اخبار گوناگون

پارچه لباس بلوچی سبز شیک

طراحی های پر نقش و نگار و دوخت ظریف پارچه لباس بلوچی زنانه توسط زنان و دختران بلوچی انجام می گیرد و به دست مردان آن ها مدیریت و گسترش می یابد. اکثر سازندگان پارچه لباس بلوچی زنانه، با امکانات کم و به صورت دستی نقش و نگارهای زیبایی را بر روی پارچه طراحی می کنند. بیشتر این بانوان از سنین پایین در این زمینه شروع به فعالیت می کنند و تا دوران میانسالی و همچنین کهن سالی، مشغول به ادامه این کار هستند. برخی از دختران بلوچی از سنین کمتر از ده سال شروع به آموزش طراحی لباس می کنند و در کل دوران زندگی مشغول همین کار می باشند و به طراحی های پارچه لباس بلوچی می پردازند. پارچه های لباس بلوچی زنانه که به این صورت تولید می شوند، بسیار نما و جلوه خاصی دارند و با توجه به اندازه و سایز پارچه، ظرافت دوخت و طراحی آن از قیمت های مناسبی نیز برخوردار هستند. لازم به ذکر است که نوع طراحی این پارچه ها بسیار متنوع می باشد و ایجاد نقش و نگار روی این پارچه ها سختی های زیادی را به همراه دارد.

پارچه لباسی بلوچی

طراحی پارچه لباس بلوچی زنانه در اکثر نقاط استان سیستان و بلوچستان بسیار مرسوم بوده و این کسب و کار با هزینه های کمی قابلیت آن را دارد که راه اندازی شود. خانم های بلوچی می توانند با خرید و مهیا کردن امکانات جزئی و وسایل دوخت پارچه لباس بلوچی، زیبا ترین و جذاب ترین پارچه ها را تولید کنند و به کسب و کار خود رونق بدهند. حتی می توانند بعد از مدتی، کسب و کار خود را توسعه داده و محیط کار بزرگتر و همچنین افراد بیشتری را به کار گرفته و تولیدات بیشتری را به فروش برسانند. از این طریق می توانند صاحب درآمد های بیشتر و به دنبال آن سود های بیشتری را برای خود بدست بیاورند. اغلب بانوانی که در این حرفه مشغول به کار می باشند، با استفاده از یک کار آبرومند خرج و مخارج زندگی را از این راه تامین می کنند و یا کمک خرج زندگی در کنار همسر و سایر اعضای خانواده می باشند.

لباس بلوچی زنانه رنگ سبز

سالهاست که لباس بلوچی زنانه با طرح ها ی سنتی و رنگ های متفاوت مانند سبز روانه بازار می شود و مورد استقبال مردم قرار گرفته و علاقه زیادی به عکاسی با لباس های سنتی بلوچی نشان می دهند که در شهر های ایران دیده می شود که اکثر اتلیه ها قسمتی از دکور و  فضا را سنتی و متناسب با لباس ها چیده و با گرفتن کوزه ای به دست یا ژست های مختلف رفتار زنان و مردان بلوچی را به نمایش می گذارند که این عکس ها یکی از جذاب ترین و به یاد ماندنی ترین عکس برای افراد می باشد که با گذشت زمان هم از آن لذت خواهند برد.

لباس بلوچی سبز

مردم بلوچستان یکی از معدود اقوامی هستند که با پوشیدن لباس بلوچی، فرهنگ و پوشش محلی خود را به رنگ های مختلف مانند لباس بلوچی سبز، سفید، صورتی از گذشته تا به امروز حفظ کرده اند هرچند در دست تغییر و تحول قرار گرفته و مدل های جدید و به روز عرضه می شود اما تغییر اساسی نداشته و همان فرم و پوشش گذشته را دارد. لباس بلوچی زنانه یکی از گران ترین لباس های سنتی است که برای عروسی هم از آن ها استفاده می کنند.

شاید کسانی که با این لباس ها آشنایی نداشته باشند همه را مانند هم ببینند اما این گونه نیست چرا که مدل دوخت، طرح ها و رنگ ها خیلی متفاوت هستند که با هنر و خلاقیت ذهنی زنان بلوچ دوخته می شوند.

مدل لباس بلوچی زن شیک

از سالیان دور همیشه مدل لباس زنان بلوچی مورد علاقه مناطقی که لباس های رسمی می پوشند قرار گرفته است زنان بلوچ در مراسم عروسی و جشن ها از لباسهای شیک که معمولا ازجنس ابریشم می باشد و با هنر دست زنان بلوچی تزئین می شود استفاده می کنند و این لباسها به این دلیل که از پارچه های گران قیمت تهیه می شود و در آن دست دوزی انجام می گردد جزو با ارزش ترین و گرانبها ترین لباس ها می باشد، زنان بلوچ با حفظ پوشش مناسب با پوشیدن لباس های بسیار زیبا و شیک  در مجالس شرکت می کنند.

لباس بلوچی شیک

لباس های بلوچی زنانه از از زیباترین و شیک ترین لباس های سنتی در ایران است که قدمت بسیار زیادی دارد طرح های سنتی آن چشم نواز است و در دوخت آن از پارچه های با ارزش و با کیفیت نخی و ابریشمی استفاده می شود که زنان بلوچ با پوشیدن لباس بلوچی شیک حتی برای لباس عروس اصالت و فرهنگ خود را حفظ کردند قیمت این لباس ها با توجه به تزئینی که در آن به کار رفته ونیز نوع پارچه آن متفاوت است و توزیع کنندگانی در سراسر کشور هستند که این لباس ها را با قیمت گران می فروشند شما اگر قصد خرید دارید می توانید با مراجعه به سایت و دیدن انواعی ازلباس ها با طرح های مختلف طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید وبه صورت آنلاین سفارش خود راثبت کنید تا با قیمت مناسب  روز آن را تهیه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا