اخبار گوناگون

فروش دستگاه هموژن صاف دو هد اصفهان

دستگاه هموژن که اصطلاحاً هموژنایزر به آن می گویند وظیفه همگن سازی مایعاتی که غلیظ یا رقیق هستند دارد همچنین همگن سازی جامدات و مایعات را نیز انجام خواهد داد و کاربرد آن بیشتر در صنعت لبنیات به چشم می خورد شیر دارای چربیهای بسیاری می باشد وظیفه این دستگاه همگن سازی و یکنواخت سازی این چربیها می باشد این دستگاه می تواند ذرات چربی را در ابعاد خیلی کوچکتری خرد کند و شیری یکنواخت تحویل بدهد.

این دستگاه می تواند در برابر ایجاد سرشیر جلوگیری می کند کاری می‌کند که در تمامی نقاط شیر طعم یکنواختی ایجاد شود و مزه چربی در کل محتویات آن پخش شود جالب است بدانید دستگاه هموژن در نابود کردن میکروبها نقشه بسیار تاثیر گذاری دارد.

نوشته های مشابه

فروش دستگاه هموژن اصفهان

جالب است بدانید وظیفه همگن سازی موادی مثل: شیر و لبنیات خامه برعهده دستگاه هموژن می باشد که علاوه بر همگن سازی ماندگاری شیر را بالا می برد که فروش دستگاه هموژن اصفهان در این شهر بسیار پر رونق است.

دستگاه هموژن کاربرد متفاوتی در صنایع مختلف دارد امروزه آن را غالباً در مکانهای مختلف و لبنیاتیهای بزرگ جهت خرد کردن چربیهای موجود و ذرات بزرگ شیر دیده اید دستگاه هموژن جهت همگن سازی مایعات مختلف و سیالات در آزمایشگاه ها کاربرد بسیاری دارد، از جمله از دیگر کاربرد هایی که در اصناف دیگر دارد می توان پژوهشگاه ه، و مراکز تحقیقاتی را نام برد برای مثال در مراکز میکروبیولوژی، بیوتکنولوژیها، صنایع غذایی، پزشکی قانونی، و مراکز کنترل غذا همچنین داروسازیها و در نهایت این محصول کاربردهای بسیاری در صنایع شیمیایی دارد بیشترین استفاده از دستگاه هموژن در صنعت بستنی باشد و کارگاه ها و کارخانه جات تولید بستنی از این دستگاه استفاده می کنند چرا که باعث ماندگاری بیشتر مایه بستنی و همچنین طعم خوب آن و در نهایت یک دست شدن بستنی می شود.

دستگاه هموژن صاف

هدف از همگن سازی یا هموژنیزه کردن ایجاد یک امولسیون پایدار می باشد، به عنوان مثال در هموژن شیر باید فرآیند انجام شده به صورتی باشد که گویچه های چربی ایجاد نشوند و در نهایت موجب تشکیل یک لایه در بالای شیر نشود لذا همگن سازی باعث به وجود آمدن اختلالاتی در روند تشکیل گلبولهای چربی می شود و در نهایت باعث کاهش چربیهای تشکیل شده در سرشیر می شود.

این روش تمایل چربیهای موجود در شیر را به جمع و گلوله شدن کاهش می دهد و عبور شیر با سرعت زیاد از مجرای کوچک موجود در دستگاه هموژن با ایجاد عواملی مانند: حباب سازی و تلاطم باعث می شود تا گلبولهای چربی از هم بپاشند.

دستگاه هموژن صاف

دستگاه هموژن به صورت دست دوم نیز در دسترس است اما علاوه بر آن ماشین آلات صنعتی دیگر و سایر تجهیزات آن مانند: دستگاه هموژن صاف ، درب مخزن، پمپ هموژنایزر چند طبقه و غیره نیز به صورت استوک یا کار کرده به فروش می رسند.

همگن سازی یا هموژنیزه کردن بر ساختار فیزیکی شیر اثر می گذارد و باعث می شود تا اکسیداسیون آن کاهش پیدا کند و رنگ شیر سفید تر شده و عطر و طعمی مناسب تر پیدا کند.

همگن سازی در شیر اهداف مختلفی را دنبال می کند که برخی از آنها به شرح زیر می باشند:

هموژن شیر احتمال جداسازی چربی را در زمان تولید بستنی و شیر تبخیری کاهش می دهد که این عمل موجب می شود تا بافت نرم تری داشته باشند.

با این فرآیند ویسکوزیته شیر افزایش پیدا می کند و در هنگام ترکیب کردن آن با قهوه ظاهر زیباتری پیدا می کند.

هموژن کردن شیر باعث می شود که گویچه های چربی به آسانی بالا نیایند و دیگر در هنگام میل کردن شیر نیازی به هم زدن آن نمی باشد.

دستگاه هموژن دو هد

یکی از تجهیزات آزمایشگاهی که جهت خرد کردن و یا همگن کردن برخی مواد که به شکل جامد و یا مایع هستند استفاده می شود، دستگاه هموژن ازمایشگاهی است، این دستگاه در انواع مختلف آزمایشگاه ها یا در دامداریها، در لبنیاتیها همچون پنیر سفید و همچنین داروسازی نیز استفاده می شود، در واقع کار این دستگاه این است که یک مواد با کیفیت از همگن و ترکیب کردن چند نمونه مختلف تولید کند.

جالب است که بدانید اولین دستگاه هموژنایزر در سال ۱۸۹۹ ساخته شد که وظیفه ابتدایی آن فرایند کردن شیر بوده است اما به مرور زمان این دستگاه دستخوش تغییراتی شده و در صنعتهای مختلفی مثل صنعت پزشکی مورد استفاده قرار گرفت.

دستگاه هموژن دوهد

حالا که با انواع مختلف این دستگاه آشنا شدید بهتر است که بدانید دستگاه هموژن به صورت کلی به دو شکل دستگاه هموژن دو هد و تک هد ساخته می شود که جزوی از هموژنهای تحت فشار هستند و برای همگن سازی مواد مایعی که غلظتهای مختلفی دارد استفاده می شود، لازم است که بدانید به صورت کلی هر دوی این نوع از دستگاه شبیه به یکدیگر عمل می کنند اما اصلی ترین تفاوتی که دارند تعداد هدهای به کار رفته در آنها است که اگر هموژنایزر تک هد باشد از آن برای مایعاتی که رقیق تر هستند مثل شیر و نوشابه و غیره استفاده می ‌کنند و اگر هموژنایزرها دو حد باشد برای موادی که غلظت آنها بالاتر است مناسب تر هستند مثل موادی مانند خامه قنادی، بستنی، محصولات آرایشی مایع و غیره.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا