اخبار گوناگون

شاردینگ چه مزیتی برای شبکه اتریوم دارد؟

اتریوم ۲.۰ مجموعه‌ای از ارتقاهای آتی به اتریوم است که قصد دارد آن را به طور قابل توجهی سریع تر، ارزان تر و مقیاس پذیرتر کند. به عنوان بخشی از مرج اتریوم، شرکت کنندگان ممکن است توکن‌های ETH را برای کمک به ایمن سازی شبکه به اشتراک بگذارند. در بلاک چین اتریوم هر یک از نودها (کاربران شبکه) باید یک نسخه‌ی کامل از تمام داده‌های شبکه را داشته باشند و تمام فعالیت‌ها را داخل آن تایید کنند. این روند سبب شده سرعت فرایندها در اتریوم کند شود. اما در اتریوم ۲ توسعه‌دهندگان این مشکل را با شاردینگ حل کرده‌اند. حال ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که شاردینگ چه مزیتی برای شبکه اتریوم دارد؟ پاسخ این است که شاردینگ با افزایش حجم شبکه سبب می‌شود مقیاس پذیری اتریوم در نسخه‌ی جدید بهبود پیدا کند و توان عملیاتی شبکه با توجه به تقسیم شدن پایگاه داده، افزایش چشم‌گیری داشته باشد. در ادامه مزیت‌های این روش را برای شبکه اتریوم به طور کامل توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

شاردینگ چیست؟

Sharding فرآیند تقسیم یک پایگاه داده به صورت افقی برای پخش بار است، این رویداد یک مفهوم رایج در علوم کامپیوتر است. در شبکه اتریوم، اشتراک‌گذاری با تقسیم‌کردن بار مدیریت حجم زیادی از داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری‌ها در کل شبکه، به طور هم‌افزایی با مجموعه‌های لایه ۲ کار می‌کند. این فرآیند به کاهش تراکم شبکه و افزایش تراکنش در ثانیه کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

ویژگی های شاردینگ

۱. همه می‌توانند یک زنجیره بلاک را اجرا کنند

اگر می‌خواهید جزئیات را غیرمتمرکز نگه دارید، شاردینگ راه خوبی برای مقیاس‌بندی است، زیرا جایگزین آن، مقیاس‌سازی با افزایش اندازه پایگاه داده موجود است. این امر باعث می‌شود اتریوم ۲ برای اعتبارسنجی‌های شبکه کمتر در دسترس باشد زیرا آن‌ها به رایانه‌های قدرتمند و گران قیمت نیاز دارند. با به اشتراک گذاری، اعتباردهنده‌ها دیگر نیازی به ذخیره همه این داده‌ها ندارند، بلکه می توانند از تکنیک‌های داده برای تأیید اینکه داده‌ها توسط شبکه به عنوان یک کل در دسترس است استفاده کنند. این امر با کاهش نیازهای سخت افزاری، هزینه ذخیره سازی داده ها در لایه ۱ را به شدت کاهش می‌دهد.

۲. مشارکت بیشتر در شبکه

Sharding در نهایت این امکان را می‌دهد تا اتریوم ۲ بر روی یک لپ تاپ یا تلفن شخصی در دسترس باشد. بنابراین افراد بیشتری باید بتوانند در یک اتریوم تجزیه شده شرکت کنند یا به مشتریان خود خدمات رسانی کنند. این امر امنیت را افزایش می‌دهد زیرا هر چه شبکه غیر متمرکزتر باشد، امکان حملات سایبری کمتر می‌شود. با نیازهای سخت‌افزاری کمتر، اشتراک‌گذاری، اجرای کلاینت‌ها را به تنهایی آسان‌تر می‌کند، بدون اینکه به هیچ خدمات واسطه‌ای تکیه کنید؛ می‌توانید چندین مشتری را خدمات‌دهی کنید. این می‌تواند با کاهش خرابی به سلامت شبکه کمک کند.

۳. رابطه بین ارتقاء

ارتقای اتریوم همه تا حدودی به هم مرتبط هستند. بنابراین بیایید مرور کنیم که چگونه بلاک‌های کوچک با ارتقاهای دیگر ارتباط دارند. منطق ایمن نگه‌داشتن و همگام‌سازی واحدهای کوچک در کلاینت‌های اتریوم که بلاک چین را می‌سازند، ادغام شده است. استیکرها در شبکه به واحدهای خردی اختصاص داده می‌شوند تا روی آنها کار کنند و به عکس‌های فوری دیگر واحدهای کوچک دسترسی خواهند داشت تا بتوانند نمایی از وضعیت اتریوم بسازند تا همه چیز را به‌روز نگه دارند.

 چرا شاردینگ برای شبکه اتریوم مهم است؟

شاردینگ آینده مقیاس‌پذیری اتریوم است و برای کمک به اکوسیستم از هزاران تراکنش در ثانیه پشتیبانی می‌کند و به بخش‌های بزرگی از جهان اجازه می‌دهد به طور منظم از این پلتفرم با هزینه مقرون به صرفه استفاده کنند. با این حال، این یکی از مفاهیمی است که در اکوسیستم اتریوم و در اکوسیستم‌های بلاک چین به طور گسترده‌تر درک نشده است. این به مجموعه‌ای بسیار خاص از ایده‌ها با ویژگی‌های بسیار خاص اشاره دارد، اما اغلب با تکنیک‌هایی ترکیب می‌شود که ویژگی‌های امنیتی بسیار متفاوت و اغلب بسیار ضعیف‌تری دارند. هدف از این پست توضیح این است که دقیقاً چه ویژگی‌های خاصی را به اشتراک می‌گذارد، چه تفاوتی با سایر فناوری‌هایی دارد که به اشتراک گذار نیستند، و یک سیستم خرد شده برای دستیابی به این ویژگی‌ها چه کارهایی باید انجام دهد.

چرا اتریوم به شاردینگ نیاز دارد؟

شاردینگ

شبکه اتریوم در حال پردازش تراکنش‌های زیادی است. در آینده، بیت کوین باید روزانه حدود ۱۰ میلیون تراکنش را پردازش کند تا فعال باقی بماند. یکی از راه حل‌های اتریوم برای مقابله با این موضوع استفاده از اشتراک گذاری است. شاردینگ می‌تواند با تقسیم بلاک چین به چندین «شارد» که هر کدام قادر به پردازش یک یا دو تراکنش در ثانیه هستند، کارمزد تراکنش‌های بسیار پایین‌تر و زمان‌های تأیید سریع‌تر را در آینده امکان‌پذیر کند، و به‌طور چشمگیری بار شبکه اصلی را کاهش داده و آن را آزاد کند. علاوه بر این وظایف مهمتری مانند توسعه قراردادهای هوشمند را نیز برعهده دارد.

تاریخ اجرای شاردینگ بر روی شبکه اتریوم

شاردینگ در حال حاضر در مراحل تحقیقاتی است و تاریخ مشخصی برای اجرایش هنوز مشخص نشده است. توسعه‌دهندگان گفته‌اند که اشتراک‌گذاری حداقل دو سال طول می‌کشد، اما در حال حاضر، یکی از بزرگترین اولویت‌های اتریوم است.

آیا Sharding ایمن است؟

  • یکی از مشکلات اصلی در مورد اشتراک گذاری تقسیم اتریوم به شبکه‌های کوچکتر تقسیم است. اگر این شبکه‌های کوچک در برابر حمله یا “هک” آسیب پذیر باشند، کل شبکه در معرض خطر قرار می گیرد.
  • به همین دلیل، امنیت یک اولویت اصلی برای توسعه اشتراک گذاری است. چندین پروتکل در حال توسعه هستند تا اطمینان حاصل شود که داده‌های تراکنش توسط اشخاص ناخواسته قابل دسترسی نیست.
  • این فناوری این پتانسیل را دارد که کسب‌وکارها و صنایع بزرگ را متحول کند تا با ایجاد شبکه‌های ارزش مشترک که در قبال تصمیم‌هایشان پاسخگو هستند، کارآمدتر شوند. همچنین امکان آربیتراژ را فراهم می‌کند. توانایی تسویه سریع تراکنش‌ها بین طرف‌های مختلف در چنین شبکه‌هایی منجر به کاهش هزینه‌ها و سود بیشتر برای همه افراد درگیر می‌شود زیرا به واسطه‌های کمتری نیاز است.
  • یک پایگاه داده ممکن است به دلیل نیاز به محافظت بیشتر در برابر حملات به بخش‌های کوچکتر تقسیم شود، زیرا داده‌های زیادی برای نگهداری یک کامپیوتر یا سرور وجود دارد، یا اگر یک پایگاه داده مشترک مورد هدف هکرها قرار می‌گرفت، آنها باید به هر بلاک در شبکه حمله می‌کردند تا داده‌های مورد نظر خود را به دست آورند.
  • Sharding از طریق قراردادهای مخفی رویکرد جدیدی است که بر اساس تلاش‌های فعلی بهبود می‌یابد و امکان اشتراک‌گذاری بسیار سریع‌تر را فراهم می‌کند.

شاردینگ چالش‌ها و فرصت‌ها

این برجسته ترین و بزرگترین نگرانی در جامعه ارزهای دیجیتال است. مشکل مقیاس پذیری مشکلی است که امروزه گریبان بسیاری از شبکه‌های بلاک چین را گرفته است. این چالش باعث به وجود آمدن فناوری‌های جدیدی مانند شاردینگ شده است که به عنوان راه حلی برای حل این مشکل پیشنهاد شده است. شبکه‌های بلاک چین به دلیل هزینه‌های محاسباتی بالا که باعث شده است مردم آن‌ها را در مقایسه با پایگاه‌های داده متمرکز «گران‌قیمت» خطاب کنند، امن هستند اما بسیار ناکارآمد هستند. با وجود صدها یا حتی هزاران بلاک که نیاز به تأیید تراکنش‌ها دارند، جای تعجب نیست که مقیاس‌بندی آن پرهزینه باشد، به‌ویژه در مورد فناوری نوظهور، که در حال حاضر بلاک چین چنین است.

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شاردینگ و مرج اتریوم و ویژگی‌های اتریوم ۲ هستید، به وبلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با مشاهده قیمت اتریوم و بیش از ۱۰۰ آلت کوین دیگر در تصمیم خود برای خرید اتریوم و یا هر ارز دیجیتال دیگری با اطمینان بیشتر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا