارزهای دیجیتال وجود دارد. برخلاف کیف پول‌های معمولی، کیف پول‌های دیجیتالی هیچ مقدار ارز فیزیکی را در خود جای نمی‌دهند. در واقع ارزهای دیجیتالی در هیچ کجا و به هیچ صورت فیزیکی‌ای نگه‌داری نمی‌شوند. تمام اطلاعات موجودیت آنها و تراکنش‌ها بر روی بلاک چین ذخیره می‌گردد.

Private-key

کیف پول‌های ارزهای دیجیتالی معمولاً نرم‌افزارهایی هستند که کلیدهای عمومی و خصوصی شمارا در خود نگه‌داری می‌کنند و در واقع رابط میان شما و بلاک چین‌های مختلف هستند؛ از همین رو کاربر می‌تواند مقدار ارز موجود خود را برسی کند، پول ارسال یا دریافت کند و دیگر عملیات‌های مرتبط را با آن به انجام برساند. وقتی‌که فردی به شما بیت کوین یا هر نوع ارز دیجیتالی دیگر می‌فرستد درواقع مالکیت این ارزها را به کیف پول شما انتقال می‌دهد. به‌منظور ارسال ارز دیجیتال، کلیدهای خصوصی‌ای که در کیف پول شما ذخیره‌شده‌اند باید با آدرس‌های عمومی‌ای که به ارزهای شما مرتبط است همخوانی داشته باشند. در این میان هیچ‌گونه انتقال فیزیکی از ارزها صورت نمی‌پذیرد. تراکنش به‌صورت گزارشی از تراکنش بر روی بلاک چین انجام می‌شود و شما آن را در تغییر مانده‌حساب ارزهای دیجیتالی خود در کیف پولتان مشاهده می‌کنید.

انواع مختلف کیف پول‌های دیجیتالی

چندین نوع از این کیف پول‌ها با روش‌های مختلف در ذخیره‌سازی و دسترسی به ارزهای دیجیتال وجود دارند. کیف پول‌ها را می‌توان در سه دسته‌ی، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاغذی دسته‌بندی نمود. نوع نرم‌افزاری نیز می‌تواند به‌صورت برنامه‌ای روی رایانه و لپ‌تاپ‌های (دسکتاپ) شما، تلفن همراه یا به‌صورت آنلاین باشند.

دسکتاپ: در این نوع، شما با دانلود کیف پول و نصب آن بر روی رایانه و لپ‌تاپ خود می‌توانید از آن استفاده نمایید. این کیف پول‌ها تنها می‌توانند از یک سیستم مشخص اجرا شوند که این سیستم همان سیستمی است که آن را دانلود نموده است. این نوع از کیف پول‌ها دارای امنیت بالایی هستند ولی در صورت ویروسی شدن یا هک شدن کامپیوتر شما، احتمال از دست رفتن سرمایه‌ها وجود دارد.

آنلاین: این کیف پول‌ها در بستری آنلاین اجرا می‌شوند و می‌توان از آنها با هر دستگاهی و در هرجایی به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید. باوجوداینکه، دسترسی به این کیف پول‌ها راحت است، اما کلیدهای خصوصی شما به‌صورت آنلاین و توسط برنامه‌های شخص ثالث ذخیره می‌گردند که از همین  رو در مقابل دزدی‌ها و حملات هکرها آسیب هستند.

موبایل: کیف پول‌هایی که روی تلفن‌ها همراه شما اجرا می‌شوند بسیار کاربردی هستند و می‌توان در هرجایی، ازجمله مغازه‌ها، از آنها استفاده نمود. این برنامه‌ها معمولاً با حجم کمتر و کاربری ساده‌تر نسبت به نمونه‌های دسکتاپی طراحی می‌شوند چراکه فضای روی تلفن‌های همراه محدودتر است.

سخت‌افزاری: این کیف پول‌ها ازاین‌جهت که کلیدهای خصوصی افراد را در بستری سخت‌افزاری نگه‌داری می‌کنند، با نمونه‌های نرم‌افزاری تفاوت دارند. این کیف پول‌ها اطلاعات تراکنش‌ها را به‌صورت آنلاین دریافت می‌کنند ولی ذخیره اطلاعات به‌صورت آفلاین صورت می‌گیرد که به نسبت موجب افزایش ایمنی آنها می‌شود.

کیف پول‌های سخت افزاری با انجام رابط‌های کاربری تحت وب سازگاری دارند و از بسیاری از ارزهای دیجیتالی نیز پشتیبانی می‌کنند که بیشتر به نوع ارزها و رابط کاربری مورد استفاده شما مرتبط است. کاربران به‌راحتی با وصل کردن دستگاه به یک رایانه متصل به اینترنت و وارد کردن رمز می‌توانند ارزهای خود را انتقال داده و تائیدیِ آنها را دریافت کنند. کیف پول‌های دیجیتالی درعین‌حال که با آفلاین نگه‌داشتن پول‌ها امنیت را برای شما به همراه دارند، به‌راحتی نیز انتقال ارزها را فراهم می‌کنند.

کاغذی: این‌گونه کیف پول‌ها به‌راحتی قابل‌استفاده هستند و امنیت فوق‌العاده بالایی را نیز به شما می‌دهند. از روی نام این‌گونه کیف پول‌ها می‌توان حدس زد که آنها کلیدهای خصوصی شما هستند که روی کاغذ چاپ‌شده‌اند، اما این کیف پول‌ها درواقع نرم‌افزارهایی هستند که برای تولید امن چندین کلید و چاپ آنها روی کاغذ به‌کار می‌روند. استفاده از این نوع کیف پول‌ها نیز بسیار آسان است. انتقال ارزهای مختلف به کیف پول کاغذی شما به‌وسیله آدرس‌های عمومی‌ای صورت می‌گیرد که روی کیف پول کاغذی مشخص‌شده‌اند. به‌علاوه درصورتی‌که بخواهید این ارزها را خرج کنید، تنها کافی است که آنها را از روی کیف پول کاغذی به کیف پول نرم‌افزاری انتقال دهید.  این کار که به‌اصطلاح «وایپ» گفته می‌شود را می‌توان به‌صورت دستی و با واردکردن کلیدهای دیجیتالی انجام داد و هم با اسکن کردن کیوآرکد روی کیف پول.

آیا کیف پول‌ها دیجیتالی امن هستند؟

امنیت این کیف پول‌ها دارای درجه‌بندی‌های مختلفی است. میزان امنیت آنها به نوع کیف پول مورداستفاده و ارائه‌دهنده سرویس شما بستگی دارد. یک سرور تحت وب به نسبت نمونه‌های آفلاین از امنیت کمتری برخوردار است. کیف پول‌ها آنلاین در معرض خطرات گسترده‌تری قرار دارند که به‌واسطه آنلاین بودنشان می‌توانند طعمه مناسبی برای هکرها تبدیل شوند. کیف پول‌های آفلاین، اما، توسط هکرها هک نمی‌شوند چراکه دسترسی به اینترنت برای آنها محدود است و به هیچ سازنده‌ی شخص ثالثی نیز مرتبط نیستند.

با اینکه تجربه نشان داده کیف پول‌های آنلاین نسبت به حملات هکرها آسیب‌پذیری بیشتری دارند، اما لازم است تا اقدامات امنیت مناسب در ارتباط با تمام کیف پول‌ها در نظر گرفته شود. به یاد داشته باشید صرف‌نظر از نوع کیف پول مورداستفاده، از دست دادن کلیدهای خصوصی شما یعنی از دست دادن پولتان. درعین‌حال اگر پول خود را به فردی اشتباه بفرستید یا هک شوید، هیچ راهی برای ادعای از دست دادن پول و برگشت تراکنش وجود ندارد. از همین رو باید بسیار محتاطانه عمل کنید.

از کیف پول خود پشتیبانی بگیرید. تنها مقدار کمی از ارزهای خود را که روزانه از آنها استفاده می‌کنید به‌صورت آنلاین نگه‌دارید کنید. بیشتر آنها را در محیطی با امنیت بسیار بالا و بر روی رایانه یا تلفن همراه خود نگه‌دارید. گزینه‌های تهیه نسخه‌های پشتیبان از صندوق‌های آفلاین یا کیف پول‌های کاغذی یا یو اس بی ها را می‌توان به روش‌هایی ازجمله «لجرنانو» انجام داد؛ با این کار می‌توانید کیف پول‌های خود را از نقص‌های رایانه‌ای احتمالی مصون دارید و در صورت وقوع، کیف پول خود را بازیابی کنید. اگرچه این کار مانع هکرهای سمج نخواهد شد؛ درواقع شما با انتخاب کیف پول‌های آنلاین، ریسک همیشگی هک شدن را به جان خریده‌اید.

نرم‌افزارهای خود را به‌روز کنید. با به‌روز کردن نرم‌افزارهای خود، همیشه امن‌ترین محیط موجود را برای خود فراهم کنید. نه تنها کیف پول خود را، بلکه سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های همراه خود را نیز به‌روز نگه‌دارید.

لایه‌های امنیتی بیشتری اضافه کنید. هر چه این لایه‌های بیشتر باشند، بهتر است. به کار بردن رمزهای عبور بلند و پیچیده و اطمینان از اینکه انتقال پول از آدرستان نیازمند رمز عبور باشند، می‌توانند ازجمله راهکارهای اضافی برای بالا بردن امنیت در رابطه با ارزهای دیجیتالی باشند. استفاده از کیف پول‌هایی باشهرت بالا و دارا بودن قابلیت تعیین هویت دو مرحله و درخواست رمز عبور اضافی در هنگام اجرا کردن نرم‌افزار از دیگر اقدامات برای بالا بردن امنیت هستند. همچنین شاید تمایل داشته باشید از کیف پول‌هایی باقابلیت «چند امضا» مانند «آرموری» و «کوپی» استفاده کنید. باوجود این قابلیت، برای هر تراکنش باید کاربری دیگر یا حتی چندین کاربر دیگر، تراکنش مذکور را تائید کنند.

قابلیت استفاده از چندین ارز یا فقط یکی؟

به‌جز بیت کوین که معروف‌ترین و پرطرفدارترین ارز دیجیتالی حال حاضر دنیاست، صدها ارز دیجیتالی دیگر یا آلت کوین‌ها نیز، با اکوسیستم‌ها و ساختارهای منحصربه‌فرد وجود دارند. اگر مایلید تا ارزهای دیجیتالی دیگری را نیز استفاده بکنید، خبر خوب این است که لازم نیست برای هرکدام کیف پول جدایی را به‌کار ببرید. به‌جای این کار، کافی است از کیف پولی استفاده کنید که قابلیت پشتیبانی از چندین ارز را داشته باشد؛ این کیف پول‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به‌وسیله یک کیف پول، چندین ارز دیجیتالی را استفاده کنید.

آیا کارمزدی برای تراکنش‌ها وجود دارد؟

جواب صریح و کاملی برای این سؤال وجود ندارد.

به‌صورت کلی، تراکنش‌ها، بخشی کوچکی از تراکنش است که در بانکداری سنتی دریافت می‌شود. گاهی کارمزدها به‌منظور تراکنش‌هایی خاص در شبکه به‌عنوان کارمزدهای پردازش دریافت می‌شود، این در حالی است که برخی تراکنش‌ها هیچ کارمزدی را شامل نمی‌شوند. این امکان نیز وجود دارد که کارمزد مختص به خود را ایجاد کنید. به‌عنوان مثال، برای تراکنشی با حجم ۲۲۶ بایت، کارمزدی بالغ‌بر دوازده سنت از شما کسر خواهد شد. در مواردی نیز اگر میزان کارمزد کمتری را انتخاب کنید، ممکن است تراکنش شما با اولویت کمتری انجام بگیرد و شما مجبور باشید ساعت‌ها و شاید روزها برای تائید تراکنشتان صبر کنید. اگر نیاز دارید که تراکنشتان به‌سرعت انجام شود، لازم است تا میزان کارمزدی که می‌خواهید پرداخت کنید را بالا ببرید.

البته این روزها تراکنش های بیت کوین بسیار زیاد شده اند و کارمزد شبکه در نوع خود قابل توجه است.

آیا کیف پول‌های دیجیتالی ناشناس هستند؟

هم بله و هم خیر. شما بانام‌های کاربری‌تان در کیف پولتان شناخته می‌شوید. شما مجبور نیستید از اطلاعات اصلی خود را وارد کنید، و تمام تراکنش‌های شما به‌صورت عمومی و دائمی بر روی بلاک چین با همین اطلاعات واردشده ثبت خواهند شد. نام شما یا نام خیابان شما روی بلاک چین ثبت نمی‌شود، اما اطلاعات مرتبط با آدرس کیف پولتان می‌تواند از راه‌های گوناگونی ردیابی شود. راه‌هایی نیز برای بالا بردن میزان ناشناس بودنتان وجود دارد ولی هیچ‌گاه به‌صورت کامل نمی‌توانید هویتتان را مخفی کنید. اخیراً پروژه‌ای بانام «دارک ولت» این نوید را به کاربران داده تا به‌صورت کاملاً ناشناس تراکنش‌های خود را در بلاک چین انجام دهند. این پروژه با روش‌های کوین میکس و استفاده از آدرس‌های ناشناس این کار را انجام می‌دهد.

کدام کیف پول دیجیتالی بهترین گزینه است؟

  • لیست ناتمامی از این کیف پول‌ها در اختیار شماست. قبل از انتخاب یکی از این کیف پول‌ها، هدف خود را از استفاده از آنها تعیین کنید.
  • آیا نیاز دارید که هرروز ارزهای دیجیتال بخرید یا تنها می‌خواهید آنها بخرید و نگه‌دارید؟
  • تمایل به استفاده از یک ارز را دارید یا چندین ارز؟
  • آیا لازم است که در همه‌جا به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید؟
  • کمی زمان برای تعیین نیازمندی‌ها خود قائل شوید و سپس کیف پول مناسب به خود را انتخاب کنید.

معرفی کیف پول های معروف

بِرد وَلت (Bread Wallet)

bread-wallet

برد ولت یک کیف پول دیجیتالی بیت کوین است که در آن انتقال بیت کوین به‌سادگی ارسال یک پست الکترونیکی است. این کیف پول را می‌توانید از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. برد ولت تنها یک کلاینت تک کاربری است و فقط می‌توان بیت کوین را دریافت و ارسال کرد که یعنی امکان کنترل کامل را به تمام سرمایه‌های کاربر راه می‌دهد. به‌طورکلی برد ولت، با رابط کاربری ساده، طراحی سبک و ایمن، سرعت و راحتی در استفاده و بهبود مداوم می‌تواند برای کاربران تازه‌کار و باتجربه تر مناسب باشد.

نقاط قوت:

  • حریم شخصی مناسب و امنیت بالا
  • مناسب برای کاربران تازه‌کار
  • ساده و سریع
  • متن‌باز بودن برنامه و رایگان بودن آن

نقاط ضعف:

  • عدم وجود نسخه دسکتاپ و مبتنی بر وب
  • کمبود قابلیت‌های اضافی
  • تکیه‌ بر اینترنت برای دریافت و ارسال اطلاعات

دانلود Bread Wallet

مایسیلیوم (Mycelium)

کاربران حرفه‌ای تر بیت کوین، هیچ‌وقت برنامه‌ای بهتر از مایسیلیوم نخواهند یافت. این برنامه با اجراشدن بر روی اندروید و آی او اس به کاربران کنترل کاملی بر روی دریافت و ارسال‌های بیت کوین را می‌دهد. با امنیت بسیار بالا این برنامه هیچ شخص ثالثی نمی‌تواند به بیت کوین‌های شما دست بزند! امنیت این برنامه به همراه قابلیت‌هایی ازجمله حافظه بدون نیاز به اینترنت و پشتیبان گیری به‌صورت پی‌دی‌اف های رمزگذاری، اسکنر کیو آر کد قوی، بازاری تعبیه‌شده در برنامه و همچنین امکان گفتگوی امن میان دیگر کاربران، باعث شده تا به یکی از بهترین برنامه‌های بازار تبدیل شود.

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • حریم شخصی
  • قابلیت متنوع
  • متن‌باز و رایگان

نقاط ضعف:

  • عدم وجود نسخه دسکتاپ و مبتنی بر وب
  • تکیه‌بر اینترنت برای دریافت و ارسال اطلاعات
  • کاربران تازه‌کار نمی‌توانند از آن استفاده کنند

دانلود Mycelium

اکسودوس (Exodus)

exodus

اکسودوس از نمونه‌های جدید و کمتر شناخته‌شده است که تنها می‌توان نسخه‌های دسکتاپ آنرا نصب کرد. به‌وسیله این برنامه می‌توان، بیت کوین، اتر، لایت کوین، داج کوین و دَش را به‌راحتی و در محیط کاربری بسیار زیبایی مبادله کرد. اکسودوس همچنین روش بسیار ساده‌ای را نیز برای پشتیبانی گیری از کیف پولتان ارائه می‌کند. یکی از بهترین امکانات در این کیف پول تبدیل بیت کوین به دیگر ارزها و بالعکس است. این کار بدون خارج شدن از برنامه صورت می‌گیرد.

نقاط قوت:

  • امنیت مناسب
  • مناسب برای افراد تازه‌کار
  • ساده
  • پشتیبانی از چندین ارز مختلف
  • متن‌باز و رایگان
  • قابلیت تبادل ارزها در داخل برنامه

نقاط ضعف:

  • نیازمند به اینترنت
  • عدم وجود نسخه موبایل و مبتنی بر وب

دانلود Exodus

کوپِی (Copay)

copay

این برنامه توسط بیت پی ساخته‌شده است و یکی از بهترین کیف پول‌های موجود در بازار است. اگر به دنبال کارایی هستید، کوپی یکی از آسان‌ترین برنامه‌ها با رابط کاربری زیباست که می‌توانید روی دسکتاپ، تلفن همراه یا به‌صورت آنلاین از آن استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار پشتیبانی از قابلیت چند امضائی است که این برنامه را به یکی از بهترین‌ها در رابطه با کسب‌وکارهای مشارکتی بدل نموده است. به‌طورکلی کوپی، برنامه‌ای است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. به‌اندازه کافی برای افراد تازه‌وارد مناسب است و درعین‌حال برای حرفه‌ها نیز ابزارهای بسیاری را دارد.

نقاط قوت:

  • امنیت مناسب
  • قابلیت چند امضایی
  • اجرا بر روی چند پلت فرم
  • حافظه چندگانه
  • مناسب برای افراد تازه‌کار
  • متن‌باز و رایگان

نقاط ضعف:

  • سرعت‌پایین 
  • محدودیت در اعضا

دانلود Copay

جکس (Jaxx)

jaxx

جکس یکی از برنامه‌های مناسب با رابط کاری کاربرپسند است که از ارزهای اتر، اترکلاسیک، دش، DAO، REP، زی کش، روت استاک و بیت کوین پشتیبانی می‌کند. این برنامه به‌طور خاص برای تجربه‌ای عالی از بیت کوین و اتریوم طراحی و برای طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها با پلت فرم‌های مختلف منتشرشده است. جکس را می‌توان روی ویندوز، لینوکس، کروم، فایرفاکس او اس، اندروید و آی او اس نصب نمود؛

همچنین ارتباط جکس با وب‌سایت‌ها نیز از طریق افزونه‌های فایرفاکس و کروم صورت می‌گیرد. جکس امکان تبادل بین بیت کوین، اتر، و DAO را به‌وسیله قابلیت «شیپ شیفت» برقرار می‌کند؛ همچنین می‌توانید اتریوم را از کیف پول‌های کاغذی وارد آن کرد. بااین‌همه قابلیت‌های مختلف، جکس به یکی از بهترین برنامه‌ها درزمینه استفاده از چندین ارز مختلف بدل شده است.

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • پشتیبانی از چندین ارز
  • ارتباط میان کیف پول‌ها در چندین پلت فرم مختلف
  • پشتیبانی بسیاری عالی
  • قابلیت‌های بالا
  • رابط کاربری مناسب، رایگان

نقاط ضعف:

  • متن‌باز نبودن
  • کند کار کردن در هنگام بارگذاری اطلاعات

دانلود Jaxx

آرموری (Armory)

armory

آرموری یکی از بهترین برنامه‌هایی است که تمرکز بالایی را بر روی امنیت قرار داده است. این برنامه با بهره‌گیری از ساختار متن‌باز توانسته قابلیت‌های بسیاری زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد. ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان به ذخیره‌سازی سرد (آفلاین)، قابلیت چند امضائی، پشتیبان‌های چاپ شونده‌ی یک‌بارمصرف، قابلیت چندین کیف پول با رابط‌های کاربری مختلف، رمزنگاری ضد ردیابی، واردکردن کلیدها به داخل برنامه و انتقال کلیدها از کیف پول‌های کاغذی، اشاره کرد. از طرفی آشنا شدن به تمام قابلیت‌های بالقوه این برنامه نیازمند زمان است و آرموری تنها مختص کاربرانی است که اطلاعات بالایی از مسائل رایانه‌ای دارند.

نقاط قوت:

  • امنیت فوق‌العاده
  • قابلیت‌های مختلف ازجمله چند امضائی
  • رایگان

نقاط ضعف:

  • دسترسی تنها از طریق کلاینت دسکتاپ
  • نامناسب بودن برای کاربران تازه‌وارد

دانلود Armory

ترِزور (Trezor)

trezor-wipe

یکی از کیف پول‌های سخت‌افزاری بیت کوین است که قابلیت ذخیره‌سازی مقادیر قابل‌توجهی از این ارز دیجیتالی را دارد. ترزور را نمی‌توان به ویروس آلوده کرد و هیچ‌گاه نمی‌توان کلیدهای خصوصی را از آن برداشت؛ به‌عبارت‌دیگر به‌اندازه نگه‌داشتن اسکناس زیر بالشتان امن است. ترزور متن‌باز است و می‌توان با استفاده از نمایشگر تعبیه‌شده روی آن محتویاتش را مشاهده کرد. این کیف پول را می‌توان بر روی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز، آی او اس اکس و لینوکس اجرا نمود. ازجمله نقاط ضعف این کیف پول می‌توان به لزوم همراه داشتن آن برای ارسال بیت کوین اشاره کرد. از طرف دیگر برای سرمایه‌گذارانی که چندان به فکر فروش بیت کوین‌های خود نیستند و آن دسته سرمایه‌گذارانی که مقادیر بالایی بیت کوین را خریداری می‌کنند بسیار مناسب است.

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • بدون آفلاین
  • آسودگی استفاده در محیط وب
  • نمایشگر داخلی
  • متن‌باز
  • مناسب برای افراد تازه‌کار

نقاط ضعف:

  • قیمت ۹۹ دلاری
  • لزوم همراه داشتن دستگاه در هنگام ارسال بیت کوین

لِجِر نانو (Ledger Nano)

کیف پول لجر نانو، کیف پولی سخت‌افزاری با برنامه‌ریزی تربیتی و قابلیت چند امضایی است که برای آن دسته کاربرانی طراحی‌شده نیازمند لایه‌های امنیتی بیشتر برای حفاظت از سرمایه‌گذاری خود هستند. این کیف پول بیت کوین، برای استفاده کاربران عادی طراحی نشده است و دارای پیچیدگی‌های خاص خود می‌باشد. لحر نانو بر پایه دستگاهی یو اس بی است از یک کارت حافظه فلش کوچک‌تر است. این کیف پول تنها ۵٫۹ گرم وزن دارد و با ابعاد ۳۹ در ۱۳ در ۴ میلی‌متر طراحی‌شده است.

نقاط قوت:

  • نمایشگر توسط محافظ‌های فولادی حفاظت می‌شود
  • پشتیبانی از ارزهای مختلف
  • نرم‌افزارهای شخص ثالث را می‌توان از دستگاه اجرا نمود
  • پشتیبانی از U2F
  • در هنگام بازیابی می‌توان دستگاه را از رایانه جدا کرد
  • قیمت ارزان (چیزی در حدود ۶۵ دلار).

نقاط ضعف:

  • نرم افزار نه چندان پیشرفته
  • عدم قابلیت حساب‌های کاربری مخفی
  • فاقد برنامه مدیریت رمزها.

گرین آدرس (Green Address)

Green-adress

این برنامه با رابط کاربری ساده برای افراد تازه کار طراحی شده است. گرین آدرس را می‌توانید بر روی دسکتاپ، اندروید، آی او اس و کروم اجرا کنید. از جمله قابلیت‌های این کیف پول می‌توان به چند امضائی، تائید هویت دو مرحله‌ای، تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول‌های کاغذی و تائیدیه تراکنش آنی اشاره کرد. از نقاط ضعف آن نیز می‌توان به تائید تمام پرداخت‌ها اشاره کرد، از همین رو نمی‌توانید بر روی خرج‌های خود کنترل کاملی داشته باشید.

نقاط قوت:

  • امنیت فوق‌العاده
  • قابل‌اجرا بر روی پلتفرم‌های مختلف
  • قابلیت چند امضائی
  • رابط کاربری ساده
  • متن‌باز و رایگان.

نقاط ضعف:

  • آنلاین بودن
  • حریم خصوصی معمولی
  • نیازمند به تائید توسط شخص ثالث برای پرداخت‌ها.

دانلود Green Address

بلاک چین دات اینفو (Blockchain. info)

login

بلاک چین یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است. دسترسی به کیف پول از هر مرورگر یا تلفن همراهی قابل انجام است. این کیف پول همچنین دو لایه مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. در ارتباط با نسخه مرورگر، کاربران می‌توانند از تعیین هویت دو مرحله استفاده کنند و کاربران نسخه‌های تلفن‌های همراه نیز می‌توانند از پین کد برای اجرا برنامه استفاده کنند. بااینکه برای تأیید تراکنش‌ها، اطلاعات باید از طریق سرورهای شرکت عبور کند، اما هیچ‌کسی نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. به‌طورکلی این برنامه توسط شرکتی مشهور، از دل جامعه بیت کوین بیرون آمده که می‌تواند ارزهای شمارا به بهترین شکل در خود نگه دارد.

نقاط قوت:

  • امنیت مناسب
  • کاربری ساده از طریق مرورگر و تلفن‌های همراه
  • تولیدکننده معتبر
  • مناسب برای افراد تازه‌کار و رایگان.

نقاط ضعف:

  • آنلاین بودن
  • حریم خصوصی ضعیف
  • تائیدی‌های دسترسیِ شخص ثالث به اطلاعات نیازمند است
  • گزارش‌هایی مبنی قطع شدن سرویس وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا