اخبار کسب و کارها

جاذبه های گردشگری مالزی

کشور زیبا، سرسبز و مدرن مالزی به عنوان یک کشور آسیایی میزبان گردشگران بسیاری در طول سال است. از آنجایی که ایرانیان برای سفر به کشور مالزی نیاز به ویزا ندارند خرید تور مالزی از متقاضیان زیادی برخوردار است.

سنت و مدرنیته در شهرهای مالزی در کنار هم شگفتی‌ای خارق العاده ایجاد کرده است. در حالیکه معابد سنتی و قدیمی را در قسمتی از شهر می‌بینید برجهای بلند و سر به فلک کشیده در بخش دیگری از شهر خودنمایی می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری مالزی فراوان است که پیش از سفر به این کشور آشنایی با آنها توصیه می شود.

در سفر به مالزی کجا بریم؟

کوالالامپور پایتخت و مرکز اصلی تصمیمات تجاری و سیاسی مالزی است. تور کوالالامپور از آن دست تورهای پرطرفدار آسیایی است که درطول سال گردشگران زیادی اقدام به خرید آن می‌کنند. کوالالامپور شهری زیبا و دیدنیست که مدرنیته در آن به وضوح دیده می شود؛ علاوه بر کوالالامپور شهرهای دیگری مانند پنانگ و لنکاوی در لیست بهترین مقاصد دیدنی مالزی قرار دارند.

در ادامه تعدادی از مقاصد و جاذبه‌های دیدنی مالزی را معرفی می کنیم.

برج‌های پتروناس

به طور قطعی می توان گفت نماد کشور مالزی و شهرکوالالامپور برج‌های دوقلوی پتروناس است. ارتفاع این برج ۴۵۲ متر است و با ۸۸ طبقه و ۷۶ آسانسور بلندترین سازه کشور مالزی است.

شگفتی این برج این است که این برج‌ها در طبقه ۴۲ به یکدیگر وصل میشوند. پتروناس یک برج تجاری است و در طبقات پایینی ابتدایی آن مراکز خرید و فروشگاه و رستوران های بین المللی وجود دارد.

غارهای باتو

در شمال شهر کوالالامپور غارهای باتو واقع شده است. رودخانه باتو در این محوطه قرار دارد و به همین جهت این منطقه به باتو شهرت دارد.

مناظر طبیعی زیبایی در این ناحیه قرار دارد و توریستان زیادی که اغلب هم پیرو دین هندو هستند به این منطقه سفر می‌کنند.

معبد غارهای باتو از معروفترین و شناخته شده ترین معابد متعلق به دین هندو است که در خارج از کشور هندوستان قرار دارد.

غارهای آهکی باتو قدمتی طولانی دارند و تشکیل آنها به حدود ۴۰۰ میلیون سال گذشته باز می‌گردد. این معبد را یک بازرگان هندی ساخته و ۲۸۶ پله در آن به کار برده است.

برج کوالالامپور

با ارتفاع ۴۲۱ متری KL Tower هفتمین برج مخابراتی بلند در دنیا است. با قرار گرفتن بر روی سکوی پرتاب این برج منظره ای بی نظیر از شهر کوالالامپور را خواهید دید.

در این برج مراکز تجاری و خرید و رستوران گردون بین المللی وجود دارد. برج کوالا بر روی یک تپه ساخته شده که همین باعث افزایش ارتفاع آن شده است.

تپه پنانگ

اگر با تور پنانگ سفر کرده باشید قطعا در برنامه سفر شما بازدید از تپه پنانگ یا Penang Hill قرار داشته است. این تپه از دیدنی‌ترین و از جاذبه های شناخته شده پنانگ است.

برای دسترسی به بالای تپه های های این ناحیه قطارهای کابلی تدارک دیده شده است. این تپه درفاصله ۶ کیلومتری ازشهر پنانگ قرار گرفته است.

کشت توت فرنگی در این تپه رواج زیادی دارد و به همین دلیل به تپه پنانگ تپه توت فرنگی نیز می‌گویند. تپه پنانگ ۸۸ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، پیاده روی در این تپه های مرتفع لذتی است که در هیچ جایی مانند آن را تجربه نخواهید کرد. جالب است که بدانید از این تپه ها در زمان جنگ برای استتار استفاده می شده است.

ارتفاعات کامرون

ارتفاعات کامرون که دشت‌های سرسبز چای و گاها توت فرنگی در آن دیده می شود از دیگر جاذبه‌های دیدنی مالزی است. پهنه گسترده‌ای سرسبز و یکدست در این منطقه جذابیتی فوق‌العاده به ارتفاعات کامرون داده است.

آب و هوای مطبوع و بوی دلپذیر در تمام این منطقه حس می شود، عطر شگفت انگیز چای هر فردی را مسحور می‌کند.

با دریافت بلیط هواپیما و تور مالزی لذت دیدار از این منطقه را تا مدتها در ذهن خواهید داشت. چند روستای زیبا به نام های راجا، برتام و راتا هم در ارتفاعات کامرون قرار دارد و حضور در این ارتفاعات را دیدنی و به یادماندنی کرده است.

موزه ملی مالزی

موزه ملی مالزی از جاذبه‌های گردشگری و شناخته شده کوالالامپور است. موزه ملی مالزی معماری مجلل، بی نظیر و باشکوهی دارد. نمای بیرونی آن با کاشی کاری‌های آبی و نقش و نگار سنتی مالزیایی جلوه‌ای زیبا را به نمایش می‌گذارد.

بخش‌های مختلفی از جمله موزه آثار تاریخی و باستانی، صنایع دستی و محلی، ابزارآلات جنگی در موزه ملی مالزی به چشم می‌خورد.

معبد کک لوک سی پنانگ

معبد کک لوک سی واقع در پنانگ، مالزی، یکی دیگر از معابد بودایی بزرگ‌ و مهم‌ واقع در جنوب شرق آسیا است. معماری این معبد ترکیبی از سبک‌های شرقی مانند تایلندی، چینی و میانماری است و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی شناخته می شود. دریافت تور پنانگ فرصتی عالی برای سفر به مالزی و دیدار از این معبد است.

مجسمه‌های بودا در سایزهای گوناگون و در قسمت‌های مختلف معبد قرار داده شده است. نقاشی های دیواری، کنده کاری‌های زیبا و معماری شرقی در این معبد به وضوح دیده می شود.

همچنین در این معبد برکه‌ای وجود دارد و محل زندگی لاک پشت‌هاست. در مراسم و جشن‌های خاص معبد کک لوک با فانوس و تزئینات محلی آراسته می شود.

پل هوایی لنکاوی

واقع در جزیره لنکاوی یک پل هوایی وجود دارد که به نوعی نماد این جزیره است. این پل یکی از خیره کننده ترین و کامل ترین پل‌های هوایی واقع در ایالت کداح مالزی است. ارتفاع این پل هوایی ۱۲۵ متر طول و ۷۰۰ متر ارتفاع دارد.

با استفاده از تله کابین به این پل هوایی دسترسی خواهید داشت. با قرار گرفتن بر روی این پل منظره ای رو به جنگل و دریا پیش روی شماست. بازدید از پل هوایی لنکاوی رایگان است و طی ۲ تا ۳ ساعت می توانید از پل هوایی و فضای اطراف آن دیدن کنید.

پارک ملی تامان نگارا

یکی از قدیمی ترین و وسیع ترین پارک های مالزی که در ایالت پاهانگ قرار دارد “تامان نگارا” است. مساحت این پارک در حدود ۴۳۰۰ کیلومتر است و انواع گونه های گیاهی و حیوانی در آن زندگی می کنند.

در پارک ملی تامان نگارا مناظر سرسبز و دیدنی، غارهای جنگلی، مسیرهای پیاده روی و آب های روان دیده میشود که جذابیتی بی مانند رابه این منطقه داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا