فارکس

به بالاترین سطح دو هفته اخیر بالای ۰.۹۸۰۰ صعود می کند

  • USD/CHF سود هفتگی خود را پس از تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو و SNB به ۱.۹۸ درصد افزایش داد.
  • شکست عمده بالاتر از محدوده ۰.۹۶۰۰-۰.۹۷۰۰، ثبت بالاترین هفتگی جدید در ۰.۹۸۵۱.
  • مسیر USD/CHF کمترین مقاومت به سمت بالا است. پس از پاک شدن ۰.۹۸۵۱، تست مجدد ۰.۹۹۰۰ روی کارت ها قرار می گیرد.

USD/CHF در جلسه روز جمعه آمریکای شمالی با افزایش ۰.۶۰ درصدی همراه شد و به دلیل انگیزه کاهش ریسک ناشی از ترس از کندی اقتصاد جهانی و تهاجم فدرال رزرو در حالی که بانک مرکزی ایالات متحده تلاش می کند تورم را از بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته کاهش دهد. در زمان نوشتن این مقاله، USD/CHF در ۰.۹۸۳۶ معامله می شود.

نوشته های مشابه

تحلیل قیمت USD/CHF: چشم انداز فنی

شور و هیجان بانک مرکزی شاهد افزایش نرخ های فدرال رزرو و بانک ملی سوئیس (SNB) بود. به گفته فعالان بازار که USD/CHF را خریدند، اگرچه SNB دوره نرخ های منفی را به پایان رساند، اما کافی نبود و این جفت ارز را به سمت بالاترین سطح هفتگی در حدود ۰.۹۸۵۱ رساند. با این وجود، خریداران USD/CHF نتوانسته اند به بالاترین سطح هفته گذشته در ۰.۹۸۶۹ برسند، که می تواند راه را برای افزایش بیشتر باز کند.

در کوتاه مدت، نمودار ۴ ساعته USD/CHF، از خنثی به سمت خنثی به سمت بالا تغییر کرد، هنگامی که این جفت ارز به بالای ۰.۹۸۰۰ صعود کرد، پس از معاملات جانبی، در منطقه ۰.۹۶۰۰-۰.۹۷۰۰ در طول هفته. اگرچه شاخص قدرت نسبی (RSI) در شرایط خرید بیش از حد قرار گرفت، سوگیری رو به بالا USD/CHF دست نخورده باقی مانده است.

بنابراین، مقاومت اول USD/CHF بالاترین سطح هفتگی در ۰.۹۸۵۱ است. شکست در بالا، محور روزانه R1 را در ۰.۹۸۷۰ و به دنبال آن علامت روانی ۰.۹۹۰۰ نشان می دهد.

از سوی دیگر، حمایت اول USD/CHF نقطه محوری روزانه در ۰.۹۷۶۶ خواهد بود. نقض دومی باعث می‌شود که این جفت به سمت ۲۰-EMA در ۰.۹۷۱۹ پیش از رقم ۰.۹۷۰۰ حرکت کند.

سطوح فنی کلیدی USD/CHF

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا