اخبار گوناگون

شلوار جین اسلش بگ پارچه ترک اصفهان

شلوار یک جفت لباس بیرونی دوشاخه است که در گذشته مردان تا اواخر قرن بیستم از آن استفاده می کردند. از آن زمان، اصطلاح شلوار برای اشاره به انواع لباسهای پایین‌پوش استفاده می‌شود و در آمریکا شلوار را فقط به عنوان شلوار می نامند، در حالی که در بریتانیا شلوار به زیرپوش یا لباس زیر اطلاق می شود. به طور کلی، شلوار به هر نوع لباس زیر اطلاق می شود، اعم از شلوار جین، شلوار، شلوار چینی، پیژامه، شلوارک، شلوار باری، شلوار گرمکن و غیره. قدیمی‌ ترین شلوارهای شناخته شده از آسیای مرکزی بین قرن ۱۰ و ۱۳ قبل از میلاد، در میان فرهنگهای گله‌داری عشایری که شلوار را مناسب‌ترین لباس برای اسب سواری می‌دانستند، آمده است. گمان می‌رود قدیمی‌ ترین شلوار کشف‌شده متعلق به حوزه تاریم چین باشد، اما در حدود ۲۵۰۰ سال پیش، سایر فرهنگهای سوارکاری عشایری نیز شلوار را می‌پوشیدند و شلوارهای اولیه با پاهای مستقیم با فاق پهن بود که از پارچه پشمی به هم دوخته شده بود.

شلوار جین اصفهان

نوشته های مشابه

از با کیفیت ترین و با دوام ترین شلوارها می توان به شلوار جین اصفهان و شلوار مازراتی اشاره کرد که در اصفهان نیز تولید می گردد. در حالی که  شلوار جین نوعی از لباسهای پایین هستند که برای پوشاندن قسمت پایین بدن از کمر تا زانو، مچ پا یا پا در نظر گرفته شده است، شلوار جین متعلق به دسته شلوارهای باکیفیت است که از پنبه‌ای خاص ساخته شده است. شلوار جین را می توان به صورت غیر رسمی برای فعالیتهای اوقات فراغت روزمره پوشید، شلوار جین از پارچه پنبه ای بسیار بادوام ساخته شده است که معمولاً با رنگ نیلی رنگ می گردد و در نتیجه رنگ آبی متمایزی در آن ایجاد می شود، شلوار جین به دلیل دوام و ماندگاری بالا معروف است و می‌توان آن را برای چندین روز بدون شستشو پوشید اما با این حال، شلوار جین به اندازه شلوار پارچ ای سنگین و آرام نیست.

شلوار جین پارچه ترک

مد و فشن همواره مورد توجه همگان بوده است شلوار کرپ مازراتی و جین یکی از اساسی ترین مواردی است که در فشن جایگاه ویژه ای دارد، یکی از مرغوب ترین متریال قابل استفاده در جهان برای شلوار جین، پارچه ترک است که در کشور ترکیه تولید می شود. ترکیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان پارچه جین و صادرکنندگان پوشاک جین در جهان در مقایسه با سایر کشورها و سایر رقبا مانند چین، بنگلادش و ویتنام است، تولیدکنندگان کشور ترکیه معمولاً کیفیت بالایی از تولیدات پوشاک جین دارند که از بروزترین و پیشرفته ترین تکنولوژی برای کارشان استفاده می کنند.

شلوار جین پارچه ترک

همانطور که گفته شد شلوار جین پارچه ترک یکی از بهترین انواع پارچه است و یک مزیت بسیار مهم ترکیه نزدیکی این کشور از نظر جغرافیایی است که هزینه راه کمتر و به صرفه تر می شود و مواد اولیه سریع تر به دست شان می رسد، درگذشته ترکیه پارچه جین برندهای کشورهای خارجی دیگر را تامین می کرد ولی در حال حاضر این  کشور برندهای لباس جین خود را معرفی نموده و با نوآوری و طراحی خود به سمت تولید محصولات جین گام برداشته است و به عنوان قطب لباس جین مبدل شده است.

شلوار جین بگ

بعضی از اقشار جامعه اعم از خانومها از شلوارهای لنگه گشاد بسیار پوشیده که به این نوع لباس جین بگ می گویند و معمولا افرادی که علاقمند به موسیقی بوده از آن استفاده می کنند که با هودی یا مانتوهای کوتاه پوشیده و بیشتر مناسب مهمانیهای دخترانه و دورهمیها است، زیرا در مراسمات رسمی هیچ گاه به این صورت لباس نپوشیده و مناسب این نوع مکانها نخواهد بود. ایام قدیم خواننده های کلاسیک زن علاقه بسیار شدیدی به شلوارهای دم پا گشاد همچون شلوار مازراتی دمپا بوده و با پوشش آن به روی استیج برای برگذاری کنسرت می پوشیدند.

شلوار جین اسلش بگ

تولید کنندگان این نوع محصولات یعنی شلوار جین اسلش بگ به این فکر بوده اند که بعد از مدتی این شلوار به کلی از مد افتاده و دیگر کسی به سراغ آنها نمی آید که به مرور زمان با روی آمدن شلوارهای اسلش و هجوم شدید مردم به سمت این نوع محصول شرکت سازنده شلوار جین بگ با تغییراتی جزئی دوباره آن را وارد میدان رقابتها کرده و فروش بسیار بالایی هم نیز دارد. شلوارهای جین بگ در مدلهای تیره، آبی، قهوه ای و مشکی دوخته شده و در اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ نیز در کارخانه تولید و روانه بازار می شود. شلوارهای جین انواع مختلفی داشته و ساده ترین آن نوع خام است که در انواع رنگهای متونع در بازار به فروش می رسد که معمولا کمر آن کشی یا استرچ است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا