فارکس

XAU/USD به پایین ترین حد دو سال اخیر زیر ۱۶۴۰ دلار سقوط کرد

  • قیمت طلا به ۱۶۳۸.۹۰ دلار به پایین‌ترین حد در دو سال و نیم اخیر رسید.
  • شاخص‌های PMI جهانی S&P در اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا ترس از رکود سرمایه‌گذاران را برانگیخت و اشتها را برای دلار امن آمریکا افزایش داد.
  • تجزیه و تحلیل قیمت طلا: شکست به زیر ۱۶۳۸ دلار برای ارسال XAU/USD به ۱۶۰۰ دلار.

قیمت طلا به دلیل کاهش ریسک به پایین‌ترین حد خود در دو سال و نیم اخیر سقوط کرد و به سمت دلار آمریکا حرکت کرد که به بالاترین حد در دو دهه اخیر رسید. به طور کلی، قدرت دلار آمریکا و بازده بالاتر اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده دو دلیل برای سقوط مجموعه فلزات گرانبها، عمدتاً فلز زرد هستند. در زمان نوشتن این مقاله، XAU/USD با ۱۶۴۳.۵۰ دلار در هر اونس تروی معامله می شود.

نوشته های مشابه

با بسته شدن وال استریت با زیان شدید بین ۱.۶۲ تا ۱.۸۰ درصدی در روز جمعه، سهام ایالات متحده کاهش یافت. نرخ اسکناس ۱۰ ساله آمریکا از بازدهی ۳.۸۲۹ درصد عقب نشینی کرد و قرار است هفته را زیر آستانه ۳.۷۰ درصد به پایان برساند. در همین راستا، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری ایالات متحده (TIPS) بر فلز غیر بازده تأثیر گذاشت و در ۱.۳۳ درصد به پایان رسید.

در همین حال، دلار آمریکا به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر ادامه می‌دهد و شاخص دلار آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح YTD در ۱۱۳.۲۲۸، در ۱۱۲.۹۹۰، ۱.۵۵ درصد رشد کرد.

تصمیم فدرال رزرو در روز چهارشنبه، افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره و باز کردن درها برای افزایش ۱۲۰ واحدی دیگر، ترس از رکود آمریکا را دوباره برانگیخت. بخشی از اقدامات فعالیت تجاری در سراسر جهان که در طول روز فاش شد، رکود اقتصادی در منطقه یورو و بریتانیا را پیش بینی می کند. در مورد ایالات متحده، S&P Global PMI بهبود یافته است، حتی اگر خوانش خدمات و ترکیبی در قلمرو رکودی باقی بماند.

منابع به نقل از رویترز اظهار داشتند: «طلا و سایر فلزات نیمه سرمایه‌گذاری مانند نقره و پلاتین احتمالاً تا زمانی که بازار به اوج شکنجه نرسد، تحت فشار باقی خواهند ماند.»

جدای از این، XAU/USD معاملات را در حدود ۱۶۷۰ دلار آغاز کرد و به بالاترین سطح روزانه در ۱۶۷۵.۹۳ دلار صعود کرد. بعداً، قیمت فلز زرد به سمت پایین ترین سطح YTD در ۱۶۳۸.۹۰ دلار کاهش یافت.

تحلیل قیمت طلا (XAU/USD): چشم انداز فنی

گوه نزولی که در نمودار روزانه XAU/USD ظاهر شد، زمانی که قیمت نقدی به زیر خط روند پایین سقوط کرد، باطل شد. شایان ذکر است که با وجود اینکه RSI در شرف این است که طلا بیش از حد فروخته شده است، روند نزولی فلز زرد دست نخورده باقی مانده است. بنابراین، اولین حمایت XAU/USD پایین ترین سطح YTYD در ۱۶۳۸.۹۰ دلار خواهد بود. پس از تسویه، حمایت بعدی XAU/USD سطح روانی ۱۶۰۰ دلار خواهد بود و به دنبال آن پایین‌ترین سطح مارس ۲۰۲۰ در ۱۴۵۱.۴۱ دلار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا