اخبار گوناگون

عرق نعنا اصالت صبح ناشتا در بارداری

از زمانهای گذشته تا به امروز استفاده از عرق نعنا فلفلی اصل در اویل بارداری برای خانمها توصیه نمی شده است به دلیل این که متانول موجود در آن سبب شل شدن رحم و در نتیجه سقط جنین می شود و به خصوص برای خانمهایی که سابقه ی سقط دارد اصلا مناسب نمی باشد.

عرق نعنا در بارداری

نوشته های مشابه

در طب سنتی استفاده از عرق نعنا سبب تعادل و تنظیم هورمونهای زنانه شده و قاعده آور می باشد که برای افرادی که دچار مشکلات قاعدگی می باشند بسیار مفید است اما برای خانمها استفاده عرق نعنا در بارداری هستند بسیار مضر می باشد و به هیچ عنوان استفاده از آن توصیه نمی شود.

از خاصیتهای دیگر عرق نعنا می توان به کاهش حرارت بدن و فشار خون اشاره کرد و به دلیل این که دارای خواص ضد التهابی است برای کاهش استرس و ایجاد آرامش مفید می باشد که به همین خاطر متخصصان در طب سنتی مصرف این محصول را برای افرادی که میگرن و سر درد دارند بسیار توصیه می کنند اما این گیانه پر خواص در دوران بارداری می تواند ضررهای زیادی داشته باشد.

همانطور که در بالا هم اشاره شد مصرف عرق نعنا ارگانیک در زمان بارداری اصلا توصیه نمی شود به دلیل این که خاصیت شل کننده دارد می تواند اثر زیادی بر سقط جنین بگذارد. در کل استفاده ی بیش از اندازه ی این محصول برای افرادی که دارای آلرژی یا فشار خون پایین هستند مناسب نیست و می تواند عوارضی چون گیجی، لرزش ناگهانی، کاهش ضربان قلب و درد ماهیچه شود.

عرق نعنا صبح ناشتا

همان طور که می دانید نعنا یک گیاه خوشبو و معطر است که از گذشته تا امروز از آن استفاده می شده است و استفاده از آن در غذا می تواند آن را خوش عطر و بو نماید.

جالب است بدانید که نعنا در سراسر جهان دارای پراکندگی است و تا کنون ۴۲ گونه از این گیاه یافت شده که نعنا قرمز یکی از آنها می باشد و اکثرا در کنار رودخانه ها و مکانهایی که آب در جریان است یافت می شود.

عرق نعنا صبح ناشتا

از خواص اعجاب انگیز عرق نعنا، برای پوست می باشد که مصرف عرق نعنا صبح ناشتا در افزایش میزان کلاژن پوست تاثیر فوق العاده ای گذاشته و موجب شادابی و زیبایی و لطافت آن می شود.

عرق نعنا حاصل یک عمل سنتی و دیرینه است که از تقطیر و بخار این گیاه حاصل می شود، نیاکان ما در گذشته به اثرات مطلوب نعنا پی برده اند و در مواد غذایی و نوشیدنیهای خود از این گیاه استفاده می نمودند.

این گیاه خواص فوق العاده زیادی دارد از جمله کاهش استرس، درمان سرما خوردگی، کاهش اثرات افسردگی، افزایش خواص و میزان شیر مادران، رفع یبوست و مشکلات گوارشی، کاهش وزن و لاغری، افزایش میزان ترشح هورمونهای زنانه، کاهش مشکلات تنفسی، کاهش کلسترول و قند خون، پاکسازی کبد و بدن، افزایش حجم خون، کاهش ریسک ابتلا به سرطان و تومورهای مغزی.

اما در کنار خواص فوق العاده زیاد آن عوارضی برای برخی اشخاص دارد از جمله آن ایجاد حساسیت و آلرژی که افراد مبتلا به این عارضه باید با احتیاط مصرف نمایند.

عرق نعنا اصالت

یکی از برندهای موجود در بازار عرقیات، عرق نعنا اصالت می باشد که می توانید برای آشنایی با خواص و ویژگیهای این عرق با ما همراه باشید.

در طب سنتی، طبع این نوع عرق گرم و خشک است و برای بیمارانی که دچار آسم هستند بسیار مفید می باشد و همچنین خوردن آن به هضم غذا کمک می نماید.

از گیاه نعنا نه تنها به عنوان عرق بلکه به صورت دمکرده، پودری، خشک شده و غیره استفاده می کنند و به دلیل عطر و بوی بی نظیر آن در صنعتهای مختلف مانند خوشبو کننده ها و خمیردندان از عصاره آن استفاده می نمایند.

عرق نعنا اصالت

وقتی صحبت از ناراحتیهای تنفسی می شود، عرق نعنا اصالت اولین چیزی است که به ذهن همه افراد می رسد.

با آزمایشهای انجام شده بر روی افراد، خوردن عرق نعنا فلفلی می تواند برای درمان تهوع بسیار مفید باشد اما این موضوع به صورت علمی ثابت نشده است.

در عرق نعنا ماده ای به نام منتول وجود دارد که می تواند به افرادی دارای سر دردهای عصبی و میگرنی هستند کمک شایانی نماید همچنین با مالش آن بر روی پیشانی، زودتر به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا