اخبار گوناگون

Bear Trap در بازار ارز دیجیتال چیست ؟

تله خرسی (Bear Trap) مفهومی برای معامله‌گرهای بازار کریپتو است. این مفهوم چه زمانی و برای چه گروهی استفاده می‌شود؟ گروهی که احساس می‌کنند بازار خرسی است و به همین دلیل پوزیشن شورت باز می‌کنند در صورتی که در اشتباه هستند و بازار همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. برعکس این ماجرا در بازار گاوی رخ می‌دهد و تریدرها در تله گاوی گرفتار می‌شوند. با ما همراه باشید تا در مورد تله خرسی توضیحات بیشتری بدهیم.

آشنایی با تله خرسی

در پاسخ به تله خرسی چیست با ید بگوییم این تله معمولا جهت اصلی حرکت روند را از دید سرمایه‌گذاران مخفی می‌کند. این تله طوری وانمود می‌کند که گویی قرار است حرکت نمودار سهم نزولی باشد در صورتی که به هیچ وجه در واقعیت اینطور نیست. سرمایه‌گذاران و معامله‌گرها معمولا با هدف کسب سود و تغییرات قیمت وارد معامله‌های فروش می‌شوند؛ چرا که اعتقادشان بر تغییر روند بازار است. تله خرسی باعث می‌شود که روند بازار تغییر نکند یا حتی اگر تغییر کرد دوباره به حالت صعودی برگردد.

اگر شما جزو فعالین بازار کریپتوکارنسی هستید، باید با استفاده از ابزار تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال، روند حرکت یک سهم را تشخیص دهید و سپس با آگاهی کامل وارد بازار شوید تا از تله‌های خرسی یا گاوی در امان باشید

تله خرسی چطور کار می‌کند؟

خرس همان تریدری است که بر اساس پیش بینی‌هایش انتظار نزولی‌شدن بازار را دارد. خرس‌ها برای اینکه از روند نزولی بازار استفاده کنند، پوزیشن‌های شورت باز می‌کنند. برای باز کردن پوزیشن شورت، معامله‌گر از صرافی‌ها مقداری دارایی قرض می‌گیرد. حالا او این دارایی‌های را می‌فروشد تا زمانی که روند نزولی تا حد مشخصی ادامه پیدا کرد مجددا آن‌ها را خریداری کند. بر همین اساس او از این کار کسب سود دارد و اگر پیش‌بینی‌اش اشتباه باشد، سرمایه‌اش هم به خطر می‌افتد. اگر در تله خرسی گرفتار شدید، بهتر است همان ابتدا با بررسی دقیق بازار پوزیشنی که باز کردید را ببندید تا بیش از آن متضرر نشوید.

جلوگیری از تله خرسی

راهکارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم کمک‌تان می‌کنند تا از تله خرسی در امان بمانید:

  • اگر از اهرم در معاملات‌تان استفاده می‌کنید، روی پوزیشن‌هایی که نسبت به آن‌ها مطمئن نیستید، اهرم زیادی استفاده نکنید تا ضررتان کمتر باشد
  • انواع روندها در بازارهای مالی را بشناسید و در مورد رفتار نمودار قیمتی اطلاعات کافی به دست آورید تا بتوانید با تشخیص روند درست از ضرر جلوگیری کنید
  • از افراد حرفه‌ای در بازار کریپتوکارنسی برای باز کردن پوزیشن‌های شورت کمک بگیرید
  • انواع ابزارهای تحلیلی را در تحلیل‌تان استفاده کنید
  • برای خود حد ضرر تعیین کنید
  • هیجانی عمل نکنید و بر اساس استراتژی معاملاتی‌تان پیش بروید

تله خرسی و تله گاوی

تله خرسی و تله گاوی شبیه هم هستند؛ زیرا هر دو شامل یک سیگنال نادرست است که شکست در روند را نشان می‌دهد و به دنبال آن یک حرکت برگشتی که به روند اصلی باز می‌گردد. در هر دو مورد، سرمایه گذار یا معامله گر متحمل ضرر کوتاه مدت می‌شود. تفاوت تله‌های خرسی و تله گاوی این است که جهت روندها و برگشت‌ها برعکس است.

تله خرسی: پس از یک روند صعودی قیمت، سقوط ناگهانی قیمت به زیر سطح حمایت کلیدی، یک سیگنال نزولی کاذب ارسال می‌کند و معامله‌گران را برای فروش ترغیب می‌کند و پس از آن، قیمت بازگشتی و به سمت بالا می‌شود.

تله گاوی: پس از یک روند نزولی قیمت، شکست ناگهانی قیمت به سمت بالا و بالاتر از سطح مقاومت کلیدی، یک سیگنال صعودی کاذب ارسال می‌کند و معامله‌گران را وسوسه می‌کند تا وارد پوزیشن‌های خرید شوند و پس از آن، قیمت معکوس به سمت پایین است.

شروع یک شکست با تله خرسی

تله خرس می‌تواند در همه انواع بازارهای دارایی، از جمله سهام، آتی، اوراق قرضه و ارز رخ دهد و محدود به بازار رمز ارزها نیست؛ پس در هر بازار مالی، آگاهانه قدم بردارید. این تله‌ها می‌توانند شکل یک اصلاح بازار صعودی را در میانه یک حرکت نزولی کلی به خود بگیرند.

تله خرسی معامله‌گران زیادی را در آستانه شکست قرار می‌دهد. این تله حتی باعث می‌شود که بیشتر دارایی و سرمایه‌تان را از دست بدهید. اگر نمی‌خواهید در این تله گرفتار شوید، علم و آگاهی‌تان در مورد بازار را افزایش دهید و با انواع ابزار تحلیلی آشنا شوید.

منبع :

https://wallex.ir/blog/bear-trap/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا